Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat laten jullie zeker doen bij een groot onderhoud?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Een vriend zei enkel olie, maar een groot onderhoud houdt toch meer in en kost €300.
    De garagist vroeg wat er gedaan moet worden, wat laten jullie nog doen?
    Vooral alles wat met veiligheid te maken heeft laten bekijken, zoals staat van de remmen, banden,
    ophanging en dat soort dingen.
    Ook de riemen met distributie riem kijken wanneer deze aan vervanging nodig is.
    Olie plus filter, koelvloeistof controleren eventueel klepspeling bekijken indien niet automatisch.
    Maar je garagist weet dat eigenlijk beter dan de klant.
    De rest is eigenlijk bijzaak en niet van levensbelang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

Ik wil niks belachelijk maken.
      Feit is dat de Tesla Y zowat het grootste koffervolume heeft met 800l en dan is er nog een koffer vooraan. Maar, de afmetingen zijn niet altijd voordelig.
      Al gekeken naar de iD7 tourer of een A6 etron. Kan me niet direct voorstellen dat die kleiner zijn dan een VW Passat of de oude A6.
      En dan is er ook nog een i5 touring. Die is meer dan 5m lang (en daardoor zou ik hem nooit willen), maar die is niet zo efficient met binnenruimte.
      Het probleem zit hem niet in het volume maar wel de afmetingen, twee totaal verschillende dingen uiteraard, de kofferdiepte maar ook vooral kofferhoogte is van belang
      Doordat alle huidige nieuwere modellen stationwagons meer zijn gemaakt met een aflopend dak achteraan voor de zogezegde luchtweerstand is dat het grootste probleem waarom niet elke wagen geschikt is voor mij.
      Ik zou bvb wel naar een Volvo XC90 kunnen overstappen maar die staat dan weer veel hoger op z'n wielen dan een stationwagon en die kost dan inderdaad makkelijk die 30.000 meer

grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 25 juni 2025, 20:43.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        De garagist vroeg wat er gedaan moet worden, wat laten jullie nog doen?
        euh ... weet die garagist zelf niet wat er moet gedaan worden bij een groot onderhoud ??

Mijn auto zou eigenlijk maar om de 2 jaar binnen moeten, maar toch laat ik elk jaar de garage een onderhoud doen.
        Dat gebeurt dan samen met mijn zomerbanden erop steken en het naar de keuring gaan, laat ik allemaal aan hen over.

Het is bij mij wel een officiële merk garage en ik veronderstel dat bij jouw daar het probleem zit waarom de garagist dat aan jou vraagt wat hij moet doen

grts
        Sieg

Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
        X