Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

    Ik probeer nu mijn bestelling te plaatsen, maar het allesbehalve gemakkelijk.

    Ik heb nu een bevestigingsmail ontvangen waarin er informatie staat ivm het ordernummer en bankrekening, maar de onzekerheid slaat toe.

    U kunt uw betaling overmaken middels onderstaande gegevens.
    Gebruik onderstaande informatie voor een snelle betaalopdracht.
    - ING.rek.nr.67.43.48.478 of Postbank.rek.nr.1908347
    - Order ********
    - {%DEBITEURNUMMER%}
    - EUR 912.00
    (Ordernummer heb ik zelf weggelaten). Er is trouwens ook iets mis met hun emailsysteem want die {%DEPITEURNUMMER%} moest waarschijnlijk vervangen worden door een nummer.

    Zoals je kunt zien geven ze hier hun nederlands bankrekeningnummer op. Je betaalt maw naar nederland, en de bestelling komt uit nederland. De Belgische vestiging heeft er maw niets meer mee te maken, en ik kan me inbeelden dat er dus niets is dat hun weerhoudt om Nederlandse garantie te geven (1j) ipv de belgische (2j).

    MAAAAR: Ik betaal belgische BTW. Hoe kan dat in godsnaam? Volgens mij is het een lepe truuk om extra te verdienen aan de belgische klant, want ze kunnen dan evengoed de nederlandse BTW aanrekenen!

    Zoals je ziet aan de email geven ze me ook helemaal geen keuze om naar een belgisch nummer over te schrijven, terwijl ze op hun contact-pagina wel volgende gegevens hebben staan ook:

    - Rekeningnummer Belgie: 320-0119077-31
    - Papierformaat IBAN: IBAN BE04 3200 1190 7731
    - Electronisch formaat IBAN: BE04320011907731
    - BIC code: BBRUBEBB
    - BTW nummer: BE882104736
    Waarom hebben ze die gegevens op hun website staan als ze uiteindelijk toch vragen om naar een nederlands nummer over te schrijven?

    Heef er hier iemand ervaring met die betaling van fotokonijnenberg? Heeft er al iemand geprobeerd naar de belgische nummers over te schrijven?
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

    Daarom rij ik dus altijd naar Fotokonijnenberg of top-foto zelf, om zo mijn aankoop te kunnen bekijken voor ik betaal.

    Geen gedonder met kredietkaarten of overschrijvingen

    Ik weet dat het niet altijd mogelijk is om honderden km's te rijden, maar ik heb het er voor over, zelfs al kost het me anderhalf uur om naar Duren te rijden ... dan heb ik tenminste geen brokken als het toestel of de lens thuisgeleverd worden door één of andere koerier die het totaal niet interesseert of ie je pakje nou heeft laten vallen ofdat het tegen een rotsnelheid in de bocht van links naar rechts in zijn wagen gevlogen is (zeg niet dat alle koeriers zo zijn, maar ik heb al dingen gezien ... je houdt het niet voor mogelijk !)

    Als ik meer dan 100 Euro uitgeef heb ik het liefst eerst in mijn pollekes voordat ik afscheid neem van mijn zuurverdiende Euro's

    Heb al verschillende keren gehoord dat wanneer je online besteld bij konijnenberg in België, en je kiest niet voor afhaling, dat je goederen gewoon uit Nederland komen, en niet uit België !

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

      Ik begin inderdaad ook te twijfelen om eventueel toch niet naar Turnhout te gaan. Maar ik kan dit ten vroegste vanaf zaterdag. Aangezien de D70s op het einde van zijn verkoopdagen komt, vrees ik natuurlijk dat hij tegen zaterdag weg zal zijn. Ik wist ook niet dat je kon bestellen en uiteindelijk zelf gaan ophalen in de winkel, tot ik het bestelformulier zag.

      Een aansluitende vraag: Ik heb nu dus een bestelling geplaatst, waarbij ik nog niet betaald heb. Er staat bij vermeld dat een bestelling die niet betaald is na 1 maand automatisch verdwijnt. Maar, betekent dit dat de producten die je besteld hebt blijven wachten op je, tot je betaalt? Of kan het zijn dat in de periode dat je bestelling plaatst en effectief betaalt de producten door iemand anders gekocht zijn omdat die bv sneller heeft overgeschreven?
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

        Rasper, heb je het hen zelf al eens gevraagd?
        In plaats van hier te klagen kan je misschien eerst konijnenberg zelf eens mailen of opbellen met dezelfde vragen en opmerkingen.
        Volgens mij zullen ze graag op je gerichte vragen antwoorden.
        www.bigducksix.be

        Comment


        • #5
          Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

          Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
          Rasper, heb je het hen zelf al eens gevraagd?
          In plaats van hier te klagen kan je misschien eerst konijnenberg zelf eens mailen of opbellen met dezelfde vragen en opmerkingen.
          Volgens mij zullen ze graag op je gerichte vragen antwoorden.
          Het is zaterdagavond en morgen is het zondag, dan zijn ze dus niet meer te bereiken. Ik wilde vandaag nog mijn bestelling plaatsen en betalen zodat de overschrijving maandag doorkomt en mijn bestelling dinsdag eventueel al verstuurd wordt. Indien ik naar een buitenlands rekeningnummer moet overschrijven zal daar allicht weer een 2 à 3 tal dagen tussenzitten voor die betaling doorkomt. Ik wil natuurlijk niet dat iemand anders intussentijd met de laatste toestellen wegloopt. Als ik naar een Belgisch rekeningnummer zou kunnen overschrijven zou ik daar meer mee op mijn gemak zijn ook.

