Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 41
  1. #1

    Standaard Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Sorry, maar ik moet dit even kwijt, al is het maar om iedereen te waarschuwen voor de wanpraktijken en incompetentie van de Orange helpdesk en hun bovenliggend management ...
    Het prille begin van het verhaal staat in een ander topic, maar dit is het gehele verhaal en de (noodlottige) afloop.

    Het volgende verhaal is geheel waarheidsgetrouw en zonder enige franjes.
    Het is het relaas van een onwaarschijnlijke opeenstapeling van idiotie en onbekwaamheid van de Orange Helpdesk en het management dat zich daarachter in volkomen stilzwijgen verschuilt.

    Op donderdag 22 en vrijdag 23 april 2021 krijg ik in de wagen op het infotainmentscherm van mijn Ford Kuga (met de meest recente versie van Sync3) om de 30 seconden een korte flits met “inkomende oproep”. Die inkomende oproep onderbreekt de GPS en de radio. Er wordt geen telefoonnummer weergegeven op het scherm en ook de belgeschiedenis van mijn telefoon blijft op dat vlak blanco … Rarara …
    Als ik de verbinding tussen GSM en auto verbreek verschijnt er niets meer van gekke oproepen op het infotainmentscherm van de Kuga.
    Ik merk wel dat de GSM heel geregeld even oplicht (alsof er een inkomende oproep/bericht is).

    Om dit soort grapjasserij te stoppen bel ik op vrijdag 23 april 2021 de Orange Helpdesk om 15u10 gedurende 36 min. 19 sec.
    Om 17u38 dien ik nog eens terug te bellen, (er moet intussen veel opgezocht worden!) en dit gedurende 23 min. en 52 sec.
    In al die tijd leg ik mijn probleem uit aan een mevrouw van respectabele leeftijd (waar ik op zich uiteraard niets op tegen heb, maar ze is blijkbaar de hacking-expert ter zake).
    Ik vraag haar of het mogelijk is om na te kijken wie mij herhaaldelijk belt en om dit nummer eventueel te blokkeren. Vermits er geen nummer is, is blokkeren niet mogelijk zegt ze.
    Haar conclusie is onverbiddelijk: meneer, uw gsm is gehackt! Uw nummer moet stopgezet worden en u krijgt een nieuw nummer. Dat is wel even slikken. Na meer dan 11 jaar mijn vertrouwd gsm-nummer te hebben gehad gaat dit naar het telefooncrematorium …
    Ik vertel haar nog dat hackers toch wel op een andere manier werken, maar daar wil ze niet van horen.
    Ik krijg een mailtje met daarin alle gegevens voor het nieuwe nummer en ook een mailtje met daarin het verzoek om mijn 0475-nummer stop te zetten of om te zetten naar een betaalkaartnummer.
    De nieuwe simkaart wordt via Bpost opgestuurd en zal de volgende dag, zaterdag, toekomen.
    Uiteraard geen Bpost op zaterdag. Dan maar wachten tot maandag.
    Inmiddels had ik het oude nummer nog niet stopgezet, je weet maar nooit.
    En ja, als je de helpdesk belt, die weten het toch wel zeker ... (niet).

    In de loop van maandag experimenteer ik wat in de wagen met de GSM en ontvang inderdaad nog steeds van die gekke oproepen, tot ik de verbinding gsm-auto verbreek. Maar dan licht het GSM-scherm wel geregeld op. Op een gegeven moment merk ik dat Sygic, een navigatie-app, nog actief is, ondanks het feit dat ik ze afgesloten heb. Ik bekijk het eens goed en het bericht is dat Sygic nog steeds een soort van communicatie voert. Ik sluit de app nu helemaal af en rarara …
    Geen gekke oproepen meer … Ik wis de app van de gsm en heb vanaf dan geen gekke inkomende oproepen meer.

