Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus fotografie

    Hoi,

    Ik ben een beginnend foto-liefhebber. Daar iedereen mij aanspoort om mijn hobby iets uit te breiden (omdat ik op reis altijd prachtige foto's maak met een simpel digitaal toestel) ben ik nu overgestapt op een Canon Eos 400D met standaard lens en een tele van EF 55-200mm.

    Op automatisch zal ik ook wel mooie foto's maken maar ik wil meer. Ik wil leren werken met mijn toestel want over belichting ..ect weet ik niets af.

    Ik overweeg avondschool digitale fotografie en daar geven ze les aan de hand van een handboek. Is er iemand die dit handboek kent en is dit een goede startbasis?:





    alvast bedankt voor de info


  • #2
    Re: Cursus fotografie

    wel, zo'n eos 400d is toch wel iets gans anders dan zomaar een compact, zoals de titel van de cursus luidt... misschien beter iets zoeken in de richting van fotograferen met reflex camera's? Ik vermoed dat je met zo een cursus voor 'compact' vrij snel op je honger zal blijven zitten.

    Comment


    • #3
      Re: Cursus fotografie

      voor 15€ heb je in de boekenvoordeel-winkels een boek dat heet "de digitale spiegelreflexcamera". Ze verkopen 'm bij konijnenberg ook maar duurder.
      Als je dat allemaal doorworsteld hebt hebben ze daar ook nog leuke boekjes over creatief fotograferen en zo. Dan is 't natuurlijk wel zelfstudie maar hier op de site zijn ook genoeg mensen die je eens willen helpen en je foto's willen beoordelen... ik spreek (als beginner) uit ondervinding

      Comment


      • #4
        Re: Cursus fotografie

        Het boek werd op 1 februari 2008 geupdated naar "Digitale Fotografie Boek 1". De naam 'compact' dekte de lading niet meer. Het nieuwe boek is zeer geschikt voor beginnende fotografen zowel voor hen die een compactcamera hebben als zij die met een spiegelreflexcamera werken. In het boek worden de camera-instellingen en werkwijze voor beide types camera's uitgelegd.

        Ook dit boek wordt in de avondscholen van Brugge, Torhout, Roeselare en Oostende gebruikt en ook Syntra West gebruikt het. De auteur is overigens leerkracht digitale fotografie in Oostende.

        Het boek is zeker en vast een aanrader, want er hoort ook een uitvoerige website bij. Voor elk hoofdstuk zijn op de website videofragmenten, een fotogalerij of downloads voorzien.

        Meer info, zie: http://dfonline.be/.
        Auteur van handboeken over digitale fotografie.

        website: dfonline.be

        Comment

        Working...
        X