Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony voor de rechtbank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony voor de rechtbank

    Auwch !!! Pijnlijke zaak voor Sony.
    Blijkbaar hebben heel wat mensen een probleem met de mechanische sluiter van de A7III, die stuk gaat voor hij 50.000 activaties heeft.
    De sluiter zou volgens Sony 200.000 activaties moeten aankunnen.
    Ik zou ook niet gelukkig zijn als zo een dure camera het zo snel opgeeft.
    Niet goed voor het vertrouwen denk ik maar langs de andere kant zijn de meeste mensen zo merkgek dat zo een fabrikant zich natuurlijk veel kan permitteren.

  • #2
    Re: Sony voor de rechtbank

    Verwijderd

    Comment


    • #3
      Re: Sony voor de rechtbank

      Da's inderdaad niet zo leuk om lezen - nu goed dan zal Sony wellicht gedwongen worden om op dat verborgen gebrek langer garantie te gaan verlenen.
      Zelf heb ik ook een A7III - dus volgen we dit op de voet.

      hier de link naar de aanklacht: https://www.classaction.org/media/gu...ronics-inc.pdf
      Last edited by mutley69; 29 maart 2021, 17:39.

      Comment


      • #4
        Re: Sony voor de rechtbank

        Mmmm, is Sony na al die jaren nóg niet veranderd...
        Jaren geleden, toen de eerste series van de verschillende serie's A7 in gebruik waren, is er in het verre oosten al best wat gedoe geweest.
        In de specs stond toen nog dat de body's goed beschermd waren tegen vocht, vochtbestendig waren. Zoals dat bij hun concurrenten ook staat...
        Maar er gingen toch wel wat Sony's stuk...
        Echter, als de reparateur dan verroeste schroefjes tegenkwam, gaf Sony geen gehoor aan de garantieclaim
        Bronnen waar ik dat toen gevolgd heb, heb ik niet meer. Het speelde in Australië en Indonesië.

        Comment


        • #5
          Re: Sony voor de rechtbank

          Ik denk dan dat Apple een soortgelijke logica volgt met z'n vochtdetectoren - dus Sony is zeker niet de enige met zo'n beleid (en dat kan soms onrechtvaardig zijn)... Ikzelf denk altijd dat als een bedrijf u kan naaien, dat het dat zal doen. Geen enkel bedrijf is het waard dat we er fan van zijn, dat is mijn stelling.

          Bepaalde delen van Australië, zeker Papua New Guinea en Indonesie zijn tropische gebieden - met zeer hoge luchtvochtigheden. Het is geweten dat vb. de batterijdeuren van de oudere A7's niet afdoende afgedicht waren (zowat alles met de FW50 batterijen vermoed ik). Dus wellicht heeft u daar een punt, dat dit een gebrek kan zijn.

          Maar geef toe, u geniet er toch ook wel in beperkte mate van dat u een concurrend cameramerk een trap kan verkopen (zo gaat dat - met menselijk gedrag, en ja soms overkomt het mij ook - vooral bij Apple dan...).

          We merken dat er op fstoppers al melding van gemaakt werd in 2019.

          The number of failed shutters being reported on the Sony a7 III and a7R III Facebook groups has raised a few eyebrows over the last couple of months. Are the latest Sony cameras more susceptible to mechanical failures or is it simply the case that lots of people are suddenly reporting it? At some point, every camera shutter will fail as parts give way. With a burst rate of ten frames per second using its mechanical shutter, the a7 III/a7R III offers a lot of speed, and critics will no doubt question if the aggressive pricing means that corners have been cut, compromising the build quality.


          Wat we ondertussen ook al geleerd hebben is dat die sluiters meestal voor meer dan één model dezelfde zijn, en mogelijks ook bij andere merken kunnen terugkeren. Het hoeft niet noodzakelijk die sluiter te zijn - het kan evenzeer veroorzaakt worden door de aansturing hiervan, die wel door Sony ontworpen is. M.a.w. is de bewijslast voldoende - laat de rechter maar oordelen. De klager heeft er in elk geval baat bij dat zoveel mogelijk slachtoffers van een defecte sluiter zich aansluiten bij zijn rechtszaak, dat zal zijn zaak doen slagen of doen breken. Gezien er al eerder melding van gemaakt is, is de kans niet onbestaande dat er inderdaad iets van aan kan zijn.

          500$ herstelkosten voor zo'n camera is bijna een derde van de aankoopprijs - dat is niet niks. Dus gaan we dit opvolgen, maar paniek is zelden een goede raadgever.

          Van andere cameramerken kunnen we wellicht ook verroestverhalen opduiken - daarvoor verwijs ik naar Lensrentals.com - daar vindt u dat soort reviews. Zeker met zeewater heeft u meteen roestvorming.
          Cameramakers zijn soms genadeloos met garantie, helaas zal dat niet alleen bij Sony zo streng zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Sony voor de rechtbank

            Enige die er beter van worden zijn de advocaten. Die firma's trekken zich daar niet veel van aan. Dit is de kost van zaken doen en de klanten zijn dit toch vergeten zodra het uit het nieuws is. Die krijgen een waardebon van 50 euro en de kous is af.

            Comment


            • #7
              Re: Sony voor de rechtbank

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Enige die er beter van worden zijn de advocaten. Die firma's trekken zich daar niet veel van aan. Dit is de kost van zaken doen en de klanten zijn dit toch vergeten zodra het uit het nieuws is.
              Is het dan niet slimmer gewoon te repareren? Geen slechte pers, waarschijnlijk geen boete oid en geen advocaatkosten.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Sony voor de rechtbank

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Is het dan niet slimmer gewoon te repareren? Geen slechte pers, waarschijnlijk geen boete oid en geen advocaatkosten.
                Neen, veel beter zo. Nu doet er misschien 1% van de klanten in het gebied waar de rechtzaak loopt mee. Eenmaal uit het nieuws is er niemand die dit nog volgt. Die 10000 of zo klanten krijgen een bon van 50 euro. De advocaten 1 miljoen of zo. Eenmaal de rechtzaak beslecht (gesteld dat ze die verliezen) kan niemand meer daar een claim indienen want ze hadden maar moeten aansluiten. En dan 5 euro bij het volgende toestel en dit gaat er gewoon door zoals zoete koek.

                Comment

                Working...
                X