Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met batterij en/of camera: camera wil soms niet meer aan schakelen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met batterij en/of camera: camera wil soms niet meer aan schakelen.

    Hallo iedereen

    Eerst en vooral mijn excuses als ik deze thread op de verkeerde plek heb gepost, ik was echt niet zeker bij wat dit hoorde. Dit is m'n eerste post op dit forum, dus ik zal mezelf ook even voorstellen. Mijn naam is Joeri, ik ben 17 jaar en sinds een paar maanden heb ik een Canon EOS 550D DSLR-camera, en ik heb er echt al veel genot van gehad, ik begin vooruitgang te maken qua techniek enz, maar daar gaat deze post niet over.

    Ik heb al sinds de aanschaf van mijn camera een probleem met ofwel de camera ofwel de batterij. Ik zal proberen het probleem zo helder mogelijk uit te leggen zodat jullie eventueel kunnen zeggen waaraan het ligt en of er eventuele oplossingen zijn. Zodra je de batterij in de camera stopt en je de camera aanzet, gaat hij aan. Na hem even te gebruiken en hem nadien weer uit te zetten, waarbij ik de batterij er in laat zitten en ik de camera voor een tijdje uit laat, valt het soms (meer dan de helft van de tijd) voor dat als ik mijn camera terug wil inschakelen hij dit niet doet, ook al wacht ik soms zelfs de volle twee minuten. Na de schakelaar terug op "uit" gezet te hebben en de batterij voor +/- 5 seconden uit de camera gehaald te hebben en ze er daarna terug in te steken, werkt hij weer zoals normaal. Ik heb ook een andere camera, een erg oude panasonic camcorder van 7 jaar oud, en deze heeft dit probleem nooit gehad, dus het zou zeker niet mogen voorvallen bij een gloednieuwe camera, het probleem deed zich al van vlak na de aanschaf ervan voor. Ook merk ik dat sommige nachten, wanneer ik de batterij over de nacht in de camera laat zitten deze de volgende dag volledig leeggelopen is. Daarmee dat ik steeds mijn batterij uit de camera haal wanneer ik hem niet gebruik, ik heb zo al veel mooie foto's moeten laten vliegen omdat ik de batterij niet tijdig in de camera kreeg, aangezien deze meestal niet aan gaat wanneer de batterij er in blijft zitten.

    Ik heb de camera toch nog ongeveer een maand of drie gebruikt voor ik besliste dat het zo niet langer kon, dus heb ik hem binnengebracht bij de verkoper, VandenBorre, in een periode dat ik de camera niet zo dringend nodig had. Ik heb daar haarfijn uitgelegd wat precies het probleem is met de batterij en/of camera, en de verkoper zei dat hij het begreep. Hij heeft de camera opgestuurd met mijn beschrijving er bij, en vandaag ben ik terug geweest naar VandenBorre in de hoop dat het vervelend probleempje eindelijk opgelost zou zijn. Toen ik hem echter ophaalde, zeiden ze dat er geen enkel probleem was met de camera en dat hij door een "officiële firma getest is op problemen", dat er niets gevonden was. Ik kreeg er zelfs een mooi kartonnetje bij met een mooi vinkje, zodat ik tevreden zou zijn: http://i.imgur.com/qSOgl7y.jpg .

    Ook kreeg ik er een overzicht van hersteldienst bij, waarbij stond dat ze geen reparatie hebben uitgevoerd aangezien er niets aan het toestel mankeerde. Ik vind het niet kunnen dat ik, als klant, vast stel dat er een mankement is aan mijn nieuwe camera en ik hem daarvoor toevertrouw aan een expert, waarop zij hem gewoon terug sturen en zeggen dat er niets aan de hand is.

    Daarmee vroeg ik me af of er soms iemand op dit forum was die het zelfde probleem heeft gehad als ik en of er een eventuele oplossing is, misschien ligt het helemaal niet aan de camera maar aan de batterij?

    Sorry dat ik jullie zo een ellenlange muur van tekst voor schotel, maar ik zie dit probleem erg graag verholpen.
    Groetjes,
    Joeri

    PS: De camera is nog in garantie.
Working...
X