          Indien de geplaatste bestelling (zonder betaling) echter ervoor zorgt dat de producten die ik wil niet door iemand anders weggegraaid kunnen worden, dan kan ik wel nog een paar dagen wachten.
          http://kasper.photography & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
            Ik begin inderdaad ook te twijfelen om eventueel toch niet naar Turnhout te gaan. Maar ik kan dit ten vroegste vanaf zaterdag. Aangezien de D70s op het einde van zijn verkoopdagen komt, vrees ik natuurlijk dat hij tegen zaterdag weg zal zijn.
            Je kan ook het toestel reserveren op naam en dan wordt het in de winkel apart gezet, je moet het wel binnen de 5 werkdagen oppikken herinner ik me. . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

              Wij hebben vandaag onze bestelling afgehaald bij fotokonijnenberg. Was eerst besteld op 6 nov., kregen een mail dat het 7 dagen ter beschikking bleef, maar aangezien de zaterdag een feestdag was, nog eens gemaild met de vraag om tot vandaag 18 nov. vast te houden en was geen enkel probleem. Bestelling stond klaar, de verkoper nam alle tijd, lens mocht getest worden... Je kan betalen met Bancontact of cash, met Visa of Mastercard komt er 2% bij. Is makkelijk te vinden, bijna direct aan de autostrade, mooie parking, dus voor ons waren die 150 km echt wel de moeite.... Wij zijn alleszins tevreden over de winkel.
              Hilde

              Comment


              • #8
                Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Je kan ook het toestel reserveren op naam en dan wordt het in de winkel apart gezet, je moet het wel binnen de 5 werkdagen oppikken herinner ik me. . .
                Dat lijkt me achteraf gezien inderdaad interessant (op voorwaarde dat het meer dan 5 dagen zou zijn), maar ik heb ondertussen wel al de bestelling geplaatst, maar nog niet betaald. Zou het een probleem zijn om nog eens dezelfde bestelling opnieuw te doen, maar dan met optie 'ophalen in de winkel te turnhout'? Of zou een bestelling zonder betaling zowiezo al betekenen dat je producten apart gelegd worden?
                http://kasper.photography & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

                  Je kan gewoon op hun IBAN-nummer overschrijven hoor! Heb ik ook al gedaan en dat is allemaal probleemloos verlopen. Zolang de juiste referentie maar vermeld staat.
                  ...but I could be wrong...

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
                    Je kan gewoon op hun IBAN-nummer overschrijven hoor! Heb ik ook al gedaan en dat is allemaal probleemloos verlopen. Zolang de juiste referentie maar vermeld staat.
                    Wat bedoel je met hun IBAN-nummer? Het Nederlandse of het Belgische?
                    http://kasper.photography & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

                      Het IBAN-nummer is een internationaal bankrekeningnummer. Daarmee kun je dus internationale overschrijvingen doen. Je gebruikt het samen met de BIC-code die aanduidt om welke bank het gaat.
                      Maar vermits Konijn ook een Belgisch rekeningnummer opgeeft kun je ook dat gebruiken natuurlijk.
                      ...but I could be wrong...

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                        Dat lijkt me achteraf gezien inderdaad interessant (op voorwaarde dat het meer dan 5 dagen zou zijn), maar ik heb ondertussen wel al de bestelling geplaatst, maar nog niet betaald. Zou het een probleem zijn om nog eens dezelfde bestelling opnieuw te doen, maar dan met optie 'ophalen in de winkel te turnhout'? Of zou een bestelling zonder betaling zowiezo al betekenen dat je producten apart gelegd worden?
                        Wat doe je toch moeilijk: bel even op. Ik heb ook diverse keren bij Konijnenberg in Turnhout gekocht, even van te voren gebeld of ze het product
                        in voorraad hebben en ben het toen af gaan halen. De D70s blijft voorlopig nog gewoon leverbaar. Ik koop uitsluitend in winkels waar ze normaal gesproken de producten in voorraad hebben. Bij mij in de buurt in Nederland ben ik vaak door BTW een paar % voordeliger uit maar in die zaken hebben ze weinig in voorraad en dan kun je soms weken wachten op je bestelling. Het is mij wel iets waard om in een goede fotovakhandel te kopen, en dat is Konijnenberg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
                          Wij hebben vandaag onze bestelling afgehaald bij fotokonijnenberg. Was eerst besteld op 6 nov., kregen een mail dat het 7 dagen ter beschikking bleef, maar aangezien de zaterdag een feestdag was, nog eens gemaild met de vraag om tot vandaag 18 nov. vast te houden en was geen enkel probleem. Bestelling stond klaar, de verkoper nam alle tijd, lens mocht getest worden... Je kan betalen met Bancontact of cash, met Visa of Mastercard komt er 2% bij. Is makkelijk te vinden, bijna direct aan de autostrade, mooie parking, dus voor ons waren die 150 km echt wel de moeite.... Wij zijn alleszins tevreden over de winkel.
                          Heb precies dezelfde positieve ervaring met de winkel ; objectief gereserveerd , staat klaar als je toekomt ; zeker de rit naar Turnhout waard !

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

                            Deze discussie verhuisd naar een beter lokatie dan in camera's...
                            Groeten,
                            Ludo

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotokonijnenberg bestellen arrrggghhh!!

                              En ik heb er vrijdag een flitser voor onze zoon opgehaald nadat hij deze per mail had besteld. Deze was niet in Turnhout voorradig, maar wel in Den Ham waarna hun zouden zorgen dat hij in Turnhout zou komen op deze vrijdag.In de mail die ik kreeg stond dat men hem 7 dagen gereserveerd zou houden en toen ik er kwam lag hij netjes klaar voor me.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                              Comment

                              Working...
                              X