Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

additief in diesel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: additief in diesel

    We hebben onze vorige auto in augustus 2021 verkocht omwille van aankomende roetfilterproblemen (keramiek gebarsten/gescheurd) en de kosten om alle mogelijke problemen te verhelpen konden flink oplopen: EGR, turbo, inlaatcollectoren met swirl flaps, injectoren, DPF en motorspecifiek beide uitlaatcollectoren (V6). We hebben er toch nog een redelijk bedrag voor gekregen en nu rijdt die waarschijnlijk vrolijk rond in een veel minder emissie-streng werelddeel
    Last edited by frank207be; 24 oktober 2022, 18:02. Reden: Zinsbouw: We hebben

    Comment


    • #17
      Re: additief in diesel

      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
      Erg gekend onder garagisten is de trick met remolie.
      Het reinigt de injectoren erg efficiënt.
      Je kan het ook kopen als additief maar vermoedelijk is dat hetzelfde goedje met een ander label er op en dito ander prijs.
      De heel oude truc met de remolie is idd een klassieker, maar ik zou daar mijn pompverstuivers niet aan wagen hoor.

      Comment


      • #18
        Re: additief in diesel

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        De heel oude truc met de remolie is idd een klassieker, maar ik zou daar mijn pompverstuivers niet aan wagen hoor.
        Een diesel kan best wel tegen een stootje.
        Remolie is erg gekend als sterk blekend middel. Je moet het maar eens op je broek krijgen.

        Alternatief doen ze ook wel eens een paar liter benzine door de mazoet. In de winter meer aan te bevelen dan in de zomer.

        Ik geloof ook weinig in veel wonderen.
        Er bestaan additieven die specifiek gemaakt zijn om injectoren zuiver te krijgen.
        Maar mijn donkerbruin vermoeden is dat het gewoon een variant product is van remolie.

        Comment


        • #19
          Re: additief in diesel

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Remolie is erg gekend als sterk blekend middel. Je moet het maar eens op je broek krijgen.
          Of een beetje op de autolak morsen, dan weet je meteen of het goede kwaliteit is. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: additief in diesel

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Een diesel kan best wel tegen een stootje.
            Remolie is erg gekend als sterk blekend middel. Je moet het maar eens op je broek krijgen.

            Alternatief doen ze ook wel eens een paar liter benzine door de mazoet. In de winter meer aan te bevelen dan in de zomer.

            Ik geloof ook weinig in veel wonderen.
            Er bestaan additieven die specifiek gemaakt zijn om injectoren zuiver te krijgen.
            Maar mijn donkerbruin vermoeden is dat het gewoon een variant product is van remolie.
            Hou je niet in, vooral niet met een common rail pomp

            Comment


            • #21
              Re: additief in diesel

              Ik ben helemaal akkoord met opapol: tenzij je met een heel oude diesel rijdt zou ik er geen enkel additief insteken. En enkel met kwaliteitsdiesel rijden, van een bekend merk.

              Comment

              Working...
              X