Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cable cutting? Doen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cable cutting? Doen?

UPNP is een vrij oud protocol - uitgevonden door Micro$ft - ten tijde van windows9x - om games poorten van routers naar buiten toe te laten openen. Dat protocol wil je niet op een interne lan hebben - omdat malware dat ook kan gebruiken om contact te leggen naar externe servers met nog meer rotzooi erop. Ik ben geen gamer - dus ik zet dat uit.

Wat ik ook doe is de web-interface uitzetten voor de buitenwereld. Zodoende moet je binnen op dat net zitten - wil je de router kunnen beheren/updaten... Mijn opzet is dus spartaans (in tegenstelling tot mijn buikomtrek).

Elke security officer zal zeggen - alles dicht en dan gaatjes prikken.

Indertijd heb ik mijn belgacom-vdsl-router moeten hacken om zelf 't paswoord van de admin-gebruiker te wijzigen. Dus ja - ik ben blij dat die router van mij is nu - ipv. Belgacom indertijd. En dat we de baas zijn over onze router. Die fritzboxen zijn trouwens europees materiaal (ze komen van bij de oosterburen).

En Peter - SD's in de natuur - met beperkte groep zijn denk ik nog altijd veilig te noemen. Grote evenementen/sd's daar ga ik zeker voor passen. Zonder die delta-variant was dit nu wel mogelijk geworden met de huidige vaccinatiegraad, helaas... De voorspellingen zijn vb. voor Antwerpen vrij somber, via de analyse van het afvalwater vreest men daar een grote uitbraak zoals in Broekzele.

Comment

Bij mij is alles overgezet. Nu moet ik waarschijnlijk mijn oude decoder en modem nog terugbrengen naar een Telenet verkooppunt? Morgen passer ik daar sowieso en dan krijgen ze netjes alles terug

Comment

Gisteren heb ik nog flink wat plezier beleefd aan mijn overstap

In de veronderstelling dat mijn TN abonnement opgezegd was door de easy switch ID, ging ik met mijn TN apparatuur naar een TN winkelpunt om deze binnen te leveren. Na lang/geduldig aanschuiven, was het uiteindelijk mijn beurt. Groot was mijn dan ook verbazing dat de medewerker me vertelde dat het abonnement nog actief was en dat de Easy Switch procedure meer niet werkt dan wel waarna hij er doodleuk aan toevoegde dat hij ook niet gemachtigd was om het abonnement te beëindigen omdat ze blijkbaar graag nog vragen stellen over het waarom van de stopzetting en je waarschijnlijk nog trachten te overhalen om te blijven . Heel toevallig lag mijn telefoon nog in mijn auto waardoor ik terug naar buiten moest Dan z.s.m. het juiste nummer gebeld en heel @@##!! beleefd het abonnement laten stoppen. Uiteraard moest ik dan opnieuw geduldig aanschuiven waarbij ik net voor sluitingstijd alles heb kunnen afleveren Lesson learned zeker?

Comment

Misschien kan u met wat bewijsmateriaal klacht indienen bij het BIPT. Dan is TN mogelijks een recidivist. Nu daar zit hem het probleem - je zou haast iemand moeten meenemen als getuige (een deurwaarder is wat duur helaas!).

Easy Switch provides that the new operator is responsible for the termination of the services (including at least a fixed Internet or television service) with the previous operator.

Het easy switch-id is iets wat werkt via de nieuwe telco - die zorgt voor de opzegging van het oude abbo bij TN dus. Normaal staat dat op de documenten - ik heb die procedure ook gebruikt bij de overstap van Scarlet naar EDPnet (dat is eigenlijk vrij eenvoudig en supervlot verlopen, het voordeel bij mij was dat de VDSL er al was natuurlijk). U krijgt daar normaal gezien een bevestiging van met datums en heel de zwik in een e-mail of een brief (ik herinner me niet exact meer hoe dat gegaan is).

Dus ja - die demarche van TN is boeiend - als je dat kan waterdicht bewijzen met wat logs - kan je een mooi opstelletje schrijven wat TN een stevige boete kan opleveren... Dromen mag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            Misschien kan u met wat bewijsmateriaal klacht indienen bij het BIPT. Dan is TN mogelijks een recidivist. Nu daar zit hem het probleem - je zou haast iemand moeten meenemen als getuige (een deurwaarder is wat duur helaas!).

Easy Switch provides that the new operator is responsible for the termination of the services (including at least a fixed Internet or television service) with the previous operator.

Het easy switch-id is iets wat werkt via de nieuwe telco - die zorgt voor de opzegging van het oude abbo bij TN dus. Normaal staat dat op de documenten - ik heb die procedure ook gebruikt bij de overstap van Scarlet naar EDPnet (dat is eigenlijk vrij eenvoudig en supervlot verlopen, het voordeel bij mij was dat de VDSL er al was natuurlijk). U krijgt daar normaal gezien een bevestiging van met datums en heel de zwik in een e-mail of een brief (ik herinner me niet exact meer hoe dat gegaan is).

Dus ja - die demarche van TN is boeiend - als je dat kan waterdicht bewijzen met wat logs - kan je een mooi opstelletje schrijven wat TN een stevige boete kan opleveren... Dromen mag.
            Dromen mag inderdaad maar dat is niet mijn grootste zorg. OK de handelswijze van TN getuigt wel van een bepaalde arrogantie maar ik laat me hier niet blijvend door opjagen. Ik heb mijn frustratie hier kunnen neertypen en nu is de kous af voor mij.

Wel zal ik bij een mogelijke volgende switch wel 2 keer nadenken over de te kiezen provider

Comment

Update: intussen nog geen seconde TV gemist en hier heb ik ook absoluut geen last meer van: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09...verleden-tijd/

Comment

Ietwat off the record (of toch niet ):
                Net terug van een weekje welverdiende vakantie. Alhoewel er een tv op de kamer was, en in de bar, en in de lounge room, geen seconde tv gekeken. En ook niet gemist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Ietwat off the record (of toch niet ):
                  Net terug van een weekje welverdiende vakantie. Alhoewel er een tv op de kamer was, en in de bar, en in de lounge room, geen seconde tv gekeken. En ook niet gemist.
                  Voor TV hangen kan inderdaad niet de bedoeling van een vakantie zijn

Overigens is iedereen die ik over dit onderwerp aanspreek het er wel roerend mee eens dat ze (te) veel betalen voor hun abonnement. Echter uit "de gouden kooi" van de providers ontsnappen, blijkt niet altijd zo'n evidentie. Ik heb zelf toch wel wat werk gehad om alle mail adressen te veranderen en nu nog is niet alles omgeschakeld

Edit: de spam op die email adressen is sinds de opzeg trouwens drastisch gereduceerd
                  Last edited by frank207be; 30 september 2021, 18:01.

Comment

Working...
                  X