Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

calibratie monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • calibratie monitor

    ben al wat aan het zoeken geweest hier op het froum maar geraak er niet echt uit.

    ikzelf heb een brillance 170P monitor van philips, dit scherm past zich automatisch aan aan het omgevingslicht (wordt lichter als de omgeving lichter is en donkerder als de omgeving donkerder is)
    mijn vraag is nu:

    is dit wel goed voor de aanpassing van fotos op de pc kwestie van overbrenging naar mijn printer?

    een andere vraag waar ik mee zit: ik heb binnekort photoshop cs II op de pc staan maar nu had ik gelezen dat er geen mogelijkheid meer bijzit om je monitor te calibreren, is dit correct,
    en is er dan op het net misschien handige software te vinden om deze klus te klaren??

    veel ineens maar moet dan ook nog veel leren...
    [U]only sheep need a leader

    ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

  • #2
    Re: calibratie monitor

    Tip:

    www.marc-en-ciel.be

    Hier ben je wel even mee zoet.
    http://www.torekefoto.be

    Comment


    • #3
      Re: calibratie monitor

      een monitor moet je callibreren op de kleurtemperatuur van het licht waarmee je je foto's wilt beöordelen. Dat licht heeft overigens een hoge CRI nodig (minimaal 85)

      adobe gamma dat bij photoshop gebundeld was was een non-technical oplossing om te prutsen, zonder afdoend resultaat. Enkel met hardwarecallibratie zal je een gecallibreerde workflow kunnen bekomen.

      Comment

      Working...
      X