Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veel problemen met sites op het net

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• veel problemen met sites op het net

Hebben jullie ook zoveel problemen met sites op het net? De laatste tijd (maanden) wordt het slechter en slechter. Voor US sites laden slecht, geven fouten, moet je 2-3 keer laden voor je de content hebt. Forums, comics, gewone sites... velen laden niet zoals in het begin van het jaar.

EDIT: typos
    Last edited by Spanik; 16 juli 2025, 20:08.

neen, wel met telenet e-mails die ik niet verstuurd krijg. Telenet blijkt me soms enige tijd te blokkeren omdat ik teveel mails zou versturen, wat in realiteit niet klopt.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Wel ja, ik dacht dat het aan mijn internetverbinding lag of aan mijn WiFi. Ik heb een Proximus BBox3, maar gekoppeld aan een Apple TC (TimeCapsule), waarvan de interne schijf (om in de achtergrond voor een backup te zorgen) al een paar jaar kapot is. Geen nood, maar de router van die TC zorgt voor mijn WiFi, en lag, door allerlei omstandigheden, een paar weken uit. Ik heb het kunnen herstellen, maar nu nog zijn bepaalde sites inderdaad 'krakkemikkerig'. Volgens Proximus is met mijn Proximus modem niets aan de hand.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Geen enkel probleem hier, Telenet in de Zuiderkempen.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

De ene heeft wel problemen, de andere niet.
          Maar misschien raadpleegt de ene toevallig wel de websites met problemen en de andere niet.
          Met (buitenlandse) websites kan de routering op het internet ook al een grote impact hebben, als er één knooppunt een probleem heeft bijvoorbeeld.
          Afhankelijk van uw locatie kan die routering ook al anders zijn.
          Of de betreffende websites zijn zelf traag, kan ook.
          Het kan, maar hoeft niet altijd een lokaal probleem te zijn.
          Om echt te vergelijken en te zien waar het probleem zich eventueel bevindt, zou men dezelfde websites moeten bezoeken en ook al eens een traceroute doen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            De ene heeft wel problemen, de andere niet.
            Maar misschien raadpleegt de ene toevallig wel de websites met problemen en de andere niet.
            Met (buitenlandse) websites kan de routering op het internet ook al een grote impact hebben, als er één knooppunt een probleem heeft bijvoorbeeld.
            Afhankelijk van uw locatie kan die routering ook al anders zijn.
            Of de betreffende websites zijn zelf traag, kan ook.
            Het kan, maar hoeft niet altijd een lokaal probleem te zijn.
            Om echt te vergelijken en te zien waar het probleem zich eventueel bevindt, zou men dezelfde websites moeten bezoeken en ook al eens een traceroute doen.
            Akkoord, maar vergeet ook de persoonlijke setup van de pc niet. DNS server, anti-virus, advertentieblokkeersoftware, 100-en 1 tools,... in dat samenspel moet er maar eentje zich misdragen.
            Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Hebben jullie ook zoveel problemen met sites op het net? De laatste tijd (maanden) wordt het slechter en slechter. Voor US sites laden slecht, geven fouten, moet je 2-3 keer laden voor je de content hebt. Forums, comics, gewone sites... velen laden niet zoals in het begin van het jaar.

EDIT: typos
              Zou eerst en vooral het bij je eigen installatie zoeken.

Als er zoveel problemen waren ,was dit alwel in het nieuws geweest.

Dus alles eerst terug opstarten. Modem, router....
              eventueel in je modem kijken op welke snelheid hij intraint.
              doe een speedtest.
              sluit de computer bedraad aan en kijk of de problemen er nog zijn

Als daar niets uitkomt kan je contact opnemen met je provider.
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Akkoord, maar vergeet ook de persoonlijke setup van de pc niet. DNS server, anti-virus, advertentieblokkeersoftware, 100-en 1 tools,... in dat samenspel moet er maar eentje zich misdragen.
                Net daarom dat een traceroute geen slecht idee is.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Net daarom dat een traceroute geen slecht idee is.
                  Zeker geen slecht idee, maar de problemen kunnen zich stellen voor het data packet op het internet geplaatst wordt, niet?
                  Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Zeker geen slecht idee, maar de problemen kunnen zich stellen voor het data packet op het internet geplaatst wordt, niet?
                    Ja, maar als je een traceroute doet, dan weet je tenminste al of je bij je provider terecht kan of niet.
                    Die zal geen support geven op iets dat niet bij hun ligt.
                    Verder heeft zowat bijna iedereen een smartphone of tablet, dan kan men al eens testen met een ander toestel.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Het is geen algemeen probeem maar specifiek bij bepaalde sites. Ongeacht het tijdstip, ook op telefoon, ik gebruik enkel bedraad ethernet (1Gb) voor de pc, hier is geen adblocker etc etc. Stop toch eens met excuses zoeken. Deze site is prima. Alle europese sites zijn ok. Als er een problemen heeft is het steeds een US site. Slechtste is tegenwoordig largeformatphotography forum. Daar duurt een refresh zeker 20-30 seconden als je al geen errors krijgt.

Comment

Het is geen algemeen probeem maar specifiek bij bepaalde sites. Ongeacht het tijdstip, ook op telefoon, ik gebruik enkel bedraad ethernet (1Gb) voor de pc, hier is geen adblocker etc etc. Stop toch eens met excuses zoeken. Deze site is prima. Alle europese sites zijn ok. Als er een problemen heeft is het steeds een US site. Slechtste is tegenwoordig largeformatphotography forum. Daar duurt een refresh zeker 20-30 seconden als je al geen errors krijgt.
                        Op dit tijdstip heb ik in ieder geval geen enkel probleem of vertraging naar het largeformatphotography forum. Straks nog eens proberen.
                        Hombre

Comment

Op dit moment niet. Gisteren regelmatig "remote server terminated session".

Comment

Op dit moment niet. Gisteren regelmatig "remote server terminated session".
                            Gisterenavond geprobeerd en elke link nam exact 12 seconden om te openen.
                            Maar jullie hebben dit blijkbaar vanmorgen getest, met het tijdsverschil in Amerika kan het dus best zijn dat die server dan minder belast werd en dus vlotter reageert.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ook niet te onderschatten, maar mogelijk niet specifiek voor de site in kwestie, zijn de servers die gebruikt worden om reclame te presenteren. Dat kunnen er meerdere, zelfs tientallen zijn. Verbindingsproblemen met die "spam"servers laat zich vaak ook voelen bij het laden van de website. Ik herinner me dat de BD-site er ooit eens laadproblemen door gekend heeft.
                              Hombre

Comment

Working...
                              X