    Op maandag 26 april contacteer ik via het nummer 5000 de Orange Helpdesk opnieuw om 15u30 gedurende 10 min. en 43 sec. om uit te leggen wat ik ontdekt heb en dat er dus geen sprake is van een gehackte telefoon.
    De medewerker beaamt dat een gehackte gsm uitgaande berichten en data veroorzaakt en zeker geen inkomende oproepen. Ik vraag dus of mijn 0475-nummer behouden kan blijven.
    Het antwoord is overduidelijk: natuurlijk mijnheer, zolang u zelf via de mail, die u van ons gekregen heeft, uw abonnement niet heb stopgezet.
    Ik heb die stopzetting gelukkig nog niet aangevraagd, en dus zou alles in kannen en kruiken moeten zijn. De mail vermeldt namelijk expliciet dat als ik niets onderneem het nummer gewoon blijft verder bestaan in mijn abonnement.
    Oef, alles opgelost …

    Ik ontvang vanaf dan wel elke dag een oproep van Orange met de vraag of ik hen kan terugbellen.
    Dat doe ik dus op dinsdag 27 april en op woensdag 28 april. De medewerkers weten van toeten noch blazen en ik kan telkens mijn hele verhaal weer opnieuw doen.
    De oproepen duren daardoor gemiddeld een half uur. En ja hoor, ook op woensdag wordt mijn nummerbehoud ook weer bevestigd. Het verdwijnt enkel als ik toestemming geef via de door hen gestuurde mail voor opzeg.
    En ik heb die mail nog steeds niet aangeraak hoor.
    Op beide dagen kreeg ik wel een helpdeskmedewerker aan de lijn die “het Nederlands niet echt machtig was” … Maar als ze me correct informeren heb ik daar geen probleem mee.

    Ook op vrijdag 30 april krijg ik weer zo’n oproep van Orange en ben gedurende bijna 20 min. in de weer om mijn verhaal nogmaals te doen omdat men aan Orange kant eigenlijk niet wist waarom ik zou moeten terugbellen.
    Een duidelijk Nederlandstalige medewerker onderzoek mijn dossier nogmaals en weet me te vertellen dat mijn 0475-nummer op maandag 3 mei definitief geschrapt zal worden “door de hogere echelons”.
    Hijzelf kon dit niet meer ongedaan maken, maar maakte dossier 53638590 aan met daarin de uitdrukkelijke vermelding dat mijn 0475-nummer niet geschrapt mocht worden.
    Ik meldde hem ook dat ik als vrijwilliger in het vaccinatiecentrum telefonisch bereikbaar moest zijn voor eventuele invalbeurten en kon voor de rest van verbazing mijn eigen oren niet meer geloven.

    Hij verzocht me om op zondag 2 mei terug contact op te nemen met de helpdesk om zeker te zijn van nummerbehoud.
    Dat deed ik dus op zondag 2 mei 2021 om 12u34 en de medewerker verzekerde me dat mijn nummer niet geschrapt kon worden als ik daar geen expliciete toestemming voor gaf via de door hen verstuurde mail (die ik nog steeds niet aangeraakt had). Oef, eind goed …

    Tot ik op maandag 3 mei ’s morgens mijn GSM bekijk: geen spraakoproepen mogelijk … Dit nummer is buiten gebruik ...
    Ik heb dan maar onmiddellijk gebeld en de inhoud van dat gesprek zal ik niet publiek maken.

    Ik heb in totaal 7 verschillende helpdeskmedewerkers aan de lijn gehad waarvan er 2 het Nederlands goed beheersten. De andere waren van “zeer verre buitenlandse origine”, of van over de taalgrens waar ze in het zesde leerjaar 1 uurtje Nederlands hadden gehad, maar dat was al enige tijd geleden blijkbaar …
    Hier zit ik dus nu, met een nieuw nummer – 0492 485246 – van Orange, want ik moet wel een telefoonnummer hebben, te wachten op wat Orange mij gaat voorstellen …
    De helpdeskmedewerkster van vandaag (Nederlandstalig!) verzekerde mij dat het onmogelijke zal gedaan worden om alles terug in orde te krijgen …
    Het gaat mij niet meer om dat 0475-nupmmer zelf, maar wel om de idiotie en de incompetentie van Orange, hun medewerkers (op enkele uitzonderingen na), het management en de pure onwil om een klant correct van dienst te zijn.
    De helpdesk daar is een communicatieve puinhoop waarbij zelfs geen gegevens centraal kunnen worden bewaard/geraadpleegd. Niemand weet van iets en iedereen weet van niets …
    In dit verhaal ontbreken stukken, maar als ik die nog moest inlassen werd het een “teveelpaginaverhaal” …
    En neen, ik heb die opzegmail nog steeds niet aangeraakt.

