Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe grasmaaier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe grasmaaier

Als het mocht nodig zijn denk ik dat je op het advies van Geert mag betrouwen. Met een Honda ben je nooit bedrogen.
    Betreft mezelf ben ik met deze materie niet vertrouwd. De kleine en de wilde tuin vooraan doe ik nu met een elektrische Wolf Garten. Werkt goed.
    Het echte werk achteraan doe ik met een bosmaaier van Stihl. Maar dan pas in het najaar in het belang van de bijen.
    Laat iets horen over dat onderhoud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Als het mocht nodig zijn denk ik dat je op het advies van Geert mag betrouwen. Met een Honda ben je nooit bedrogen.
      Betreft mezelf ben ik met deze materie niet vertrouwd. De kleine en de wilde tuin vooraan doe ik nu met een elektrische Wolf Garten. Werkt goed.
      Het echte werk achteraan doe ik met een bosmaaier van Stihl. Maar dan pas in het najaar in het belang van de bijen.
      Laat iets horen over dat onderhoud.
      Demeyereg vertrouw ik altijd, want die spreekt/schrijft meestal, om niet te zeggen altijd, uit ervaring, dus zonder er met de klak naar te gooien .

Maar ik zal voorlopig geen nieuwe machine moeten kopen. Deze namiddag eens het gras gemaaid en de machine loopt piccobello.
      Het invetten of voorzien van vet van het differentieel heeft blijkbaar wonderen verricht.
      Het normaal onderhoud, verversen olie, slijpen messen enz gebeurt heel frequent, maar ik had de machine nog nooit binnen gedaan voor een 'groot' onderhoud' zoals nu.
      En normaal doen ze dat differentieel ook niet open tijdens een normaal onderhoud, maar omdat ik dat gekraak vermeld had hebben ze deze keer wel de boel opengegooid en vastgesteld dat er dringend nieuw vet in moest.
      Loop weer als nieuw ook tijdens het tegelijk draaien en trekken, als het differentieel z'n werk moet doen dus.
      Voorlopig ongeveer 1.500 euro gespaard. Er hing wel een briefje aan de machine geschreven door de technieker met de vermelding "geen onderdelen meer te krijgen voor deze machine".

Toch iedereen bedankt voor de tips, die ik in het achterhoofd tracht te houden, maar voorlopig is alles terug OK .

Comment

Een goede mechanicien met kennis van zaken kan halve wonderen doen. Goed nieuws dus.
        Het gebeurt ook niet zo dikwijls hier dat er op een vraag een feedback komt, goed zo !

Probleem tegenwoordig met veel verkopers is dat ze enkel kunnen verkopen, de baas van de toenmalige kleine KMO was dikwijls iemand die zich heeft opgewerkt door zelf te sleutelen en wist waarover hij sprak toen hij iets zei.
        Maar ik ben blij voor jou dat je aan een grote kost ontsnapt bent. Blijkbaar zijn er nog sluipwegen doorheen die smerige gooi weg- smijt weg- maatschappij, goed om te horen. De mechanicien had even goed kunnen zeggen : onherstelbaar, geen stukken meer te verkrijgen, geen haan zou er naar gekraaid hebben.
        Dit zijn van die kleinigheden die hen niks kosten maar ze integendeel een pracht van een reputatie bezorgen via mond tot mondreclame. Dat kan best beloond worden door naam en toenaam te melden; ik ga het verhaal van mijn vroegere injectiepomp van mijn 300D niet opnieuw vertellen maar als ik de Bosch-dienst Dedeyne in Oostkamp had geloofd dan had ik een nodeloze revisiepomp van 2500 €. De mechanicien van Bosch-Ide in Pittem was heel beslist : niemand kent de verklaring en wie zegt dat hij ze kent, liegt. Ik kan de pomp reviseren met een kans van 50% dat het gedaan is, als het niet gedaan is ben je veel geld kwijt, jij bent dan mistevreden en ik ook. Blijven rijden, het zal overgaan. Weet je wat : hij had gelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Een goede mechanicien met kennis van zaken kan halve wonderen doen. Goed nieuws dus.
          Het gebeurt ook niet zo dikwijls hier dat er op een vraag een feedback komt, goed zo !

