Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iso instelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iso instelling

    Hoi iedereen

    zoals jullie mss al gelezen hebben heb ik een d80 aangeschaft
    nu gaan mijn kinderen wedstrijd kickboxen in frankrijk
    dus binnen fotograferen en snelle bewegingen
    nu is de vraag wat is de hoogste iso instelling dat ik kan doen
    zonder dat je te veel last krijgt van ruis en toch een goei foto levert
    iso 400 ??

    groetjes

  • #2
    Re: iso instelling

    400 kan geen kwaad denk ik, maar weet je de lichtomstandigheden vandaar al, misschien valt het wel mee.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: iso instelling

      Is in sport hal kunstlicht meestal slecht of onvoldoende licht voor snelle actie foto's denk ik

      Comment


      • #4
        Re: iso instelling

        mits nabewerking en werken in RAW ipv Jpg kan je je ruis serieus drukken en kan je veel hoger gaan.
        Bij Jpg zou ik idd max 400-600 aanraden indien je niet teveel last wil hebben van ruis.
        of beter; een externe flitser SB600-SB800?
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

        Comment


        • #5
          Re: iso instelling

          Oorspronkelijk geplaatst door ppweyt Bekijk bericht
          Hoi iedereen

          zoals jullie mss al gelezen hebben heb ik een d80 aangeschaft
          nu gaan mijn kinderen wedstrijd kickboxen in frankrijk
          dus binnen fotograferen en snelle bewegingen
          nu is de vraag wat is de hoogste iso instelling dat ik kan doen
          zonder dat je te veel last krijgt van ruis en toch een goei foto levert
          iso 400 ??

          groetjes
          AUTO !

          Karel

          Comment


          • #6
            Re: iso instelling

            Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
            AUTO !

            Karel
            wat auto ISO? neen toch blijf daar aub af!

            of full-auto? gja misschien in aanvangsfase een goeie keuze vr hem.

            groeten
            Lieven
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

            Comment


            • #7
              Re: iso instelling

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
              of beter; een externe flitser SB600-SB800?

              Dat gaan ze zeker niet leuk vinden in de ring, wil je net een opdonder verkopen aan je tegenstander word je verblind door een flits, das pech is het wel een goede foto maar lig je wel ko op de mat
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

              Comment


              • #8
                Re: iso instelling

                Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
                Dat gaan ze zeker niet leuk vinden in de ring, wil je net een opdonder verkopen aan je tegenstander word je verblind door een flits, das pech is het wel een goede foto maae licht je wel ko op de mat
                ha kan misschien ook strategisch zijn hé
                sorry vr mijn off-topic
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #9
                  Re: iso instelling

                  Binnen + snelle beweging, dan zit je meestal op iso 1600 te werken, en dan nog met een lichtsterk objectief. Heb je die mogelijkheden niet, dan zal je achteraf teleurgesteld zijn over de resultaten.

                  Ik denk dat je een D80 toch ook zonder problemen op iso1600 kan gebruiken??
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: iso instelling

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                    wat auto ISO? neen toch blijf daar aub af!

                    of full-auto? gja misschien in aanvangsfase een goeie keuze vr hem.

                    groeten
                    Lieven
                    ISO Auto of Full Auto
                    Als er dan toch automatisch wordt aangeraden, kies dan eerder voor P-mode, dan kun je tenminste nog zelf ingrijpen.
                    Ikzelf trek veel ijshockey, ook in slechte lichtomstandigheden en werk altijd op ISO 1600 en op f2.8. Omwille van de lange te overbruggen afstand, werk ik met een 70-200 die voor sport klasiek is. Ik vermoed dat je hier echter wel veel dichter bij de actie zal kunnen staan en goedkoopste, en nog goede kwalitatieve oplossing die kan hebben is een 50/1.8. Je kan ook voor bv een 17-50/2.8 van Tamron gaan, die voor een kleine €400 toch een uitstekende prijs kwaliteit geeft en nog voor vele andere doelen zijn nut zal bewijzen.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: iso instelling

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                      wat auto ISO? neen toch blijf daar aub af!
                      Waarom zou je daar afblijven? Ik krijg daar heel goede resultaten mee, je kan variabelen instellen, max en min iso, max sluitertijd en dan met spotmeting gezet op het belangrijkste deel, dan wordt op dit punt gemeten en scherpgesteld, je kan je dan helemaal concentreren op het onderwerp. Ik sta soms versteld hoe laag die iso soms wordt in bepaalde opnamen.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: iso instelling

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Waarom zou je daar afblijven? Ik krijg daar heel goede resultaten mee, je kan variabelen instellen, max en min iso, max sluitertijd en dan met spotmeting gezet op het belangrijkste deel, dan wordt op dit punt gemeten en scherpgesteld, je kan je dan helemaal concentreren op het onderwerp. Ik sta soms versteld hoe laag die iso soms wordt in bepaalde opnamen.
                        ikzelf heb een tijdje op auto-iso getrokken en had dan wel teleurstellende resultaten hoor, maar idd als je een max en min kan instellen, is dat ook opgelost. Ik ben nl geen echte ISO-fan en probeer dit altijd laag te houden.
                        is mijn mening hé
                        natuulijk met de nieuwe D3 & D300 is dat een ander verhaal hé.
                        maar goeie foto's op een D80 met iso 1600 lijkt me wel straf.
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: iso instelling

                          Maar dat kun jij ook instellen op je D200 als ik het ook kan.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: iso instelling

                            Op de D80 kun je volgens mij bij auto iso de onder en bovengrens instellen als ook de sluitertijd. Geeft daardoor die iso die op dat moment nodig is dus nooit te hoog.

                            Als je in de manual kijkt kun je de mogelijkheden zien


                            Gewoon proberen!
                            Nikon D70S. Nikkor 18-70 mm AF-S DX f/3.5-4.5G IF-ED. Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G.
                            Kodak C875.
                            Cor

                            Comment


                            • #15
                              Re: iso instelling

                              Verplaatst naar geschikter forum
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X