    Ach ja, ik heb vanavond nogmaals gebeld naar de Helpdesk van Orange ...
    De klantenvoordelen, die ik in die 10 jaar als trouwe klant bijeengespaard heb, die ben ik door mijn nieuwe nummer ook plots allemaal kwijt ...

    Wordt (uiteraard) vervolgd …
    Jaja (zonder 0475-nummer)
    Laatst gewijzigd door jaja; 3 mei 2021 om 22:49
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Nikon P900, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  2. #2

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Wat een verhaal Jacques, dat is zoiets voor op tv te tonen
    Hopelijk komt het nog in orde, doch als ik het zo allemaal lees zijn er weinig die weten hoe ze dat gaan moeten doen blijkbaar

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  3. #3

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Jacques, inderdaad is dit een hallucinant verhaal, maar normaal zou je toch een nummeroverdracht moeten kunnen doen naar een andere provider, waardoor je nummer behouden blijft. Dit is wettelijk geregeld op basis van een Europese verordening.
    https://www.dillenadvocaten.be/docum...en.xml?lang=nl

    Het nummer is dus van jou zolang je je nummer niet zelf hebt opgezegd. Ga eens na of een andere provider jouw nummer niet kan overnemen, dit zou geen probleem mogen zijn.

    For what it’s worth: ik ben heel tevreden over Telenet, maar zij zijn duidelijk de duurste.

    Sukses

    Peter

  4. #4

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Jacques, inderdaad is dit een hallucinant verhaal, maar normaal zou je toch een nummeroverdracht moeten kunnen doen naar een andere provider, waardoor je nummer behouden blijft. Dit is wettelijk geregeld op basis van een Europese verordening.
    https://www.dillenadvocaten.be/docum...en.xml?lang=nl

    Het nummer is dus van jou zolang je je nummer niet zelf hebt opgezegd. Ga eens na of een andere provider jouw nummer niet kan overnemen, dit zou geen probleem mogen zijn.

    For what it’s worth: ik ben heel tevreden over Telenet, maar zij zijn duidelijk de duurste.

    Sukses

    Peter
    Valt te bezien Peter.
    Ik betaal bv 8 Europ per maand. Daarmee sms, telefoneer ik onbeperkt met 3 gsm's en heb ik daarmee een totaal dataverbruik van 3GB. Negens vond ik de mogelijkheid om slechts 1 abonnement te hebben voor 3 of meer gsm's voor dat bedrag en dataverbruik.
    Ik spreek natuurlijk niet over andere abonnementen. Bij bv Vikings moet ik per gsm 1 abo nemen. Het laagste abo is er dan ook een voor enkel noodgebel, dus beperkt in telefoontijd. En met betaalkaarten kom je er ook niet.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

  5. #5

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Jacques, inderdaad is dit een hallucinant verhaal, maar normaal zou je toch een nummeroverdracht moeten kunnen doen naar een andere provider, waardoor je nummer behouden blijft. Dit is wettelijk geregeld op basis van een Europese verordening.
    https://www.dillenadvocaten.be/docum...en.xml?lang=nl

    Het nummer is dus van jou zolang je je nummer niet zelf hebt opgezegd. Ga eens na of een andere provider jouw nummer niet kan overnemen, dit zou geen probleem mogen zijn.

    For what it’s worth: ik ben heel tevreden over Telenet, maar zij zijn duidelijk de duurste.

