Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locatie gezocht: Petrochemie by Night

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Locatie gezocht: Petrochemie by Night

Ik zoek een goede locatie om een petrochemische installatie by night te fotograferen.
    Je weet wel, metalen buizen, rook, TL lampen in heel de installatie,...

Regio Antwerpen bij voorkeur, daar zou wel wat te vinden moeten zijn in de haven.
    Maar 'k zou graag meer specifieke plaatjes weten, waar ik een mooi zicht heb om de foto te maken.

tnx

Re: Petrochemie by night

Wel je ga de Scheldelaan op via de Royerssluis en hierna ong.5km sla je rechtsaf, dan ligd op je linkerzijde de Esso Raff. die baan volg je tot je aan een brug komt die meestal open staat, is plaats om te parkeren, wel links van die brug is een goede plaats om de Total Raff aan de overkant in beeld te nemen.
    Dan als je dichter wil, om de instalaties, moet je aan de overkant van de brug geraken, je rijdt dan terug naar de Scheldelaan en aan de lichten rechts, je volgd die baan tot een bocht naar rechts, en ong.na 200m op het einde, ga je naar rechts en dan rij je terug richting de voornoemde brug.
    Pas daar wel op want op de raff. is het verboden te fotograferen, je bent daar wel op de openbare weg, maar voor de bewaking van de raff. ligd dit wel gevoelig.
    Succes, guido
    https://ggpics.be/

Comment

tnx a lot

Comment

Ik denk dat ik het gevonden heb, al staat er helaas op deze coördinaten in google maps een poort die dicht is: 51.263846,4.342565
        Dus ben ik niet geraakt tot op het plekje dat jij had beschreven. Zonde, want het was veelbelovend. Aan de poort stonden enkel treinwagons, verder was er weinig te zien helaas.

'k Heb wel op wat andere plaatsen daar vlak in de buurt wat mooie plaatjes kunnen schieten. Door de hevige regen heb ik wel niet de moeite genomen om veel digitaal te maken. Dus nog even afwachten om te zien of die anderen gelukt zijn.

Hier is alvast 1 digitale

Comment

mooi in het kwadraat

groetjes pieter
          Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Comment

Re: Locatie gezocht: Petrochemie by Night

Dit was wel je verkenningsronde en in de regen, maar als je voor de real shot gaat, vergeet niet je diafragma dicht te knijpen zodat de lichtpunten sterretjes worden.

Dat maakt fotografie zo boeiend! De zoektocht naar de ideale plek, het ideale kader, het ideale licht, ... De rest is wat techniek.

Comment

Re: Locatie gezocht: Petrochemie by Night

Bedankt voor de tip.

Deze testshot was uit de hand en met diafragma vol open (1.8).
              Maar de shots die ik analoog gemaakt heb waren op statief en op een heel aantal van het is het diafragma volledig dicht gedraaid. (f16 op deze lens).

Zal ook eens met mijn 28-80 zoomlens proberen, die gaat nog 2 stops verder toe tot f32.

Comment

Working...
              X