Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Torx schroevendraaier set

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Torx schroevendtaaier-set

Ik heb al twee keer een Facom dopsleutel kapot gekregen (werken met verlengstukken, maar je als het niet anders gaat.... Telkens zonder morren een nieuwe gekregen hoewel die set nog dateert van mijn trouw.

Comment

Re: Torx schroevendtaaier-set

Hier heel tevreden van Datona (online). Al heb ik nog nooit klein gereedschap van hen gekocht, het waren meestal grotere dingen: garagekrik, momentsleutel, oprijplaten...

Comment

Re: Torx schroevendraaier set

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Afhankelijk waarvoor het moet dienen hé Marc.

Ik heb hier vier verschillende sets van Facom.

De schroevendraaier model set, de set met haakse handvatten en dan nog zo een koffer
        met binnen en buiten torx en dan nog zo een micro set.
        Die set met haakse handvatten kan ik je echt wel aanraden, kan je wat kracht op geven als dat nodig is.

Set 1: https://www.manutan.be/nl/mab/set-va...gaAsotEALw_wcB

Set 2: https://eshop.cebeo.be/html/Products...1&arid=5748998

Set 3: https://www.fac18.eu/fr-nl/categorie...161b/rsx-427ap

Set 4: https://benl.rs-online.com/web/p/scr...B&gclsrc=aw.ds
        Set 4 heb ik ook . Zowel in Torx als in gewone platte schroevendraaiertjes. Die kleine Torx gebruik ik oa om de benen van mijn bril even wat vaster te zetten. Eveneens om mijn laptop te openen gebruik ik die heel kleine Torx.
        Ook heb ik een set bitjes van De Walt, voor een electrische schroevendraaier, maar vaak gebruik ik liever een gewone omdat je daar toch wat meer gevoel bij hebt.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik heb al één en ander gekocht bij Manutan en ben er best tevreden mee.
          Degelijk materiaal en snelle levering.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Set 4 heb ik ook . Zowel in Torx als in gewone platte schroevendraaiertjes. Die kleine Torx gebruik ik oa om de benen van mijn bril even wat vaster te zetten.
            De kleinste die ik heb is vermoedelijk het kleinste dat er bestaat Marc, 0,8mm overmeten.

Comment

De kleinste die ik heb is vermoedelijk het kleinste dat er bestaat Marc, 0,8mm overmeten.
              Ik heb het eens opgezocht, het is de 8-delige set die ik heb. ( AEX.J2)

Mijn fijnste is AEX.5x35, en die heb ik écht nodig voor mijn bril. 6x35 past er al niet meer in.
              En mijn HP Spectre laptop heeft exact dezelfde schroefjes.

Ik zeg het, veel van die dingen heb je niet echt vaak nodig, maar het is heel plezant/aangenaam als je ze liggen hebt.

Ooit eens fijne schroevendraaiers gekocht in de "brabbelbak" van de Gamma..... dat was écht bijna "peperkoek" zoals ze bij ons zeggen.
              Weggesmeten geld.

Facom is altijd goed materiaal. Heb ook Facom gerief van mijn vader zaliger en dat is nog steeds "als nieuw".
              Ondertussen zijn 95 % van mijn schroevendraaiers van Facom. Kost iets meer maar ik vind het nog meevallen. Ik heb ooit al zottere uitgaven gedaan.

En wie écht superfijne ( letterlijk ) schroevendraaiertjes nodig heeft: Bergeon ! ( Maar dat is professioneel horlogemakersgerief )
              Dat gebruik ik soms ook voor een bril, maar mijn huidige bril heeft Torx vijsjes....dus daarvoor de Facom set in huis gehaald.

Comment

Ik heb het eens opgezocht, het is de 8-delige set die ik heb. ( AEX.J2)

Mijn fijnste is AEX.5x35, en die heb ik écht nodig voor mijn bril. 6x35 past er al niet meer in.
                En mijn HP Spectre laptop heeft exact dezelfde schroefjes.

Ik zeg het, veel van die dingen heb je niet echt vaak nodig, maar het is heel plezant/aangenaam als je ze liggen hebt.
                Ook niet te onderschatten qua kwaliteit is WERA Marc.