Probleem tegenwoordig met veel verkopers is dat ze enkel kunnen verkopen, de baas van de toenmalige kleine KMO was dikwijls iemand die zich heeft opgewerkt door zelf te sleutelen en wist waarover hij sprak toen hij iets zei.
          Maar ik ben blij voor jou dat je aan een grote kost ontsnapt bent. Blijkbaar zijn er nog sluipwegen doorheen die smerige gooi weg- smijt weg- maatschappij, goed om te horen. De mechanicien had even goed kunnen zeggen : onherstelbaar, geen stukken meer te verkrijgen, geen haan zou er naar gekraaid hebben.
          Dit zijn van die kleinigheden die hen niks kosten maar ze integendeel een pracht van een reputatie bezorgen via mond tot mondreclame. Dat kan best beloond worden door naam en toenaam te melden; ik ga het verhaal van mijn vroegere injectiepomp van mijn 300D niet opnieuw vertellen maar als ik de Bosch-dienst Dedeyne in Oostkamp had geloofd dan had ik een nodeloze revisiepomp van 2500 €. De mechanicien van Bosch-Ide in Pittem was heel beslist : niemand kent de verklaring en wie zegt dat hij ze kent, liegt. Ik kan de pomp reviseren met een kans van 50% dat het gedaan is, als het niet gedaan is ben je veel geld kwijt, jij bent dan mistevreden en ik ook. Blijven rijden, het zal overgaan. Weet je wat : hij had gelijk.
          Ik persoonlijk vind dit de normaalste zaak van de wereld (zelfs zonder vraag), want ik krijg er ook de wubbes van wanneer iemand een hoop (goedbedoelde) raad en tips krijgt en je dan niks meer hoort of leest.
          Dat weet je niet eens wat er in dat specifiek geval geholpen heeft en wat niet.
          Maar ja, niet iedereen is gelijk zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guest17 Bekijk bericht
            Mijn grasmaaier Yamaha (ongev. 25 jaar oud) zal waarschijnlijk niet meer te herstellen zijn. De aandrijfrol (tegelijk walsrol) achteraan maakt een verschrikkelijk lawaai, precies of er hapert voortdurend iets aan het plastiek van de rollen. Die rol is in twee delen en zou een soort differentieel hebben binnenin, om makkelijk te kunnen draaien tijdens het grasmaaien.
            Dus ik vrees dat er iets loos is met dat differentieel.
            Heb ze binnengebracht voor herstelling en meteen ook voor onderhoud, maar men wist me direct te vertellen dat er voor Yamaha grasmaaiers geen wisselstukken meer te krijgen zijn. Yamaha zou gestopt zijn met grasmaaiers. Ze gaan dus eerst die rol(len) bekijken en als daar iets grondig fout mee is, gaan ze zelfs het onderhoud niet doen, omdat het dan toch nieuwkoop zal worden.

Een zeer goede machine geweest en nog altijd, maar ik vrees dat, als dat lawaai niet kan verholpen worden, ze straks helemaal de geest geeft, want nu hapert het zelftrekken reeds nu en dan. Ik verwacht(te) dus eerstdaags een breuk, zodat ik zelf moet gaan duwen, en daar is die machine wel te zwaar voor... of ik te lui .

Daarom mijn vraag : een grasmaaier op benzine, zelftrekkend, maaibreedte +- 50 cm met walsrol.
            Welk merk/type kunnen jullie mij aanraden ? Ik ben geen prof tuinder, maar heb wel tamelijk wat m² gras te maaien.
            En ik denk nu ook niet dat ik, bij leven en welzijn, nog meer dan 10 jaar zelfs mijn gras ga maaien.
            Dus een prof. machine hoeft niet, maar ik wil ook geen brol natuurlijk.
            Moet ook verschillende snelheden hebben, want door mijn beperking kan ik echt niet meer hollen achter de machine.