    Sukses

    Peter
    U schrijft net wat ik ook dacht Peter.
    @ Jacques, ik zou het zeker ook niet prettig vinden moest ik
    mijn vertrouwde nummer kwijt raken, je zal het maar voor hebben.
    Telenet is zeker niet de goedkoopste, maar ben er toch vrij
    tevreden over hun service hoor Peter, mijn Wigo abo kost
    111€ all in en daarvoor heb ik digitale TV, huur TVbox, snel internet (300 Mb/s) een vaste dag en nacht onbeperkte telefoon, en twee gsm kaartjes met onbeperkt bellen ook in het buitenland, met daarbij ook nog 9GB data te verdelen over de twee en de optie
    virus scanner en FW voor al mijn pc’s, tablets en andere WiFi en vaste toestellen.
    Is dat veel? Tja het is 111€, maar als je bij velen al die dingen samen telt komen de meesten nog hoger uit.
    Gr. Geert.

  6. #6
    Geregistreerd: 21 september 2007

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Wat een verhaal. Nu, er wordt van nummeroverdracht gesproken, maar mij lijkt het also dat 0475-nummer origineel van Proximus was, en later door Orange werd overgenomen. Wat je nu hebt (0492) is een Orange-nummer. Op die manier 'ruimen' ze oude nummers op, enfin: mijn idee.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.5) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.5)

  7. #7

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Valt te bezien Peter.
    Ik betaal bv 8 Europ per maand. Daarmee sms, telefoneer ik onbeperkt met 3 gsm's en heb ik daarmee een totaal dataverbruik van 3GB. Negens vond ik de mogelijkheid om slechts 1 abonnement te hebben voor 3 of meer gsm's voor dat bedrag en dataverbruik.
    Ik spreek natuurlijk niet over andere abonnementen. Bij bv Vikings moet ik per gsm 1 abo nemen. Het laagste abo is er dan ook een voor enkel noodgebel, dus beperkt in telefoontijd. En met betaalkaarten kom je er ook niet.
    Dat zijn inderdaad heel interessante voorwaarden. Welk pack of abonnement is dit ?

    Alvast bedankt voor de info

    Peter

  8. #8

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    @ Geert: hier ook Wigo, maar geen onbeperkt bellen in buitenland voor 106 EUR. Heel tevreden over de topkwaliteit van het internet.

    Peter

  9. #9

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Jacques, je weet dat ik van in het begin mijn twijfels heb gehad of het wel een hack was.....ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een hack van een telefoonnummer gehoord.....
    Hopelijk kan heel de situatie nog recht gezet worden.... een 0475 nummer hebben is toch nog altijd iets speciaal.......gebruiker van het eerste moment....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  10. #10

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Horrorverhaal! Nu, hier loopt ook een vreemd scenario. Mijn hoogbejaarde schoonmoeder moet op advies van de dokter een alarmknop dragen. Om verschillende redenen zullen we dat met de schoonzussen en -broers samen beheren en organiseren. Omdat mijn vrouw en ik goede ervaringen hebben met het goedkoopste Scarlet abonnement van 8 euro, beslissen we om een 8 euro abonnement af te sluiten in een elektrozaak in de buurt. Op die manier heb je toch direct een simkaartje in handen en kan je bellen, niet? Fout! We zijn nu al meer dan een week aan het trachten de zaak in gang te krijgen. De Scarlet helpdesk kan niets doen want die kan op naam niets vinden en moet een klantnummer hebben. Die klantnummer moet ik van de verkoper krijgen, dan maar terug naar de winkel. Om daar het verhaal te krijgen dat je die klantnummer (en telefoonnummer) pas krijgt als de simkaart actief is. Maar dat is nu net het probleem! Die is niet actief, ondanks activatie door de winkel. Enfin, niemand kan iets doen en we moeten braaf wachten aan de zijlijn tot er iets beweegt. Scarlet, met een helpdesk de naam onwaardig, ik kan het niemand aanbevelen.

