Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met moo?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring met moo?

    Heeft er iemand ervaring met moo? Die (Amerikaanse) firma verkoopt schijnbaar goedkoop foto-visitekaartjes via flickr.
    Leek me wel mooi om bij te hebben als je op stap bent met je camera, zo weten mensen wat je website is. Maar het formaat is op het eerste zicht zeer uitdagend: 28mm x 70mm is echt wel heel langwerpig.
    Of hoe dan jullie dat voor website-visitekaartjes?
    La lune rouge

  • #2
    Re: Ervaring met moo?

    Oorspronkelijk geplaatst door aquila Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met moo? Die (Amerikaanse) firma verkoopt schijnbaar goedkoop foto-visitekaartjes via flickr.
    Leek me wel mooi om bij te hebben als je op stap bent met je camera, zo weten mensen wat je website is. Maar het formaat is op het eerste zicht zeer uitdagend: 28mm x 70mm is echt wel heel langwerpig.
    Of hoe dan jullie dat voor website-visitekaartjes?
    Ik druk die gewoon zelf af op Aldi-fotopapier (10 op een A4), en dan lamineer ik ze aleen aan de bedrukte kant (ik steek twee bladeren tegelijk in de lamineerfolie, allebei met de bedrukte kant naar buiten).
    En daarna snij ik ze allemaal op het juiste formaat.

    Dat is wel heel wat werk, maar zo heb je stevige kaartjes waarvan de inkt zeker niet los komt, zelfs als het kaartje vochtig wordt. Door het kaartje maar aan 1 kant te lamineren is het ook mogelijk om op de achterkant nog iets te schrijven als dat nodig moest zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring met moo?

      Normale visitekaartjes zijn 85*54mm (bankkaartformaat). Ik heb echter geen ervaring met foto-visitekaartjes, ik vind dat moeilijk om dat 'professioneel' te laten uitzien. Mijn huidige visitekaartje is een vectorenbeeld (illustrator) en in zwart/wit. Zelf gedrukt en gepreegd op een GTO & Degel op 340gram papier. Spijtig genoeg zijn deze bijna op en ik ben nu afgestudeerd en kan die machines niet meer gebruiken. Nu print ik ze gewoon op een mooi kwalitatief zwaar papier (250gr). Ik weet niet wat je bedoeld met een "website-visitekaartje". Maar ik vermeld gewoon mijn naam, gsm nummer & emailadres (maar uit het emailadres kan je dan mijn website afleiden (eigen domeinnaam met mailserver).

      Wat Black B@ndit hier voorstelt lijkt me ook wel een goed idee. Ik zal het zelf ook eens moeten proberen, Ik heb ook zo'n lamineerapparaat, maar nooit aan gedacht om dat te gebruiken voor éénzijdige laminaat.
      Last edited by MichielBrugge; 21 oktober 2006, 09:58.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

      Comment

      Working...
      X