Maar wie alweer al die rare maten van torx heeft bedacht weet ik ook niet, hadden ze dat niet beter in mm uitgedrukt?
                Als wij (die jaren in het vak hebben gestaan) een metrische bout met zeskant kop of inbus zien weten we meestal meteen ook de maat op zicht,
                bij torx is dat moeilijk in te schatten vind ik, die werken niet volgens metrische maat maar per nummer, zo is T1 0,81mm en de grote T100 is 22,13mm
                En als je dacht dat het niet meer zotter meer kon volgt torks die maten helemaal niet bij hun E (externe doppen) een T4 bv. is 1,28mm en een E4 is 3,8mm.....
                Die maken het graag moeilijk heb ik de indruk, was het dan zo moeilijk om al die torx maten metrisch en in mm te benoemen, daar hebben ze noch het metrisch
                stelsel noch het Engelse en Amerikaanse inch stelsel mee gediend, het is dus nogal dikwijls proberen of het wel de gepaste maat is.
                Hier de maat tabellen (wat naar beneden scrollen) KLIK
                Ik vind Torx fantastisch fijn om mee te werken, blijven altijd mooi op of in je gereedschap zitten en eigenlijk nog maar weinig voor gehad
                dat je deze door draait, enkel hun systeem met T en E maten blijft moeilijk.
                Last edited by Guest42; 29 mei 2020, 13:13.

Comment

Ook niet te onderschatten qua kwaliteit is WERA Marc.
                  Inderdaad Geert, gebruik ikzelf ook en zeker voor precisiemateriaal, wat mij betreft even goed zoniet nog beter dan Facom.
                  Had ik trouwens hierboven in #2 ook al geschreven
                  Ik ben er heel tevreden over zoals ik schreef, heel goed materiaal en ook zeer goed als je geïsoleerd materiaal nodig hebt, topkwaliteit.
                  Als je op elektronica forums vraagt welke micro schroevendraaiers men daar gebruikt dan zegt 99% WERA

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Als je op elektronica forums vraagt welke micro schroevendraaiers men daar gebruikt dan zegt 99% WERA
                    Dan ben ik die 1% die voor die dingen Wiha Picofinish gebruik. Ook voor modelbouw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Dan ben ik die 1% die voor die dingen Wiha Picofinish gebruik. Ook voor modelbouw.
                      Dat merk kende ik niet totdat ik ging gaan zoeken op het net, ziet er ook mooi materiaal uit
                      Een merk van materiaal is steeds een eigen keuze, we kunnen enkel onze ervaringen die we ermee hebben neerschrijven hé

grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ook nog een merk dat uitblinkt in inbus, torx en schroevendraaiers is PB Swiss (Zwitsers dus) gebruiken wij bij Philips.
                        Maar zeker ook geen goedkoop gerief.

Comment

Tja, die prijs hé ? Maar volgens mij zijn er op het gebied van gereedschappen toch veel merken die elkaar waard zijn : Facom, Stahlwille, Hazet, Snap-on, Gedore, Saltus, Heyco, Matador..... Helaas hebben ze allemaal naast kwaliteit nog iet gemeen : de prijs. Maarja, zoiets koop je voor je leven. Alleen van mijn Facomschroevendraaiers ben ik niet bijster tevreden, die van Sunflag zijn beter. Bij mijn thuis hadden we doppen van Saltus, wat mijn broer en ik daar hebben mee uitgespookt .... en kijk, ze doen nu al dienst bij de volgende generatie, niks aan. Van mijn Facom doppen heb ik er al twee gebroken : het verlengstukje van de kleine ratel en een dop 17, zonder morren nieuw gekregen. Mijn grote ratel heb ik eens moeten open doen om te kuisen, das al.
                          Aan de TS :goed gereedschap is duur maar koop je maar ééns in je leven. Gaat generaties mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Tja, die prijs hé ? Maar volgens mij zijn er op het gebied van gereedschappen toch veel merken die elkaar waard zijn : Facom, Stahlwille, Hazet, Snap-on, Gedore, Saltus, Heyco, Matador..... Helaas hebben ze allemaal naast kwaliteit nog iet gemeen : de prijs. Maarja, zoiets koop je voor je leven. Alleen van mijn Facomschroevendraaiers ben ik niet bijster tevreden, die van Sunflag zijn beter. Bij mijn thuis hadden we doppen van Saltus, wat mijn broer en ik daar hebben mee uitgespookt .... en kijk, ze doen nu al dienst bij de volgende generatie, niks aan. Van mijn Facom doppen heb ik er al twee gebroken : het verlengstukje van de kleine ratel en een dop 17, zonder morren nieuw gekregen. Mijn grote ratel heb ik eens moeten open doen om te kuisen, das al.
                            Aan de TS :goed gereedschap is duur maar koop je maar ééns in je leven. Gaat generaties mee.
                            Ja ik weet het. Facom set is binnen. Hij zal wel meegaan zolang ik op deze aardkluit rond loop

Comment

Hij zal je heel lang overleven zelfs, dat is gereedschap dat niet wordt weggegooid. Goede keuze, vergeet niet om oude torxvijzen eerst goed uit te kuisen voor een goede grip.

Comment

Ja ik weet het. Facom set is binnen. Hij zal wel meegaan zolang ik op deze aardkluit rond loop
                                Verslijten zal die niet als je die maar twee keer gebruikt. [emoji23]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X