Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotografie en het weer in Bretagne?

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotografie en het weer in Bretagne?

Iemand enig inzicht? Ik trek in september naar Bretagne en wil zeker de kerkjes zien en de beroemde "calvaires". Nu neem ik zeker mijn gebruikelijke vakantietoestel mee maar ik heb de gewoonte om ook "iets anders" in een tweede zak te steken. Op dit moment liggen 3 alternatieven op tafel (allemaal met film):

1: een panorama Fuji G617. Alleen heb ik zo mijn twijfels of dit een goed formaat is voor het onderwerp.

2: een 4x5 met enkele lenzen en een doos film. Heeft als voordeel dat met de bewegingen van de lens tov de film wat correcties mogelijk zijn. Maar ik twijfel of de weersomstandigheden zoiets gaan toelaten. Dit is niet iets voor in de regen en/of als het waait. Ook enkel z/w mogelijk.

3: als compromis een 6x9. Hanteerbaarder dan een 4x5, al een mooi formaat, rolfilm is ook wat handiger mee te nemen. Kan in z/w, kleur of dia. Als ik eentje met een verwisselbare rug neem kan zelfs meer dan 1 type film. Maar is dat verschillend genoeg van de gewone reiscamera?

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
X