Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook Pro + Cinema Display of toch iMac ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macbook Pro + Cinema Display of toch iMac ?

    Ik twijfel dus tussen de combo Macbook Pro + Cinema Display of een iMac.

    De vragen die ik me nu nog stel zijn de volgende :

    Kan je het scherm van een Macbook Pro calibreren ? (en is dit zinvol op een laptop)

    Kan je een Cinema Display gekoppeld aan een Mackbook Pro calibreren ?

    Kan je dan op beide schermen tegelijk werken (bijvoorbeeld je menubalken op Macbook scherm en je foto op Cinema Display) ?

    Alvast bedankt,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

  • #2
    Re: Macbook Pro + Cinema Display of toch iMac ?

    Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
    Kan je het scherm van een Macbook Pro calibreren ? (en is dit zinvol op een laptop)
    ja, en ja, even zinvol als een cinema-display of iMac scherm kalibreren, met dien verstande dat calibratie enkel iets waard is als je het scherm telkens in dezelfde omgevingslicht-omstandigheden bekijkt.
    Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
    Kan je een Cinema Display gekoppeld aan een Mackbook Pro calibreren ?
    ja
    Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
    Kan je dan op beide schermen tegelijk werken (bijvoorbeeld je menubalken op Macbook scherm en je foto op Cinema Display) ?
    ja
    D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

    Comment


    • #3
      Re: Macbook Pro + Cinema Display of toch iMac ?

      Akkoord met de opmerkingen van jorisd

      Prijswijs gesproken zal je in ieder geval goedkoper af zijn met een 24" Imac.
      Anderzijds is de combinatie MacBook Pro zeer mobiel en het voordeel dat je je foto kunt isoleren van je werkpalet in bijvoorbeeld PhotoShop.
      Een apart toetsenbord is dan ook weer makkelijker dan een laptop-toetsenbord om gewoon mee te werken. Nog dit: de batterijen van een MacBook gaan zo'n 2 à 3 jaar gemiddeld mee en kosten zo'n 130 euro.
      De keuze zal van je portemonnee afhangen.
      Last edited by Leopard; 26 juli 2007, 14:09.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Macbook Pro + Cinema Display of toch iMac ?

        Macbook is zoeizo de betere keuze maar gaat je een pak meer kosten.
        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

        Comment


        • #5
          Re: Macbook Pro + Cinema Display of toch iMac ?

          Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
          Macbook is zoeizo de betere keuze maar gaat je een pak meer kosten.
          Kan je dit een beetje beter toelichten (niet de kostprijs, die ken ik) ?

          Mvg,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: Macbook Pro + Cinema Display of toch iMac ?

            MacBook Pro heeft veel meer mogelijkheden, maar normaal zou je toch zeggen ga voor de Imac omdat die wss krachtiger en omdat dit één vast systeem is. Maar als jij zegt ik neem er de cinema display bij dan is het een ander verhaal. De cinema display's zijn echt prachtige schermen en ik vermoed dat ze ook beter zijn dan dat van de Imac's.

            Dus je hebt de mogelijkheden van een labtop met de pluspunten van een desktop (het scherm).

            Ik zou niet twijfelen
            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

            Comment


            • #7
              Re: Macbook Pro + Cinema Display of toch iMac ?

              Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
              Ik twijfel dus tussen de combo Macbook Pro + Cinema Display of een iMac.

              De vragen die ik me nu nog stel zijn de volgende :

              Kan je het scherm van een Macbook Pro calibreren ? (en is dit zinvol op een laptop)

              Kan je een Cinema Display gekoppeld aan een Mackbook Pro calibreren ?

              Kan je dan op beide schermen tegelijk werken (bijvoorbeeld je menubalken op Macbook scherm en je foto op Cinema Display) ?

              Alvast bedankt,
              TravelToy.
              Werk hier met een Macbook Pro 17" en een 20" cinema display, moet echt niets anders meer hebben, gewoon prachtig!!!

              Comment

              Working...
              X