Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog iemand een creatieve block ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog iemand een creatieve block ?

    Mannekes,
    Ik kamp net zoals elk jaar tijdens de donkere maanden met een creatieve block om U tegen te zeggen. Nieuw bruikbaar materiaal komt er niet echt bij .
    Tijd om onafgewerkte foto's te post-processen zeker ?

    Nog iemand last van block en hoe gaan jullie ermee om ?

    Gegroet,

    Tom.

  • #2
    Re: Nog iemand een creatieve block ?

    Het is inderdaad de ideale tijd om de focusmotoren te smeren, lenzen bij te slijpen en de CCD eens goed af te schrobben.

    Buiten schijnt echter een fris winterzonnetje en ik kijk al uit naar de middagwandeling. Ik hoef niet met massa's opnames thuis te komen maar 1 fotootje is al genoeg. Macro's van bladeren met een rijp-randje, waterdruppels aan een takje, vogeltjes die je plots wel ziet nu de bladeren weg zijn, lege akkers, mist over de velden,...

    Er is minder licht en tijd om te fotograferen maar qua onderwerpen is er nog keuze zat!
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Nog iemand een creatieve block ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
      Het is inderdaad de ideale tijd om de focusmotoren te smeren, lenzen bij te slijpen en de CCD eens goed af te schrobben.

      Buiten schijnt echter een fris winterzonnetje en ik kijk al uit naar de middagwandeling. Ik hoef niet met massa's opnames thuis te komen maar 1 fotootje is al genoeg. Macro's van bladeren met een rijp-randje, waterdruppels aan een takje, vogeltjes die je plots wel ziet nu de bladeren weg zijn, lege akkers, mist over de velden,...

      Er is minder licht en tijd om te fotograferen maar qua onderwerpen is er nog keuze zat!
      Lenzen bijslijpen is mijn grootste hobby in de donkere maanden.

      Ik ben gisteravond nog even op pad geweest om nachtfotografie uit te oefenen. Dit is zeker aan te bevelen om eens te doen. Ik was om 22:30 weer thuis. Veel foto's genomen van de 10 miljoen lampjes die de mensen in hun voortuin hangen.
      Fotoapparatuur
      Portfolio

      Comment


      • #4
        Re: Nog iemand een creatieve block ?

        Ik heb net het tegenovergestelde, ik heb hier 5 reeksen van modellen die liggen te wachten op een tripje naar de digitale doka. En iedere week komt er eentje bij ... dus bestaat er zoiets als een "creative overdose" ?
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Nog iemand een creatieve block ?

          Veel mensen blijven binnen omdat het "koud" is buiten, maar het licht in deze tijd van het jaar prachtig is om buiten te gaan fotograferen.

          Comment


          • #6
            Re: Nog iemand een creatieve block ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
            Veel mensen blijven binnen omdat het "koud" is buiten, maar het licht in deze tijd van het jaar prachtig is om buiten te gaan fotograferen.
            Maarten, ge laat maar iets weten, ik ben van de partij

            Comment


            • #7
              Re: Nog iemand een creatieve block ?

              Tijdens de wintermaanden haal ik al mijn mini-studio tentje eens uit om wat aan close-up fotografie te doen van allerlei voorwerpen en sieraden.

              Voor de rest: digitale foto's eens deftig archiveren en ... mijn duizenden dia's verder inscannen
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

              Comment


              • #8
                Re: Nog iemand een creatieve block ?

                Let wel, ik heb het niet over een gebrek aan onderwerpen, locaties of opportuniteiten. In veel gevallen ben ik gewoon niet in staat de foto's vooraf te 'visualiseren' voordat ik ze maak. Ik vermoed dat het te maken heeft met een gebrek aan zonlicht. Een beetje verwant aan de beruchte winterdepressie. Ik vraag me af of een paaar zonnebankbeurten soelaas brengen .

                Comment


                • #9
                  Re: Nog iemand een creatieve block ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                  Ik vraag me af of een paaar zonnebankbeurten soelaas brengen .
                  Voor jou of voor de camera?
                  Canon 350D
                  Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog iemand een creatieve block ?

                    Wintermaanden zijn studiomaanden
                    Niks gaat boven een warme portie model-studiofotografie als het fris is buiten.
                    Dus, dat van een kalme periode in de wintermaanden .... Ik kan er niet van mee spreken
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog iemand een creatieve block ?

                      op congé naar de zon
                      anders loop ik de muren op (en daar komt volk naar kijken!!)

                      erik
                      erik, Nikon materiaal

                      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog iemand een creatieve block ?

                        5de jaar op rij dat zo rond 15 november tot neem halfweg februari door één of andere rotredenen ik bewegingsbeperking heb. Gedwongen creativiteitblock.

                        experimentele Beta-cel-transplant, gebroken scafoïd, niercrisissen (twee na elkaar op twee maanden tijd met telkens opname in ziekenuis voor 10 à 14 dagen, 1 volledig geblokkeerde schouder (rechts) onder term "frozen shoulder" die veelvuldig voorkomt bij diabeten met een deeltelijke frozen schoulder links en nu 4 gebroken ribben en een gebroken linker sleutelbeen. Meer moet dat niet zijn. Ik vreet mijn kas op. Kan zelfs geen PS doen, want daar heb ik beide handen voor nodig.

                        1 pluspunt. op 21 december, ben ik juist 5 jaar geleden opgeroepen voor die experimentele beta-cel-transplant en, ik houd hout vast, dat experiment is nog altijd werkende
                        Last edited by Wim.Vanmaele; 18 december 2006, 06:43.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog iemand een creatieve block ?

                          Voor nachtfoto's heb je nu veel meer tijd dan in de zomer .

                          Tijdens het kerstverlof kan je daarvoor trouwens ook terecht in Bokrijk (niet op de feestdagen, kijk op hun website voor meer info), waar ze de gebouwen dan speciaal voor deze gelegenheid verlichten. Vorig jaar hebben we daar met een groepje BD'ers rondgelopen (die foto's kan je nog bekijken in mijn fotopic-album), en op 30 december is het de bedoeling dat we daar met onze fotoclub ook nog eens proberen om daar wat foto's te maken.

                          Als het sneeuwt, dan moet je ook zo snel mogelijk zorgen dat je foto's maakt, want die blijft hier nooit lang liggen. Mist kan soms ook een speciaal sfeertje geven...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog iemand een creatieve block ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Voor nachtfoto's heb je nu veel meer tijd dan in de zomer .

                            Tijdens het kerstverlof kan je daarvoor trouwens ook terecht in Bokrijk (niet op de feestdagen, kijk op hun website voor meer info), waar ze de gebouwen dan speciaal voor deze gelegenheid verlichten. Vorig jaar hebben we daar met een groepje BD'ers rondgelopen (die foto's kan je nog bekijken in mijn fotopic-album), en op 30 december is het de bedoeling dat we daar met onze fotoclub ook nog eens proberen om daar wat foto's te maken.

                            Als het sneeuwt, dan moet je ook zo snel mogelijk zorgen dat je foto's maakt, want die blijft hier nooit lang liggen. Mist kan soms ook een speciaal sfeertje geven...
                            Bokrijk is zeker een leuk idee. Ik heb even gezocht op Internet. Ik kan bijna niet wachten. Gelukkig kent niemand mij hier van gezicht
                            Fotoapparatuur
                            Portfolio

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog iemand een creatieve block ?

                              Pas op met creatives block... je kan er moordneigingen van krijgen

                              (cfr The Shining)
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X