Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

    Ik kreeg een 2tal weken terug dieven over de vloer & oa m'n fotomateriaal werd het slachtoffer.
    Nu moet ik dus al mijn materiaal opnieuw aankopen en ben van plan dit bij konijnenberg in Turnhout te doen.
    Gezien het hier over een aanzienlijk bedrag gaat (max bancontact limiet is 5000euro en dus onvoldoende) en aangezien je met visa 2,5% xtra moet betalen was ook dit geen oplossing, en bankcheques aanvaarden ze er niet :-(
    Ik stuurde hen een mailtje om te vragen wat de mogelijkheden zijn aangezien ik mijn materiaal wil gaan afhalen en kreeg een vriendelijk mailtje terug dat ik kon bestellen, het bedrag overschrijven en nadien kon gaan afhalen.
    Na nog wat om- en weer gemail vandaag bestelt, maar volgens de verkoper was het niet nodig dat ik de bestelling via de webshop plaatste, hij zou alles reserveren en ik kon het bedrag overschrijven.
    Ik kreeg van hem een reservatie nummer & rekeningnummer waarop ik het bedrag kon overmaken.
    Nu klopt dat rekeningnummer niet met wat op de website staat (de laatste 4 cijfers zijn verschillend) en ik kreeg als "bestelbon" een simpel worddocumentje toegemailed waarin zonder nadere details de bestelde items stonden opgesomt met het totaalbedrag vermeld.
    Misschien zie ik hier spoken (als je huis leeggeroofd wordt terwijl je zelf in je bed ligt te slapen dan verdwijnt het vertrouwen in de medemens als sneeuw voor de hawaiaanse zon ...) maar wat zouden jullie doen ?
    Het geld gewoon overmaken en nadien de bestelling gaan afhalen of toch maar niet ?

    Deze thread is op geen enkele manier bedoelt om konijnenberg in een slecht daglicht te stellen, want via mail & telefoon waren ze heel behulpzaam, maar vond dit gewoon raar

    Jullie meningen zijn welkom

  • #2
    Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

    Kan je niet gewoon cash meenemen als je alles gaat afhalen? Kost niets extra en je bent zeker dat je alles bij je hebt. Als er toch iets niet is, betaal je dat niet.
    Of gebruik bancontact tot aan de limiet en doe de rest met cash.

    grt

    Comment


    • #3
      Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

      Voor zo'n bedrag zou ik toch eens bellen en vragen naar de verkoper voor bevesting !

      Comment


      • #4
        Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

        Vreemd - ik heb enige zaken bij Foto SG gekocht, en idd vooruit betaalt maar kreeg keurig een betaalbewijs en binnen twee dagen lagen de goderen binnen.
        Bestel de goederen en betaal contant ( misschien ook nog een beetje korting?)
        betalen moet je toch maar neem daarbij geen risico.
        Een foto is slechts een deel van een seconde

        Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

        Comment


        • #5
          Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

          Als ik voor dergelijk bedrag ineens zou bestellen, zou ik dat betalen met bancontact + visa, en zeggen dat alle kosten voor hun rekening zijn. Ze kunnen toch gerust die commissie laten vallen voor zo'n bedrag.

          Comment


          • #6
            Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

            Je bedoelt dat je moet betalen op het ogenblik dat de goederen nog maar besteld worden? Raar procédé! Ik kan aannemen dat men een voorschot vraagt, maar volledig betalen zou ik pas doen wanneer ik een gedetailleerde factuur in handen heb. Voor een dergelijk bedrag lijkt mij dat een beetje extra service ook geen kwaad kan. Maar ja, je bent misschien gehaast en wil alles laten vooruitgaan....

            Comment


            • #7
              Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

              gehaast enigzinds wel aangezien ik hem professioneel nodig heb, maar niet zo gehaast dat ik zomaar iemand 10K ga overschrijven zonder 100% zekerheid te hebben ...

              Cash betalen is een optie ja, maar 10K euro in m'n portefeuille hebben is nu eens iets wat ik niet zo leuk vindt, zeker niet als ze al eens ingebroken hebben ...

              Ik begrijp absoluut niet waarom ze geen bankcheques aanvaarden, wat normaal toch een vertrouwd betaalmiddel is voor zulke grote bedragen, m'n bank stelde voor m'n limiet op m'n visa omhoog te halen om zo het volledige bedrag te kunnen betalen via creditcard maar 250euro extra betalen omdat er via visa betaald wordt is echt wel geld weggooien hé

              Comment


              • #8
                Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
                maar 250euro extra betalen omdat er via visa betaald wordt is echt wel geld weggooien hé
                En het is door Bank Card Company dus normaal verboden om extra's aan te rekenen bij een klant als er betaald wordt met een kredietkaart

                Comment


                • #9
                  Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                  Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht

                  Cash betalen is een optie ja, maar 10K euro in m'n portefeuille hebben is nu eens iets wat ik niet zo leuk vindt, zeker niet als ze al eens ingebroken hebben ...

                  (
                  Ik loop ook niet graag met zoveel cash op zak, maar als je met een kaart/cheque betaald kan er ook nog iets gebeuren met de goederen als je de winkel verlaat hé.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                    Ik loop ook niet graag met zoveel cash op zak, maar als je met een kaart/cheque betaald kan er ook nog iets gebeuren met de goederen als je de winkel verlaat hé.
                    true, maar vanaf dat ogenblik zijn ze gedekt door mijn verzekering dus dan is het geen ramp meer heh

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                      Ik zou kopen bij een handelaar waar ik "normaal" kan betalen ... eentje waar ze geen extra voor VISA aansmeren (wat eigenlijk niet mag) en waar ze voor zoveel geld ook nog eens een correcte garantie geven.
                      Natuurlijk is het ook een beetje te begrijpen dat ze al dat materiaal niet zomaar gaan meegeven als ze u niet kennen.
                      Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken maar als alles toch verzekerd was ... waarom dan de goedkoopste zoeken? De verzekering betaalt toch volgens faktuurbedrag?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                        En kan je met konijnenberg voor dat bedrag niet afspreken dat ze hun VISA provisie laten vallen? Zeg desnoods dat je anders je goederen elders gaat kopen.
                        PS. Ik wou dat ik het kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ik zou kopen bij een handelaar waar ik "normaal" kan betalen ... eentje waar ze geen extra voor VISA aansmeren (wat eigenlijk niet mag) en waar ze voor zoveel geld ook nog eens een correcte garantie geven.
                          Natuurlijk is het ook een beetje te begrijpen dat ze al dat materiaal niet zomaar gaan meegeven als ze u niet kennen.
                          Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken maar als alles toch verzekerd was ... waarom dan de goedkoopste zoeken? De verzekering betaalt toch volgens faktuurbedrag?
                          alles was niet verzekerd, nu is het wel verzekerd (ne mens moet eerst iets tegenkomen vooraleer zijn euro valt ... alé, ik toch )

                          En ja, verzekering betaald volgens faktuurbedrag maar ze houden ook rekening met waardevermindering he, dus het blijft nog altijd het beste van zo goedkoop mogelijk te gaan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                            Ik zou er langsgaan. En dan ook nog 10% korting vragen op het totaal, omdat je zoveel tegelijk koopt. Ben je nog goedkoper uit ook.
                            Fotoapparatuur
                            Portfolio

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                              Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
                              Ik zou er langsgaan. En dan ook nog 10% korting vragen op het totaal, omdat je zoveel tegelijk koopt. Ben je nog goedkoper uit ook.
                              korting heb ik gevraagd & werd geweigerd.
                              Jammer op zo'n bedragen

                              Comment

                              Working...
                              X