Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Café fotografie: heftige rookmachines

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Café fotografie: heftige rookmachines

    Sinds afgelopen week staan er in het café waar ik veel foto's maak voor een studentenvereniging twee erg zware rookmachines.
    Vandaag voor het eerst meegemaakt. Binnen 15 seconden staat het hele café volkomen blauw van de rook.
    Nu is mijn vraag: wat zijn mijn mogelijkheden als fotograaf om toch leuke foto's te maken. Zijn er dingen die je wel, of juist niet moet doen in dit soort extreme situaties?
    Ervaring heb ik er nog niet mee. Ik fotografeer er ongeveer 1 a 2 keer per maand, en dat is net geweest. De komende keer is pas komende week weer.
    Als jullie tips hebben: graag.
    Kijk op www.marumbibio.nl voor foto's die ik getrokken heb in het café.

  • #2
    Re: Café fotografie: heftige rookmachines

    Effe je link bekijken. Werkt momenteel niet. Ge ziet enkel:

    uname -a;id;whoami

    srv01.netwrite.nl 2.6.10-2.3.legacy_FC2smp #1 SMP Sat Feb 18 23:09:31 EST 2006 i686 i686 i386 GNU/Linux

    uid=0(root) gid=0(root) groups=48(apache),2523(psaserv)

    root

    by kuwait hacker { mohahaha }
    Grts,
    Jurgen

    Comment


    • #3
      Re: Café fotografie: heftige rookmachines

      kan server niet vinden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Café fotografie: heftige rookmachines

        gedefaced??

        Comment


        • #5
          Re: Café fotografie: heftige rookmachines

          Vriendelijk vragen om de rookmachines niet te gebruiken op zo'n avonden?
          | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
          100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

          Comment


          • #6
            Re: Café fotografie: heftige rookmachines

            Met een beetje rook kan je wel mooie foto's maken, maar dan mag je niet flitsen, en moet je dus gebruik maken van het aanwezige licht:

            (Niet alle rook komt van die sigaret, er stond een rookmachine net achter .)

            Als je wel flitst, dan krijg je vlekken in de foto's.
            Ze hadden mij gevraagd om foto's te maken van een modeshow, er was geen plaats voorzien voor de fotograaf (ik dus ), de tafels stonden tegen de catwalk aan, er zaten rokers tussen mij en de catwalk en er was te weinig licht om zonder invulflits goede foto's te maken:

            Na deze foto heb ik de iso dan maar heel hoog gezet (800 en 1600), ben ik op een stoel gaan staan en heb toch nog "redelijke " foto's kunnen maken van die modeshow.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Café fotografie: heftige rookmachines

              Hi,

              Stomme fout van mij: marumbibio.nl klinkt logischer dan wat het is: het moet www.marumbibio.com zijn
              Tweede keer dat ik op een forum die fout maak Achja.
              Vriendelijk vragen of ze die avond de rookmachines niet gebruiken is geen optie: het voegt in het café icm de nieuwe lampen heel veel sfeer toe.
              Alleen zijn de machines dus zo krachtig dat binnen 15 seconden het hele café gewoon letterlijk blauw staat van de rook. Vrij pittig dus
              Dat je de rook terugziet op de foto is geen enkel probleem. Dat kan leuke resultaten geven. Alleen flitsen gaat volgens mij (wat jullie ook schreven) een enorm probleem worden.
              En om nu te zeggen dat ik hele lichtsterke lenzen heb? Nou.... Nee. Alleen een 50mm 1.8 En 50mm is veel te veel in het café.
              Ik zou eerder een 20mm 1.8 willen als die bestond en betaalbaar was. Die is nog goed bruikbaar in stampensvolle cafés.

              Comment


              • #8
                Re: Café fotografie: heftige rookmachines

                Maar buiten niet flitsen zijn er dus eigenlijk geen manieren om degelijke foto's te maken met zware mist?
                Daar ben ik niet zo blij mee eigenlijk
                Mijn dagelijkse lens is een 17-85 1:4/5.6 en die is nu niet echt lichtsterk te noemen.
                En in het café is het vaak te druk om mijn 50mm 1.8 erop te zetten. Dan moet je tever van de mensen af gaan staan.
                Balen. Of gewoon maar geen foto's maken als de rookmachines op vol vermogen hebben staan te draaien.
                Het gaat iig een hele uitdaging worden om leuke foto's te maken in die omstandigheden :P

                Comment


                • #9
                  Re: Café fotografie: heftige rookmachines

                  is mss leuk voor 't publiek
                  maar heb liever geen rook
                  of iig weinig rook

                  't is gewoon klote om deftige foto's te maken met die rookmachines
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment

                  Working...
                  X