Warm aanbevolen - ik stoom er zeker naartoe (er is dus gigantisch veel doemp, stoom en roet - betaal zeker voor de trein, en geniet van het zicht, het landschap en het museum aan de terminus). Beide locaties zijn ook nog 's fotogeniek - en het landschap moet niet veel onderdoen voor de lijn van Ciney->Yvoir (dat gaat elk jaar door midden augustus).
En ze geven zonnig weer dit week-end (misschien kan u nog online reserveren - reken anders toch tot een half uurtje of meer om een toegangsticket te kopen).
Ik ben vandaag al geweest - en ga morgen terug (ben er niet doorgeraakt 't is gewoon te veel om te verwerken op een dag). Vandaag viel de opkomst relatief tegen (de afwezigen hadden ongelijk - mist, maar dat geeft een speciaal sfeertje - en in de namidag stralend blauwe hemel. Morgen verwacht ik massa's volk - men geeft stralend weer.
Er is een machtige duitse lok - die wagons vol met brandweerwagens en ander mooi speelgoed voorttrekt. En 4 verschillende setups met stoomtreinen. Dus niet alleen voer voor stoomfanaten (uiteraard rijden er enkel stoomloks - en er is genoeg doemp ook - voorzie uw gerief daarop, roetneerslag is iets waar je voorzichtig moet mee zijn, geen lenzen wisselen op en in de buurt van stoomtreinen is denk ik niet overbodig).