Goede avond,
Sinds een paar dagen hebben wij foutcode F17 op onze Bosch wasmachine
Type : Bosch WAE 28464 FG
Gekocht bij VDB op 6/6/2013
F17 staat voor : onvoldoende of geen watertoevoer.
Wat heb ik ondertussen reeds zelf ondernomen (en voor alle duidelijkheid : ik ben geen techneut)?
<<Koppeling met kraan gecontroleerd : het "ziftje" is proper en doorgankelijk.
Indien je de kraan openzet is er absoluut voldoende watertoevoer, dus daar kan het ook niet aan liggen.
<<Aansluiting toevoerdarm water losgekoppeld van wasmachine : ook hier perfecte doorstroming.
<<Gaatjes watertoevoer boven zeepbakje voorzichtig schoongemaakt : ook hier geen probleem.
<<Aanvoerdarm : geen probleem
Wat mij wel opvalt is dat de foutmelding enkel verschijnt bij keuze van programma "kreukherstellend" en niet bij programma "fijn/zijde"
Graag tips en suggesties voor herstelling en/of vervanging wasmachine.
Ik heb reeds verschillende merken gekocht (van Miele, over Siemens, over Bosch, over Bauknecht....),maar langer dan 5-7 jaar gaan die dingen nooit mee.
En we overladen ze nooit, gaan zorgvuldig om met alles enz.
Graag jullie inzichten
Dank
Guce
Sinds een paar dagen hebben wij foutcode F17 op onze Bosch wasmachine
Type : Bosch WAE 28464 FG
Gekocht bij VDB op 6/6/2013
F17 staat voor : onvoldoende of geen watertoevoer.
Wat heb ik ondertussen reeds zelf ondernomen (en voor alle duidelijkheid : ik ben geen techneut)?
<<Koppeling met kraan gecontroleerd : het "ziftje" is proper en doorgankelijk.
Indien je de kraan openzet is er absoluut voldoende watertoevoer, dus daar kan het ook niet aan liggen.
<<Aansluiting toevoerdarm water losgekoppeld van wasmachine : ook hier perfecte doorstroming.
<<Gaatjes watertoevoer boven zeepbakje voorzichtig schoongemaakt : ook hier geen probleem.
<<Aanvoerdarm : geen probleem
Wat mij wel opvalt is dat de foutmelding enkel verschijnt bij keuze van programma "kreukherstellend" en niet bij programma "fijn/zijde"
Graag tips en suggesties voor herstelling en/of vervanging wasmachine.
Ik heb reeds verschillende merken gekocht (van Miele, over Siemens, over Bosch, over Bauknecht....),maar langer dan 5-7 jaar gaan die dingen nooit mee.
En we overladen ze nooit, gaan zorgvuldig om met alles enz.
Graag jullie inzichten
Dank
Guce
Comment