Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corona virus vakantieplannen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Corona virus vakantieplannen

Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
    Sommige virologen denken nu toch dat het lang zal duren. Gisteren schreef er nog een in de krant om ook deze zomer de BBQ feestjes maar uit te stellen tot volgend jaar. Dat belooft!
    Ze zijn vooral bang voor een tweede en derde en ...uitbraak van dit virus. Door rondreizende toeristen kan het terug ingevoerd worden waar het virus al onder de radar verdwenen was. En het virus zou zeer slim zijn en kunnen muteren (zoals griepvirussen).
    Ik denk dat we er nog niet direct vanaf zijn.
    Ik heb mijn vlucht naar Canada reeds geboekt in december (vertrek begin juni om er iets meer dan 3 maanden te blijven).
    De grenzen zijn er nu ook dicht en ik vrees dat het niet veilig zal zijn om dit jaar te vliegen. Bovendien moet iedereen na elke vlucht (ook binnenlandse) er 14 dagen in quarantaine nu. En dat wordt streng opgevolgd. Je mag geen taxi nemen, geen inkopen doen, enz. Misschien voorziet Air Canada een gunstig regime voor een latere boeking? We zien wel.
    Het gros van de bevolking heeft totaal geen idee over wat we hier om handen hebben. Dit gaat NOOIT meer weg ergo, we geraken daar nooit meer vanaf! Hou u aan die gedachte! In het beste geval krijgen we het enigszins onder controle door groepsimmuniteit. Door mutatie kan het virus afzwakken tot een banale verkoudheid .. of net niet. Dat weet men nu nog niet. Let wel, dit is GEEN griep virus (influenza) alhoewel het ziektebeeld gelijklopend evolueert. Wat wel duidelijk is dat is dat het vrij robust is en zeer besmettelijk.
    Met een beetje meeval en hard werk is er, door predictief berekenen van de mogelijke mutaties, een vaccin tegen eind 2021 en dan zal het nog moeten meevallen of dat uit komt want er zijn geen referentiemodellen behalve, vaagweg, SARS en MERS (waarvan niet duidelijk is of die wel voldoende zijn opgevolgd voor een mogelijke nieuwe uitbraak). Tot dan is er geen volledige immuniteit.
    Maak u dus niet te veel illusies, het level zoals u het gekend hebt is mogelijk deels verleden tijd ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      ...........................................
      ...........................
      ....................................
      Maak u dus niet te veel illusies, het leven zoals u het gekend hebt is mogelijk deels verleden tijd ...
      Wij gaan zeker geen leuke tijden (jaren.....) meemaken.
      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Anders eens een jaartje zalig rondcruisen in de Ardennen ?
        Er zal wellicht weer een hittegolf komen, dus mooi weer verzekerd [emoji106][emoji6]
        Zoals het er nu uitziet, zullen we deze zomervakantie ook nog niet veel moeten rondcruisen ... niet in de Ardennen, niet aan de kust. [emoji1785]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Het zal dit jaar Um Häuser in de omgeving van Waspalen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Het zal dit jaar Um Häuser in de omgeving van Waspalen worden.
            Of naar Monjardin?

Comment

Ik ben niet direct iemand die grote plannen lang op voorhand maakt, dat maakt het vor mij misschien iets simpelder. Ook niet echt belangrijk waar ik naartoe kan zolang het maar iets anders is dan thuis of iets anders doen dan doorheen het jaar.

Het zou wel eens het jaar van de last-minutes en gekke aanbiedingen kunnen worden. Dat er eindelijk eens komaf gemaakt wordt met de typische seizoensprijzen. Veel gaat leeg staan dus opvullen aan een lagere prijs zal misschien beter zijn dan niets. Er gaan mensen zijn die zelfs als men terug mag reizen het liever niet gaan doen. Reizen en verlof gaan er inderdaad dit jaar anders uitzien.

Hoelang gaat het duren voor alles terug het oude wordt? Gaan er permanente veranderingen plaatsvinden? Lijkt me dat er nog veel thesisen en doctoraten over deze periode gaan geschreven worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Ik ben niet direct iemand die grote plannen lang op voorhand maakt, dat maakt het vor mij misschien iets simpelder. Ook niet echt belangrijk waar ik naartoe kan zolang het maar iets anders is dan thuis of iets anders doen dan doorheen het jaar.

Het zou wel eens het jaar van de last-minutes en gekke aanbiedingen kunnen worden. Dat er eindelijk eens komaf gemaakt wordt met de typische seizoensprijzen. Veel gaat leeg staan dus opvullen aan een lagere prijs zal misschien beter zijn dan niets. Er gaan mensen zijn die zelfs als men terug mag reizen het liever niet gaan doen. Reizen en verlof gaan er inderdaad dit jaar anders uitzien.

