Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop Student versie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop Student versie

    Verleden week vrijdag heeft mijn zoon PhotoShop Student versie gekocht.
    Diezelfde dag nog werd de bijhorende kaart correct ingevuld, ingescand en tesamen met een gescande copie van zijn studentenkaart opgestuurd naar Adobe.
    We zijn nu bijna een week verder, nog geen code mogen ontvangen.
    Is het normaal dat dit zo lang duurt? We beginnen ons zorgen te maken, binnen een week zit de trial periode er op.
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

  • #2
    Re: Photoshop Student versie

    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me best inbeelden dat dit wel eventjes kan duren (2-3 weken). Normaal kan je nog steeds alle software downloaden op de Adobe website om ze gedurende één maand te gebruiken/testen. Net zoals met een studenten versie mag je dan geen commerciële werken maken met de software.
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop Student versie

      Wel ik kan het me moeilijk indenken dat het genereren van een code weken moet duren.
      't Is niet dat CS2 niet werkt, alleen draait het nu in Trial versie.

      Op het ingevulde formulier las ik dat indien na een week geen reactie, er kan gebeld worden met het Adobe Service center en dat zullen we morgen doen.


      Mag ik concluderen dat, gezien de weinige reacties, studenten die Photoshop CS2 gebruiken allemaal de volledige versie gekocht hebben?
      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop Student versie

        In Nederland kunnen studenten en medewerkers van de universiteit goedkoop software kopen op www.surfspot.nl. Ik heb hier photoshop gekocht voor €288,75. Dit is de studentenversie compleet met doos, cd, boek en serienummer.

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop Student versie

          In het verleden heb ik wel veel studentensoftware gekocht (geen PS). De prijs is goed te doen en alle functies werken ook. Het enige nadeel was dat de software er na ongeveer 5 jaar mee ophield. Dat hoeft geen nadeel te zijn, want 5 jaar is in computertermen een eeuwigheid. Ik weet niet of dat nu ook zo is bij de studentensoftware.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop Student versie

            Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
            Het enige nadeel was dat de software er na ongeveer 5 jaar mee ophield. Dat hoeft geen nadeel te zijn, want 5 jaar is in computertermen een eeuwigheid. Ik weet niet of dat nu ook zo is bij de studentensoftware.
            Meen je dat nu
            Dus je betaalt - hoewel slechts een deel van de normale prijs, maar je betaalt er toch voor - en na een tijdje houdt het produkt op met werken...
            Ongelooflijk
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop Student versie

              Helaas wel (bij mij dan toch). Normaal valt dat niet zo op, omdat je na verloop van tijd toch veel programma's update, maar bij programma's die je minder vaak gebruikt of die heel duur zijn doe je dat niet zo snel. Maar of dat met deze studentversie van Photoshop ook zo is, dat durf ik niet te zeggen. Misschien is dat ergens na te vragen?
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop Student versie

                Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                Mag ik concluderen dat, gezien de weinige reacties, studenten die Photoshop CS2 gebruiken allemaal de volledige versie gekocht hebben?
                Ik downloade de trial-versie van photoshop, om de maand . Vroeger was die (bij mijn weten) niet echt gelimiteerd in gebruik.. Heb nu al een tijdje een Mac en gebruik nu vooral GIMP (gratis).

                Michiel
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop Student versie

                  Daarstraks met Adobe gebeld, hetgeen op zich al een hele ervaring is ... eerst bericht dat het nummer niet in staat om opgebeld te worden (???), op het nummer van Nederland gebeld maar geen antwoord, uiteindelijk na dikwijls proberen toch op het Belgische nummer binnengeraakt en de keuzemenu's en wachtmuziekskes doorstaan .

                  Persoon was heel vriendelijk en bevestigde dat men wat achterstand had maar 1 van de volgende dagen zou de code worden opgestuurd.
                  -> Heb hem ook de vraag gesteld over een mogelijke tijdslimiet van de PS CS2 Studentversie maar dat was voor hem totaal onbekend.
                  Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                  Comment

                  Working...
                  X