Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focus probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Focus probleem

zou er mij eens iemand kunnen vertellen wat er mis is met de achtergrond op deze foto' het lijkt wel bewegingsonscherpte, deze foto is gemaakt met een D80 in RAW met de Sigma 24-70 2,8, heb nog zo foto's tegengekomen uit mijn camera
    Nikon D3, D700, D300 14-24mm f2,8, 24-70mm F2.8, 70-200mm F2.8, 300mm F2,8, 200-400mm F4, SB 800, SB 900 sony snaplab printer

Re: Focus probleem

dit is wat men noemt "beperkte dof".
    zoek ook eens op "parallax" en
    "bokeh" en "OOF background"

mm

ps:
    DOF = Depth Of Field/Focus
    OOF = Out Of Focus
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Onderwerp is ingeflitst, maar is toch niet scherp; komt volgens mij door het verkleinen.
      Maar wat is er mis met de achtergrond????? Dit is geen onscherpte, maar het resultaat van een geringe scherptediepte.

Comment

stijn,

Ik neem aan dat je doelt op hoe de onscherpte er uit ziet.
        De "kwaliteit" van deze onscherpte is zeer afhankelijk van de lens.
        lenzen die hierin zeer goed scoren zijn bijvoorbeeld een 85 1.4 of de 70-200 vr.
        Deze lenzen geven een heel mooi zacht onscherptebeeld. Wat je hier ziet is dus geen bewegingsonscherpte maar heeft duidelijk te maken met de lens.
        Je kunt proberen de afstand wat te vergroten en uitgaan van 70 mm (als je dat al niet gedaan hebt ) en dan het resultaat bekijken.

succes

alex
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Dit is net HET leuke van een DSLR.

Als je dit niet leuk vindt zal je je foto's op A stand moeten trekken (of natuurlijk manueel) en een kleiner diaphragma kiezen (groter getal dus).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
            Dit is net HET leuke van een DSLR.

Als je dit niet leuk vindt zal je je foto's op A stand moeten trekken (of natuurlijk manueel) en een kleiner diaphragma kiezen (groter getal dus).
            Ja dat weet ik, maar ik veronderstel niet dat het de bedoeling is om alles 2x wazig te zien he, met mijn d200 met dezelfde lens en instellingen heb ik dit niet
            Nikon D3, D700, D300 14-24mm f2,8, 24-70mm F2.8, 70-200mm F2.8, 300mm F2,8, 200-400mm F4, SB 800, SB 900 sony snaplab printer

Comment

Dan kan het zijn dat je door te flitsen ga je je onderwerp bevriezen, maar de achtergrond niet, die gaat dus bewogen zijn.

Comment

Working...
              X