    UPDATE: Na 14 dagen blijkt het probleem te liggen bij het informaticasysteem van een Scarlet verkoper (een fotowinkel in de buurt). Gisteren langs Krefel een Scarlet abonnement gaan afsluiten en dat ging probleemloos. Een halve dag later activatie en het toestel werkt probleemloos. In die periode viertal keer contact gehad met de Scarlet helpdesk, steeds zonder wachttijd rechtstreeks binnen maar die mensen konden mij niet helpen omdat de registratieprocedure steeds vastliep bij de verkoper in de fotowinkel, die mij toch 2 weken aan het lijntje heeft gehouden.
    Laatst gewijzigd door Hombre; 7 mei 2021 om 09:37 Reden: update
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  11. #11

    Standaard Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    @ Geert: hier ook Wigo, maar geen onbeperkt bellen in buitenland voor 106 EUR. Heel tevreden over de topkwaliteit van het internet.

    Peter
    Niet verkeerd begrijpen Peter, ik heb het over bellen van "uit het buitenland (EU)" daar heb ik nog nooit één euro voor betaald,
    "naar" het buitenland bellen met gsm is wel te betalen.
    Mijn abo is ook dat van 106€ maar daar heb ik nog een Safespot bovenop genomen, kost 5€ ex btw meen ik, voor alle toestellen samen
    waar je het op zet.
    Nu komen ze met ONE, daar is 4G data op twee toestellen en je vast internet onbeperkt en krijg je ook nog eens eer derde data sim kaartje
    er bij voor als je bv. een tablet oid hebt waarmee je op internet kan, prijs "all in" is hier iets van 106€ meen ik, maar dan zakt je snelheid naar 150Mb/s en als je naar 1Gb/s wil met nog een aantal voordelen zoals 7 dagen terugkijk tv enz. komt er 20€ bij, kost je dan 126€ beveiliging inbegrepen.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 4 mei 2021 om 17:17

  12. #12

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    U schrijft net wat ik ook dacht Peter.
    @ Jacques, ik zou het zeker ook niet prettig vinden moest ik
    mijn vertrouwde nummer kwijt raken, je zal het maar voor hebben.
    Telenet is zeker niet de goedkoopste, maar ben er toch vrij
    tevreden over hun service hoor Peter, mijn Wigo abo kost
    111€ all in en daarvoor heb ik digitale TV, huur TVbox, snel internet (300 Mb/s) een vaste dag en nacht onbeperkte telefoon, en twee gsm kaartjes met onbeperkt bellen ook in het buitenland, met daarbij ook nog 9GB data te verdelen over de twee en de optie
    virus scanner en FW voor al mijn pc’s, tablets en andere WiFi en vaste toestellen.
    Is dat veel? Tja het is 111€, maar als je bij velen al die dingen samen telt komen de meesten nog hoger uit.
    Gr. Geert.
    Ik heb net hetzelfde afgesloten bij Telenet Geert, nu iets meer dan een jaar zeker.
    Voor ons is dat spotgoedkoop omdat mijn echtgenote 2 x per dag voor minstens een uur belt met haar zus.
    Ik bel naar mijn meter in Spanje en dat is ook voor niets, en miserie heb ik tot nu toe niet gehad.
    Wel al een kapotte digibox of hoe heet dat bakje weer? Werd kosteloos vervangen evenwel.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

  13. #13

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Ga eens na of een andere provider jouw nummer niet kan overnemen, dit zou geen probleem mogen zijn.
    Dit kan enkel zolang het nummer actief is, niet als het volledig afgesloten werd.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  14. #14

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Ik heb hier iets gelijkaardigs voorgehad, maar wel iets positiever.

