Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnennest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konijnennest

    Na lang wachten, zijn de kleine konijntjes eindelijk beginnen uitlopen. Nu ze eindelijk groot genoeg zijn om even bij de moeder weggehaald te worden, heb ik ze even voor de lens gezet. Zalige modellen! In het begin wat onwennig, maar na enkele seconden, net als een pro showen!

    Na dat zij hun werk gedaan hadden, heb ik er dit van gemaakt:



    Anders dan de meeste posts hier, maar graag jullie strenge commentaar.
    Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

  • #2
    Re: Konijnennest

    fotografisch lijkt dit mij best OK ... maar konijntjes voelen zich beter in het groene gras.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Konijnennest

      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
      fotografisch lijkt dit mij best OK ... maar konijntjes voelen zich beter in het groene gras.
      mee eens, maar gras weerspiegelt minder.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Konijnennest

        Zeer dubbel gevoel bij deze foto. Technisch weinig op aan te merken, maar 't voelt zo vreemd aan...

        Wreed schattige beestjes da wel... maar 'k vraag me af of moeder nie zeer ongerust was
        2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

        Comment


        • #5
          Re: Konijnennest

          Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
          Wreed schattige beestjes da wel... maar 'k vraag me af of moeder nie zeer ongerust was
          Merci voor de positieve comm op fotografisch gebied. Maar ik vreesde idd een beetje de bovenstaande reacties. Deze beestjes zijn nu meer dan drie weken oud, lopen reeds enkele dagen vlot uit het nest en beginnen stilletjes aan zelf te eten. Ze zijn het ook reeds gewoon om mensen te zien; mama konijn is al lang mensen gewoon. Om de shock niet te groot te maken heb ik ook enkele keren eerst gewoon even ééntje opgepakt, en terug gezet. Voor de foto zijn ze amper 5 min uit hun nest geweest. Er is dus wel degelijk rekening gehouden met de beestjes.
          Ik wou dan ook een andere foto maken dan de traditionele foto's van 7 konijntjes in een nest met hooi en wol...

          mvg.
          Brecht
          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

          Comment


          • #6
            Re: Konijnennest

            Mooie foto.

            Comment


            • #7
              Re: Konijnennest

              Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
              Mooie foto.
              Mooi !! waar zitten ze op ? of is dat gephotoshopped ? en hoe dan ?
              Panasonic Lumix TZ8
              We do not live to eat and make money. We eat and make money to be able to live. That is what life means and what life is for - George Leigh Mallory

              Comment


              • #8
                Re: Konijnennest

                Ze zitten op zo'n donkere zwarte spiegel. Links een doorflitsparaplu, rechts een stuk wit karton (melkdoos) en nog een stuk karton als flag om het licht van de achtergrond te houden, een A0 blad zwart papier. Ze zijn elk afzonderlijk gefotografeerd, en dan achteraf samen in 1 foto geplaatst. Door de donkere ondergrond was dat snel gedaan. Om drie zo'n enthousiaste modellen samen in de goede positie te krijgen, zou anders onbegonnen werk zijn.

                mvg
                Brecht
                Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

                Comment


                • #9
                  Re: Konijnennest

                  Hey Brecht,

                  Ik vind het wel een knappe foto met die zwarte spiegel. Erg sterke belichting
                  Moest je niet gezegd hebben dat het 3 samengevoegde foto's waren, had niemand het geweten

                  Grts
                  Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

                  Comment

                  Working...
                  X