Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiss @ Graspop 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kiss @ Graspop 2008

    Tijdens mijn reportagewerk vanuit het publiek wat foto's gemaakt van het indrukwekkende Kiss-optreden op Graspop.






    facebook

  • #2
    Re: Kiss @ Graspop 2008

    Schitterende platen hoor!!
    Groetjes DD
    Fronstages

    Comment


    • #3
      Re: Kiss @ Graspop 2008

      Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
      Schitterende platen hoor!!
      inderdaad, en dat vanuit het publiek?

      die laatste, moet dringend eens leren zijn plectrum vasthouden, hij verliest er blijkbaar nogal wat tijdens een optreden

      Comment


      • #4
        Re: Kiss @ Graspop 2008

        Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
        inderdaad, en dat vanuit het publiek?
        Jammer genoeg kon ik geen fronstagepas bemachtigen voor Kiss en Iron Maiden.
        Tijdens het Kiss optreden heb ik mij een weg gebaand tot ergens aan de 10de rij. Deze moed kon ik niet meer opbrengen voor het Iron Maiden concert. Achteraf ga ik me dit wss beklagen. Maar op het einde van de derde dag waren de kaarsjes zo goed als uit.
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: Kiss @ Graspop 2008

          Héél erg knappe foto's
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Kiss @ Graspop 2008

            sterk werk Jaak! Niet meteen een voorkeur, maar als 'k dan toch moet kiezen, ga 'k voor 1 en 3, gevolgd door 2
            www.festivalnoise.be
            http://www.timmyhaubrechts.be

            Comment


            • #7
              Re: Kiss @ Graspop 2008

              Nummers 1 en 2 vind ik ijzersterk (om in metal-termen te spreken) Prachtig! Misschien is nummer 3 meer gediend door een vierkante of portrait-geörienteerde kadrage?
              Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

              Comment


              • #8
                Re: Kiss @ Graspop 2008

                Héél indrukwekkende reeks!
                knap werk!

                Comment


                • #9
                  Re: Kiss @ Graspop 2008

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
                  Jammer genoeg kon ik geen fronstagepas bemachtigen voor Kiss en Iron Maiden.
                  Had je dan wel een pas voor de andere groepen?

                  Mooie foto's. Ik heb zo'n nummer of 4 vanop zo'n paar meter gekeken en ben dan toch terug afgezakt naar mijn vertrouwde halve literstand om dan nog verder af te zakken tot helemaal achteraan voor een mooi zicht van het geheel.

                  Mijn droom om ooit 3 dagen frontstage te fotograferen op Graspop
                  WWW.JOPIX.BE
                  Just one click away...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kiss @ Graspop 2008

                    Die halve literstand, gevaarlijk
                    Ben halveweg concert van Kiss naar huis vertrokken, vond het maar niets.
                    Vind Kiss nog maar een schim van wat ze ooit waren.

                    Knappe foto's Jaak. En net zoals Jonez wil ik daar ook ooit eens staan. Misschien volgend jaar met een perskaart.
                    2 the HOF met Nr 2

                    Hans
                    Last edited by CH Photography; 1 juli 2008, 19:26.
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kiss @ Graspop 2008

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                      inderdaad, en dat vanuit het publiek?

                      En waarom niet ?
                      Op het comfort na, zie ik geen echt verschil

                      Wat de foto's betreft, de derde
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kiss @ Graspop 2008

                        Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                        Had je dan wel een pas voor de andere groepen?

                        Mijn droom om ooit 3 dagen frontstage te fotograferen op Graspop
                        Ik had wel een perskaart maar geen fotopas. Uiteindelijk ben ik na aandringen en een reeks telefoontjes er toch in geslaagd een fotopas te bemachtigen. Het is dus zeker niet evident. Voor mij een welkome afwisseling om na een reeks kleinschalige concerten eens foto's te mogen nemen onder heel andere omstandigheden. Voor Kiss en Iron Maiden werden er speciale passen op naam uitgedeeld. Zoals gezegd viel ik hier niet onder de prijzen. Maar ben wel erg tevreden met mijn Kissreportage vanuit het publiek. Mede dank zij mijn 70-200.
                        Muzikaal stelde het concert van Kiss niet veel voor. Maar de show was een lust voor het oog.


                        Iedereen bedankt voor de fijne reacties!
                        Mijn graspopreportage wordt nog vervolgd.
                        facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kiss @ Graspop 2008

                          Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
                          Ik had wel een perskaart maar geen fotopas. Uiteindelijk ben ik na aandringen en een reeks telefoontjes er toch in geslaagd een fotopas te bemachtigen. Het is dus zeker niet evident. Voor mij een welkome afwisseling om na een reeks kleinschalige concerten eens foto's te mogen nemen onder heel andere omstandigheden. Voor Kiss en Iron Maiden werden er speciale passen op naam uitgedeeld. Zoals gezegd viel ik hier niet onder de prijzen. Maar ben wel erg tevreden met mijn Kissreportage vanuit het publiek. Mede dank zij mijn 70-200.
                          Muzikaal stelde het concert van Kiss niet veel voor. Maar de show was een lust voor het oog.
                          Idem op Nijmegen. Ik had een fotopas maar ik mocht niet vooraan. Dan maar tussen het publiek. Na 1 minuut was er al iemand van Live Nation (een witte 70-200 vlak vooraan ) die me zei dat ik tijdens KISS niet mocht fotograferen wegens rechten enz... Gezien Live Nation mijn klant is heb ik mijn toestel maar weggestopt. Die mevrouw was trouwens zeer actief want alle mensen met een reflex werd gevraagd op geen foto's te nemen. De compactjes die mochten het hele optreden foto's maken, ook van op de eerste rij.

                          Zaterdag was er dan Rockin'Park en daar moest iedereen die foto's wou nemen van Anouk een contract tekenen dat ze de foto's eerst moeten laten goedkeuren door de platenmaatschappij. Uit protest zijn de pro's in de pit geweest, hebben bij het begin hun rug getoond, een groepsfoto gemaakt van de 'stakers' en zijn dan een pint gaan drinken.

                          Begin juni deed ik Celine Dion, toch wel een ander niveau dan KISS of Anouk, en daar mocht ik (iedereen trouwens) van haar manager zoveel foto's maken als ik van wou. Toen ik achteraf toelating vroeg een foto te gebruiken mag dat mits betaling. En dat lijkt me dan logisch gezien ik haar naam gebruik voor mijn activiteiten en zij mij betaald hebben voor de schermen die ze van mij gehuurd hebben.

                          Over de foto's: prachtige plaatjes

                          Ik vraag me nu echt af welk nadeel KISS zou hebben dat er hier nu foto's staan. Want de bedoeling van de speciale fotopassen is te vermijden dat 'gewone' mensen foto's van deze kwaliteit kunnen nemen.
                          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kiss @ Graspop 2008

                            Die 2e is méga Jaak, de anderen mogen er ook gerust wezen
                            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kiss @ Graspop 2008

                              1e en 2e vind ik mega!
                              ik zou er zelf ook wel eens willen staan eerlijkgezegd

                              Kiss vond ik alles behalve... teveel gesolo, elektriciteit die weg viel, altijd met dat publiek spelen, 't leek of ze geen nummers genoeg hadden om te brengen... kijk naar Iced Earth bevoorbeeld, het ene achter het andere, dat was goed!

                              anyhow, hoe geraak je aan een fotopas voor graspop? ik heb van veel mensen gehoord dat het vrijwel onmogelijk is.

                              Comment

                              Working...
                              X