Hoelang gaat het duren voor alles terug het oude wordt? Gaan er permanente veranderingen plaatsvinden? Lijkt me dat er nog veel thesisen en doctoraten over deze periode gaan geschreven worden.
                Men weet toch al uit ervaring met vorige SARS en gelijkaardige epidemieën dat die pas stoppen wanneer het virus onvoldoende nieuwe slachtoffers kan maken. En dat is bij het punt dat 60-70% van de bevolking immuun is ertegen (omdat ze de ziekte doorgemaakt hebben en antistoffen gekweekt hebben of omdat ze ertegen ingeënt zijn). En in beide gevallen is dat niet vroeger dan de zomer van 2021. Dus zal het waarschijnlijk tot de zomer van 2021 zijn voor nieuwe reisjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Hoelang gaat het duren voor alles terug het oude wordt? Gaan er permanente veranderingen plaatsvinden?
                  Persoonlijk denk ik, zonder pessimistisch te willen zijn, dat gewoon alles anders wordt.
                  Veronderstel dat er voor de zomer een kentering in de besmetting komt, dan nog zullen we argwanend naar anderen kijken
                  Je zal maar op een terrasje zitten en iemand naast je zit te hoesten of te niezen ....
                  Sociale contacten, mensen doen niks anders dan wanneer er vrienden komen, eens een knuffel of kus geven, benieuwd hoe dat de eerste tijd zal verlopen
                  Ook mensen die al smetangst hebben, die worden dan helemaal zot denk ik

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar zie er geen goed oog in
                  Ook qua economie zal dit een hele grote uitdaging worden

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ook mensen die al smetangst hebben, die worden dan helemaal zot denk ik
                    Langs de andere kant zijn die nu waarschijnlijk opgelucht dat niemand nog handjes wil geven en knuffelen. Heb zo ooit in het brusselse gewerkt en iedere morgen die kuskesdans en iedereen in het gebouw gaan handjes schudden.... Heb geen smetvrees maar voor mij hoeft dat echt niet.

Comment

Vakantie zal in Belgie moeten doorgaan, hoe ze aan zee het gaan aanpakken weet ik niet goed. Ikzelf ben in de Ardennen sinds 26 februari (woon en werk hier voor 80%) het is hier zeer kalm. Ben deze week een herstelling gaan doen bij Vlamingen die daar vastzitten maar vandaaruit kunnen werken , ga hier gelijk bijzeggen ze hebben politie op bezoek gekregen en geen probleem ze kunnen blijven.
                      Verder heb ik vernomen dat er de eerste week inbraken waren en nog veel mensen een inbraak zullen vaststellen bij terugkomst woning. Nu is er in het Franse grensgebied een plaag is van diefstallen tuin meubels.

Comment

Mijn vlucht naar Canada was reeds geboekt (en betaald) in januari (voor vertrek begin juni). Eerst Brussel-Montreal en daarna binnenlandse vlucht vanuit Montreal naar St. John's. Rechtstreeks bij AC geboekt en ticket is non-refundable (goedkoopste tickets).
                        Voor buitenlanders is het verboden om naar Canada te reizen momenteel (gevaar voor import van besmettingen). Voorlopig tot begin juni maar zal hoogstwaarschijnlijk verlengd worden.
                        Ik heb Air Canada gecontacteerd en niettegenstaande mijn ticket non-refundable was kan ik het annuleren en krijg ik een voucher voor het hele bedrag, zonder afhouding van enige kosten. Deze voucher kan ik gedurende 24 maanden gebruiken bij Air Canada. Ik denk dat ik dat ga nemen om volgend jaar te gebruiken. Tegen begin 2021 zou er een vaccin moeten zijn en kunnen we weer op reis gaan.

Comment

Geen plannen meer in 2020 om op vakantie te gaan... :-(
                          Last edited by Rudy; 2 mei 2020, 07:23.

Comment

Ik heb Air Canada gecontacteerd en niettegenstaande mijn ticket non-refundable was kan ik het annuleren en krijg ik een voucher voor het hele bedrag, zonder afhouding van enige kosten.
                            Non-refundable betekent dat je geen terugbetaling krijgt als je de booking zelf annuleert of bij een no-show.
                            Ik heb hier ondertussen al 8 vouchers van TUI, Transavia, Brussels Airlines en Ryanair.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Non-refundable betekent dat je geen terugbetaling krijgt als je de booking zelf annuleert of bij een no-show.
                              Ik heb hier ondertussen al 8 vouchers van TUI, Transavia, Brussels Airlines en Ryanair.
                              Ik annuleer toch zelf en niet AC? Ik kan natuurlijk afwachten tot AC zelf moet annuleren enkele dagen voor vertrek. En dan is de situatie anders. Maar welk verschil zal dat maken denkt u? Zullen ze het bedrag terugbetalen? En als alles meezit ga ik volgend jaar toch terug (zoals ik al 10 jaar op een rij doe). Ik heb gelezen dat Brussels Airlines zo soepel niet is. Hun voucher zou slechts maximaal 1 jaar geldig zijn (dus tot voorjaar volgend jaar).

Comment

Ik annuleer toch zelf en niet AC? Ik kan natuurlijk afwachten tot AC zelf moet annuleren enkele dagen voor vertrek. En dan is de situatie anders. Maar welk verschil zal dat maken denkt u? Zullen ze het bedrag terugbetalen? En als alles meezit ga ik volgend jaar toch terug (zoals ik al 10 jaar op een rij doe). Ik heb gelezen dat Brussels Airlines zo soepel niet is. Hun voucher zou slechts maximaal 1 jaar geldig zijn (dus tot voorjaar volgend jaar).
                                Nooit zelf annuleren, maar altijd de maatschappij dit laten doen. Als je zelf annuleert kan het zijn dat het noppes wordt. Als de maatschappij annuleert, moeten ze in principe uw vlucht terug betalen. Die voucher is eigenlijk al niet wettelijk. Maar er wordt aangeraden dit toch te accepteren omdat er anders achtereen geen luchtvaartmaatschappijen meer zullen overschieten.
                                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                                Website - 500px - Instagram

Comment

Working...
                                X