    Ik heb een orange nummer voor een soort reserve GSM die ik in pre-corona tijden meestal als thetering gebruikte op vergaderingen. Het is een prepaidkaart met 4GB data per maand.
    Een paar jaar terug: plots tijdens een vergadering na een uurtje enkele sites opgeroepen te hebben die 4GB data erdoor. Volgende dag gebeld met het call-center en ja, er is iets fout gelopen meneer, en ik kreeg mijn data terug.
    Een maand later hetzelfde liedje, opnieuw mijn data teruggekregen (met einddatum 25 december). Ik ga op 26 december even kijken om eventueel te herladen en zie daar staan: u heeft nog 15 euro beltegoed en 3,3 GB data, geldig tot 26 december.
    Ik ga op 30 december eens kijken: zelfde tegoed, geldig tot.... 30 december. Ik denk dat ik toch wel een unieke prepaid formule heb.
    Na verloop van tijd heb ik de data toch opgebruikt en moet ik herladen. Tot mijn verbazing blijft die "eeuwige" geldigheid gewoon doorlopen.
    Met corona die thetering telefoon iets uit het oog verloren, buiten een herlading een paar maanden geleden.
    Ik zet het toestel onlangs aan en het betreffende nummer blijkt niet meer te bestaan. Orange gebeld en inderdaad, er was geen enkele reden waarom dit zou gebeurd zijn.
    Ze hebben het nummer terug geactiveerd met behoud van de data. Een nummer terug activeren kan dus wel degelijk.
    Helaas is de "eeuwige" geldigheid nu wel verdwenen.

    Besluit: het verschijnsel call-center is een kanker in onze maatschappij (met alle respect voor de mensen die er werken en je proberen te helpen). Hun hoofdreden van bestaan, het oplossen van een niet-klassieke vraag waarvan je de oplossing niet online vind, is net de achilleshiel: ze weten het niet omdat het niet op hun "papierke" staat, en ze worden met aandrang verzocht om vooral het gesprek zo kort mogelijk te houden.
    En mij geeft het altijd opnieuw het gevoel dat al die achterliggende diensten (van het bedrijf zelf) zich vooral verstoppen achter een figuurlijk metersdikke muur om vooral gerust gelaten te worden...

    Het is ook niet al kommer en kwel hé: ik heb de laatste tijd al meerdere keren een welgemeend "dank u wel voor uw tussenkomst" kunnen zeggen tegen call-center medewerkers.
    Laatst gewijzigd door nete; 4 mei 2021 om 10:01
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  15. #15

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    En dan ontvang ik vandaag volgende mail en daar gaat je haar gewoon van rechtstaan.

    Stopzetting van je Orange-abonnement

    Hallo JACQUES,

    We hebben je abonnement voor het nummer 32475899254 beëindigd op
    03-05-2021.

    Het is mogelijk dat je nog een laatste factuur ontvangt na de stopzetting van
    je abonnement. Gelieve deze te betalen binnen de 10 dagen na ontvangst.

    Jammer dat je hebt beslist om je Orange-abonnement stop te zetten. Als je
    in de toekomst opnieuw een Orange-abonnement zou nemen, ontvangen
    we je met open armen.

    Met vriendelijke groeten,
    Het Orange-team


    Kan het nog grover? Alle fatsoen is dus helemaal zoek bij Orange.
    Iemand suggesties waar ik met deze Kafkaiaanse onzin terecht kan?

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Nikon P900, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  16. #16

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    En dan ontvang ik vandaag volgende mail en daar gaat je haar gewoon van rechtstaan.

    [I]
    Iemand suggesties waar ik met deze Kafkaiaanse onzin terecht kan?

    Jaja
    De inspecteur (Radio 2) ? Of de pers ? Facebook pagina ?

    De wet van Murphy is blijkbaar HET uithangbord van sommige call-center ondingen...
    Maar bij Orange lijkt de kanker wel terminaal...
    Het is natuurlijk zo dat het bij je eerste contactname in de mist gegaan is. Vervolgens komt er geen mens meer aan te pas. En nu een mens inschakelen om deze beerput uit te mesten zal natuurlijk teveel geld kosten.
    Je staat nu waarschijnlijk al gebrandmerkt als een lastige klant die ze liever kwijt zijn.
    Laatst gewijzigd door nete; 4 mei 2021 om 10:40
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  17. #17

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Even op hun bedrijfswebsite gekeken ...

    Onze waarden

    Openheid
    Wij communiceren op een open manier en nemen de verantwoordelijkheid voor onze handelingen.

    Betrokkenheid
    Wij streven ernaar onze taken perfect uit te voeren en nemen ons werk, ons leven en onze passies ter harte.

