Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van Digitaal naar dia ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van Digitaal naar dia ?

    Naar ik begrijp kan dit wel, maar is het een enorm dure zaak.

    Alternatief zou zijn, digitaal met een beamer te projecteren, maar welke beamer heeft er in godsnaam 6, 8 .. 10Mp en is dat nog betaalbaar (if exists) ?

    Zijn er behalve een analoge body te houden nog andere (betaalbare !) alternatieven ?
    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

  • #2
    Re: van Digitaal naar dia ?

    Hoi,

    digitale beelden terug omzetten naar dia of film is inderdaad een dure zaak en ik denk niet dat je het eindresultaat volledig in de hand hebt. Maar digitaal schijnen met een beamer mag toch geen probleem zijn hoor. Waarom zou de beamer de volle resolutie van je beeld moeten hebben? Programma's zoals PTE en proshow zullen automatisch resizen voor het formaat van je beamer. Het oplossend vermogen van de huidge beamers is ruim voldoende voor een degelijke diavoorstelling. Een en ander hangt natuurlijk wel af van het formaat en de lichtomstandigeden waarin je zal werken. Moet je op een zeer groot scherm projecteren dan is een beamer met hogere resolutie en lichtvermogen aanbevolen. Let ook op de mogelijke correcties voor kleurbalans en perspectief.

    Een goede beamer zal echter ook een pak geld kosten. Je zal moeten nagaan wat het intessantst is, digtaal omzetten naar dia, beamer kopen, beamer huren,...

    Wouter.
    Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

    Comment


    • #3
      Re: van Digitaal naar dia ?

      Om beelden te projecteren volstaan 1024x768 pixels en 92 dpi. Meer heeft geen zin en vanaf +/- 1000 heb je er al één,niet extra super maar wel goed.
      greetz
      D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

      Comment


      • #4
        Re: van Digitaal naar dia ?

        Oorspronkelijk geplaatst door dicidi Bekijk bericht
        Om beelden te projecteren volstaan 1024x768 pixels en 92 dpi.
        Wat is 92 dpi in dit verband?

        Comment


        • #5
          Re: van Digitaal naar dia ?

          @Leonidas: dots per inch
          Nikon, Apple & Epson

          Comment


          • #6
            Re: van Digitaal naar dia ?

            Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
            @Leonidas: dots per inch
            Dankjewel, Mac, maar dat wist ik natuurlijk wel. Het gaat mij erom waar die 92 dpi op slaat. Helemaal nergens op, namelijk.

            Comment

            Working...
            X