Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop valt uit bij "beste prestaties"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laptop valt uit bij "beste prestaties"

Hallo,

Ik heb een gamerslaptop, het rare is dat die volledig uitvalt als ik "beste prestaties" kies ipv gebalanceerd bvb bij het spelen van Fortnite of andere zware toepassing.
    Heb laatste driver van grafische kaart nochthans.

Iemand een idee hoe te fixen?

Re: Laptop valt uit bij "beste prestaties"

Is het een nieuwe of een wat oudere laptop?
    Als die al wat ouder is, dan is het mogelijk dat er stof in zit waardoor de koeling niet meer optimaal werkt, terwijl die wel heel belangrijk is als de computer op maximale prestaties draait.
    Als de laptop meteen uitvalt als je een game probeert te spelen, dan ligt dat waarschijnlijk niet aan een gebrek aan koeling, want het duurt even om alles opgewarmd te krijgen (tenzij dat er een heatsink geen direct contact meer maakt met een processor die warmte produceert, want dan kan die wel heel snel opwarmen als de warmte niet afgevoerd wordt).

Als het een nieuwe laptop is, dan heeft de verkoper misschien een antwoord op die vraag.
    Wat er juist gebeurt als je een computer op "maximale prestaties" instelt dat weet ik niet, maar het is mogelijk dat die instelling voor andere toepassingen bedoeld is dan voor games.
    Bij de instelling "gebalanceerd" zal de computer waarschijnlijk zelf kiezen voor de best mogelijke instellingen voor de specifieke toepassing die je op dat ogenblik nodig hebt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Hallo,

Ik heb een gamerslaptop, het rare is dat die volledig uitvalt als ik "beste prestaties" kies ipv gebalanceerd bvb bij het spelen van Fortnite of andere zware toepassing.
      Heb laatste driver van grafische kaart nochthans.

Iemand een idee hoe te fixen?
      Gebeurt dit op netspanning of interne batterij ?

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Misschien eens het type hier opgeven ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Gebeurt op netspanning
          Het type gaan jullie niet kennen, een Japanse Hasee Z7-KP7SC

Speciaal gezocht voor de beste grafische kaart/specificaties qua prijs vergeleken bij winkellaptops van rond de €750 die amper games kunnen draaien.
          Nu staat hij terug op gebalanceerd en geen problemen, raar dat dit enkel is bij maximale prestaties.

Ik heb wel een stukje plastic die aan de zijkanten is afgekraakt en binnen hoor ik dit soms draaien bij de ventilator, misschien dat dit het blokkeert.
          Of misschien is hij overclocked, wat veel gebeurd bij gamerlaptops.

Comment

Uw koeling tubes zitten vol stof ... de cpu thermische protectie schakelt de boel uit als die oververhit?

Comment

Zit daar echt een GTX 1060 VGA kaart in?
              En een i7 CPU?
              Dat zijn twee elementen die enorm veel warmte ontwikkelen in die volgepropte laptop.
              Koop je zo'n ding om je laptop op te leggen en natuurlijk eentje met een goede ventilator.

En als dat stukje plastiek (waarschijnlijk de uitlaatrooster?) echt in de laptop zit haal het dan eruit en blijf zeker af van de koelelementen want die zijn zeer gevoelig als ze elkaar niet voldoende raken.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ja dat zijn mijn vereisten voor een laptop, een goede grafische kaart, I7 en veel ram, dat die wat "tijdsproof" is, want de softwareontwikkelingen gaan zo snel, ook evt voor videobewerking enz altijd beter iets steviger.
                Zal hem gewoon op gebalanceerd laten staan, vroeg mij gewoon af hoe dit zou komen.
                Ik heb wel zo'n luchtspuiter, eens in de ventilator spuiten, idd misschien stof. Ik heb reeds van die koelborden.
                Maar raar genoeg is het niet mijn laptop die opwarmt bij gamen, enkel de blok van de voeding.

Comment

Die video kaart en de i7 "vreten" elektriciteit en dit kan inderdaad leiden tot een oververhitte voeding, dat klopt.
                  Daarom ook dat ik je zo'n ventilator aanraadde, zou ik maar doen hoor want als de GPU of de CPU veel te warm worden zullen die sneller de geest geven.
                  Eigenlijk zou ik nooit een gamerslaptop kopen; behuizing onvoldoende verlucht, slechts 1 monitor en een laptop kan nooit tippen aan de snelheid van een desktop.
                  Maar ja, je zult wel je redenen gehad hebben om een laptop te kopen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                    Ja dat zijn mijn vereisten voor een laptop, een goede grafische kaart, I7 en veel ram, dat die wat "tijdsproof" is, want de softwareontwikkelingen gaan zo snel, ook evt voor videobewerking enz altijd beter iets steviger.
                    Zal hem gewoon op gebalanceerd laten staan, vroeg mij gewoon af hoe dit zou komen.
                    Ik heb wel zo'n luchtspuiter, eens in de ventilator spuiten, idd misschien stof. Ik heb reeds van die koelborden.
                    Maar raar genoeg is het niet mijn laptop die opwarmt bij gamen, enkel de blok van de voeding.
                    Overbelasting van de voeding samen met "verstopte" of inefficiente ventilatie geeft evenzeer thermische shutdown ... voedingen hebben een "current foldback" protectie ttz bij overbelasting schakelen ze de stroom terug en de spanning zakt in mekaar.

Comment

Dat was hoe vroeger analoog geregelde voedingen werkten. PC en laptop voedingen hebben een "Power good" signaal. Als de voeding in problemen komt (stroom te hoog, temperatuur te hoog, ingangspanning te laag...) dan schakelt die uit. Maar bij een google op die laptop zie ik wel aanbiedingen voor een voeding ervoor voorbij komen.

Ik vind inderdaad nergens dat die laptop extra poorten heeft voor een tweede scherm. Zelfs niks van gewone USB. En eerlijk gezegd, 8GB geheugen vind ik niet veel. Mijn bijna 8 jaar oude Lenovo i7 heeft 8GB.

Comment

Working...
                      X