Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Disneyland, welke lens(-zen)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Disneyland, welke lens(-zen)?

    Hallo collega's,

    Volgende week een weekendje naar disneyland parijs gepland, helaas heb ik vorige week een motorongeval gehad en zit ik in een rolstoel met gebroken enkel, vinger en een massa aan kneuzingen. Al bij al gaat het goed en voorlopig gaat het weekendje door.
    Mijn 'toolbox':

    canon 350d met grip, kitlens, 28-105 3.5-4.5, 70-300 is
    1gig, 2gig kaartjes

    Mijn vraag, sleur ik alles mee of kom ik toe met de 28-105?
    raken die kaartjes vol op jpeg?
    kom ik toe met 2 batterijen?

    Normaal zou ik alless meenemen, maar ja, nu zijn het anderen die het zullen mogen dragen en wil nie dat ze mijn rugzak ginder naar mickey zijne kop gooien...

    Overigens nog 'must haves' voor ginder? Tips, trucs,... laat maar komen want veel andere dingen zitten er deze keer helaas niet in.

    greetz!

  • #2
    Re: Disneyland, welke lens(-zen)?



    5.66MB voor JPEG large/fine (hoogste kwaliteit dus)
    Dat zijn dus zo'n 180 foto's per 1GB op hoogste kwaliteit.
    Je kan dus ongeveer 500 foto's trekken op je weekendje.

    Die kaartjes wegen niet zo zwaar, maar ik denk niet dat je dat vroeg ivm het gewicht

    edit: hmm, ik las op een andere site dat de grootte van afbeeldingen op hoogste JPEG kwaliteit 3.3MB is. Dat maakt dus nog meer dan 500 foto's.
    Last edited by Rasper; 24 november 2006, 21:20.
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Disneyland, welke lens(-zen)?

      Naar mijn ondervinding neem je al snel heel veel foto's. 500 is veel, maar als je zo trigger happy bent als mij, dan is 500 foto's op een weekendje Disney land nog niet overdreven. Dus ofwel zet je de qualiteit wat lager, ofwel een extra kaartje, ofwel een imagetank kopen (voor 120 euro heb je er al één).

      Wat de lens betreft ... ik zou de 28-105 meebrengen. Allé, IK mijn Nikon thuis laten en gewoon mijn compactje meebrengen. Je zit natuurlijk wel in een rolstoel, wat het misschien makkelijker maakt om de camera rond te sleuren, maar toch ... ik neem aan dat je zelf, ondanks je enkel enzo, toch ook wel eens in de attracties wil zitten? Dan moet je je toestel achterlaten en dat vind ik persoonlijk toch maar gevaarlijk.

      Enfin ja, er van uitgaande dus dat je 'm wel mee wil, zou'k de 28-105 nemen, want kben zeker dat je die groothoek kan gebruiken en als je in hoogste kwaliteit de foto's neemt, dan kan je achteraf op je computer ook nog wat digitaal inzoomen.
      http://www.dennisclaes.be

      Comment

      Working...
      X