Alle tips welkom.
            Hoi, als je op zoek bent naar een goede grasmaaier en een kleine tuin hebt kijk Lees dan de beste grasmaaier pagina. Hier vind je veel elektrische grasmaaiers terug maar ook grasmaaiers op benzine en grasmaaiers zonder aandrijving (dus met de hand)

De Bosch Rotak 32 is volgens deze website de beste benzine gras

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan1989 Bekijk bericht
              Hoi, als je op zoek bent naar een goede grasmaaier en een kleine tuin hebt kijk Lees dan de beste grasmaaier pagina. Hier vind je veel elektrische grasmaaiers terug maar ook grasmaaiers op benzine en grasmaaiers zonder aandrijving (dus met de hand)

De Bosch Rotak 32 is volgens deze website de beste benzine gras
              En Jan verkoopt grasmaaiers zeker, draadje van 2017…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                En Jan verkoopt grasmaaiers zeker, draadje van 2017…
                Hey, ik verkoop helemaal geen grasmaaiers ? Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan1989 Bekijk bericht
                  Hey, ik verkoop helemaal geen grasmaaiers ? Groetjes
                  En die Bosch Rotak 32 is helemaal geen benzine grasmaaier maar een batterij grasmaaier.

Lijkt mij nogal raar dat je je speciaal registreert op een foto forum, en daar inpikt op een discussie
                  van vier jaar geleden en dan nog verkeerde info komt geven.

Comment

Geene Honda,Yamaha,Kubota etc....als je een 'Grin ' op de kop kunt tikken in Belgie zit je voor jaren gerust.....alleen kom je deze niet zo dikwijls hier tegen !

Comment

Als je iets niet veel tegenkomt,dan kom je de wisselstukken ook niet veel tegen.
                      Misschien niet zo'n goed idee????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
                        Geene Honda,Yamaha,Kubota etc....als je een 'Grin ' op de kop kunt tikken in Belgie zit je voor jaren gerust.....alleen kom je deze niet zo dikwijls hier tegen !
                        Wat is er mis met een Honda? [emoji848]
                        Zelfs vier jaar na vraagstelling door TS zijn dit geen slechte machines.[emoji6]
                        Van dat Italiaanse Grin eigenlijk nog nooit iets gezien.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Dag,
                          ik heb ook een maaier op benzine, met Honda-motor. Dat die motoren OK zijn zal wel al langer geen punt van discussie zijn.
                          Zo'n benzinemotor maakt echt wel behoorlijk veel lawaai. Dat heb je natuurlijk niet met elektrische motoren. Maar met een kabel eraan door de hele tuin zou ik toch niet willen.
                          Er worden nu toch ook maaiers met accu verkocht. Heeft iemand daar al ervaring mee?

mvg
                          Filip

Comment

Nieuwe grasmaaier

Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                            Er worden nu toch ook maaiers met accu verkocht. Heeft iemand daar al ervaring mee?
                            Ja, een jaar of twee geleden een Honda benzinemaaier weggedaan en een EGO op batterij gekocht.
                            Tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad.
                            Werkt supergoed, veel stiller en minder gedoe.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ja, een jaar of twee geleden een Honda benzinemaaier weggedaan en een EGO op batterij gekocht.
                              Tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad.
                              Werkt supergoed, veel stiller en minder gedoe.
                              Hier begin april een Honda robotmaaier gekocht. Werkt supergoed, nog veel stiller en helemaal geen gedoe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                                Hier begin april een Honda robotmaaier gekocht. Werkt supergoed, nog veel stiller en helemaal geen gedoe
                                Hier ook nog een robotmaaier van Husqvarna. [emoji6]
                                Ego wordt nu uiteraard veel minder gebruik maar we hebben nog een paar stukjes waar de robotmaaier niet komen kan
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X