    Dynamiek
    Wij stimuleren nieuwe ideeën, moedigen aan tot leren en durven het ook eens anders te proberen.

    Respect
    Bij onze professionele contacten houden wij rekening met de anderen en hun waarden.
    Van die waarden heb ik in mijn Kafkaverhaal nog niet veel terug kunnen vinden ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Nikon P900, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  18. #18

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Tja, dat gelul verkondigen alle bedrijven hoor.
    En er zijn hier en daar witte raven die het nog waarmaken ook.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  19. #19

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Jacques, als ik jou was dan zou ik de tekst van #1 toch eens doorsturen naar "De Inspecteur" of de pers.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  20. #20

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Nete,

    Ik denk ook dat dit wat meer ruchtbaarheid zou moeten krijgen.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Nikon P900, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  21. #21

    Standaard Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    En dan ontvang ik vandaag volgende mail en daar gaat je haar gewoon van rechtstaan.

    [I]Stopzetting van je Orange-abonnement

    Hallo JACQUES,

    We hebben je abonnement voor het nummer 32475899254 beëindigd op
    03-05-2021.
    Dit betreft specifiek het “abonnement” gekoppeld aan dat nummer, maar is het nummer zelf als prepaid ook effectief gestopt?
    Een overschakeling van abonnement naar prepaid zorgt ook wel voor een onderbreking van 48 uur waarop het nummer ongekend en onbruikbaar is.
    Na 48 uur kan je het terug activeren door de gebruiker te identificeren.

    Tenzij het nummer volledig geschrapt werd.
    Daar is deze mail alvast niet duidelijk over.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  22. #22

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Neen, ik heb het niet overgezet naar prepaid omdat toch behouden zou worden.
    Daartoe moest ik eerst klikken op "stopzetten" en dat wilde ik zeker niet.
    Ik kon er dus geen prepaid van maken zonder het eerst te stoppen.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Nikon P900, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  23. #23

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Neen, ik heb het niet overgezet naar prepaid omdat toch behouden zou worden.
    Daartoe moest ik eerst klikken op "stopzetten" en dat wilde ik zeker niet.
    Ik kon er dus geen prepaid van maken zonder het eerst te stoppen.

    Jaja
    Toch straf hoor hoe ze elk een ander antwoord geven en het telkens anders is.
    Probleem is vaak maar half luisteren naar wat de klant wil.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  24. #24

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Dat zijn inderdaad heel interessante voorwaarden. Welk pack of abonnement is dit ?

    Alvast bedankt voor de info

    Peter
    Ik had vroeger (2 jaar terug een gewoon Wigo-abonnement bij Telenet van X Euro. Daarnaast 3 SIM-kaarten waarvan 2 als betaalkaart wat me gemiddeld meer dan 20 Euro/maand voor de 3 stuks kwam zonder echt internet-mogelijkheid.
    Dan voor 8 euro per maand een Wigo S 3GB abonnement genomen en de 3 gsm en vaste telefoon daarop gezet. DUs, vrij bellen in België, vrij aantal SMS en 3GB mobil datatrafiek. Je kon dan ook eventueel voor 15GB of 25GB mobil datatrafiek in tekenen mits een hoger bedrag, maar voorlopig is onze maximale mobile datatrafiek beperkt tot gemiddeld 420 MB, dus slechts ± 12% van beschikbaar volume. Ik heb nu gemerkt dat WIGO-abonnementen niet meer zouden bestaan ?
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

  25. #25

    Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

    Voila,

    Klacht ingediend bij de ombudsman voor telecommunicatie ...
    Afwachten.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Nikon P900, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. emoties oproepen bij model
    Door rexy in forum Tips, Trucs & Techniek
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 27 oktober 2017, 19:49
  2. Lijst oproepen vaste telefoon telenet
    Door dyafani in forum Chit Chat
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 16 februari 2014, 11:12
  3. Saturatie - speciale sfeer oproepen ?
    Door drongo92 in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 oktober 2007, 11:52
  4. Vastelegd AF punt oproepen
    Door mir in forum Camera's
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 14 december 2004, 21:06

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •