Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisstekker adapter - veilig ? Of bestaan er verschillende types ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reisstekker adapter - veilig ? Of bestaan er verschillende types ?

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Zou deze al wat veiliger zijn, dan die in mijn openingspost ?
    Er moet wel een stekker in met slechts 2 pinnen, geen aarding.

http://www.benl.ebay.be/itm/Universa...EAAOSw44BYfP3r
    komt uit China. Waarschijnlijk niet CE gekeurd en grote kans op brand. Ik zou het in ieder geval niet insteken als er geen toezicht is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      komt uit China. Waarschijnlijk niet CE gekeurd en grote kans op brand. Ik zou het in ieder geval niet insteken als er geen toezicht is.
      Er wordt hier veel grotere brol verkocht dan dat hoor en 9/10 komt de rest ook ui China. [emoji1]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Er wordt hier veel grotere brol verkocht dan dat hoor en 9/10 komt de rest ook ui China. [emoji1]
        ja, maar dit steek je in je stopcontact en laat je daarna achter. Dan snap ik niet dat we hier met een hobby zitten die honderden euro's kosten, maar dan een prulding van 3€ kopen en het (vergrote) risico willen lopen dat het huis afbrandt. Geef 10 of 20€ meer uit en koop u een CE gekeurde met zekering.
        Ik koop persoonlijk ook regelmatig op Aliexpress, maar het zal dan toch niks zijn waardoor ik mijn veiligheid en die van anderen in gevaar breng.
        Maar goed: lach er maar mee. Ik weet niet waarom ik nog moeite doe.

Comment

Als het voor vast gebruik is, lijkt het mij beter om gewoon de US stekker af te knippen, en er een simpele EU stekker op te zetten.
          Is niet moeilijk, duurt niet lang en het is sowieso veiliger aangezien je zonder koppelstuk zit.

Comment

Zou deze al wat veiliger zijn, dan die in mijn openingspost ?
            Er moet wel een stekker in met slechts 2 pinnen, geen aarding.

http://www.benl.ebay.be/itm/Universa...EAAOSw44BYfP3r
            Dat model verloopstekker ziet er degelijker uit dan de eerste.
            Ik heb hier ooit ook een tijdje zo'n goedkope adapter gebruikt, maar heel veilig zag dat er niet uit.
            Het was wel voor een lader die niet veel stroom trok, daarom was de kans op brand erg klein.
            Bij grotere stroomsterktes is een slechte verbinding altijd gevaarlijk, want dan is er kans op oververhitting en brand als je pech hebt.
            Als het verloopstekkertje uit elkaar valt terwijl je het uit het stopcontact trekt, dan zou ik dat soort verloopstekker nooit meer gebruiken, want dat is erg gevaarlijk.

Aan dat apparaat zit dus een voedingsstekker met Amerikaanse stekkerverbinding.
            Zit de draad van de voeding vast aan het apparaat, of is er daar ook nog een stekkerverbinding?
            Als er aan het apparaat zelf nog een verbinding zit, dan kan je de Amerikaanse voedingsstekker vervangen door eentje met een Europese stekker, dan heb je geen verloopstekker meer nodig.
            Het enige waar je dan op moet letten is dat die voeding de juiste spanning heeft, en dat die minstens even veel stroom kan leveren als de originele voeding.
            Maar als je een goedkope voedingsstekker koopt, dan is er ook altijd een grote kans dat die niet veilig is...
            Ik heb hier net nog een 5V USB voedingsstekker vervangen door een degelijkere omdat ik zag dat die bij een test (op een Nederlandse website) onveilig bleek te zijn.
            Dat soort stekker haal ik ook altijd zo snel mogelijk uit het stopcontact, die staat dus alleen onder spanning als het echt nodig is.

De "CE" markering is geen keurmerk, het is eigenlijk de fabrikant die zelf bepaalt of een product veilig genoeg is...

En je mag er zeker van zijn dat alle Chinese fabrikanten wel vinden dat hun producten veilig genoeg zijn, er staat dus overal wel een "CE" markering op, anders mag het niet ingevoerd worden.

Op deze pagina kan je een aantal geteste USB laders terugvinden https://www.inspectieresultaten.nvwa...oek/usb-laders .
            Het is de "merkloos (3)" die er net hetzelfde uitziet als de USB lader die ik net vervangen heb door deze http://lygte-info.dk/review/USBpower...pter%20UK.html .
            Dit is nog een review van de slechte USB lader: http://lygte-info.dk/review/USBpower...pter%20UK.html
            Ik kan die wel eens mee naar het werk nemen, en testen bij welke spanning die doorslaat (we hebben een isolatietester die tot 5KV gaat, dat zal wel genoeg zijn).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Het is dat Photobucket niet meer werkt, anders zou ik rap een fotoke plaatsen.
              Het gaat om de voeding van een Google Home.

Aan de kant van het apparaat zit zo'n ronde stekker ( cilinder met in het midden een pin) zoals je soms aan laptops ziet.
              Het is een haakse stekker die aan de achterzijde afgeplat is, want hij steek in de bodem van het toestel.

Aan de andere kant van de draad zit een voedingblokje waar gewoon twee platte pinnen OP zitten.

Ik kan dus geen stekker afknippen, want de (Amerikaanse) stekker IS in feite het voedingsblokje.
              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Voila:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                  Dan snap ik niet dat we hier met een hobby zitten die honderden euro's kosten, maar dan een prulding van 3€ kopen en het (vergrote) risico willen lopen dat het huis afbrandt.
                  Dat snap ik wel wat je aankaart en dat klopt (vaak) ook.
                  Geef 10 of 20€ meer uit en koop u een CE gekeurde met zekering.
                  Ook met dat volledig akkoord.
                  Echter ... wat in sommige winkels 20€ kost, is vaak identiek hetzelfde als wat elders 3€ kost ... alleen hebben ze er meer winst op.
                  Er is zelfs bij de betere winkels zoveel rommel te koop dat we enkel op de prijs niet verder kunnen.

Maar vorige keer ook al aangekaart, die verloopstekkers kan men vinden in de meeste winkels ... daar kan men ze tenminste zien en beoordelen op stevigheid, da's beter dan gokken. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Bij Vanden Borre staat er eentje voor 10 euro.
                    Voor de Google Home ga ik die wellicht aanschaffen, want die steekt permanent in.

Wellicht is de vorige stekker gebroken door het gewicht van de adapter. Hij stak ook in een vertikale stroomlat.
                    Achteraf gezien niet zo verstandig van mij. Maar al doende leert men.

Nu, de meneer wie ik zijn auto nog niet gezien heb weet dat ik nooit beknibbel op materiaal.

Het is zoals in een stereoketen: de zwakste schakel zal het eindresultaat bepalen.

Maar vele winkels verkopen hier net hetzelfde als wat ik op de baaj kan kopen. En daar doe ik niet aan mee.

Comment

Reisstekker adapter - veilig ? Of bestaan er verschillende types ?

Nu, de meneer wie ik zijn auto nog niet gezien heb weet dat ik nooit beknibbel op materiaal.

Maar vele winkels verkopen hier net hetzelfde als wat ik op de baaj kan kopen. En daar doe ik niet aan mee.
                      Het is net dat wat die meneer aangekaart heeft ... veel winkels verkopen dezelfde brol aan veel duurdere prijs en veel komt eveneens uit China ... zelfs een Volvo en binnenkort ook een BMW. [emoji1]

Enige mogelijkheid is het product zien, soms op een foto ook al zichtbaar.
                      Goedkoop of duur wil niet altijd iets zeggen en voor iets dat niet duur is kan men al eens een gokje wagen en daarna beoordelen.

En is alles van China slecht?
                      Neen, integendeel ... alleen is daar ook veel namaak wat wel een probleem kan geven.
                      Moest men weten wat hier allemaal van namaak in winkels ligt en men onbewust koopt.

Uiteindelijk is zo'n tussenstuk maar een stukske kunststof met een paar metalen pinnekes in.

Ik heb er hier ooit gekocht om mee te nemen op reis ... in de eerste vier winkels laten liggen wegens brol ... en dat is dan niet online.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Beijing Motor Werke ?
                        Last edited by Alfa Centauri; 20 juli 2017, 08:18.

Comment

Ik heb even gezocht naar een originele stekker voor Europese stopcontacten voor dat apparaat, maar die lijkt er niet te zijn.
                          Er zijn wel genoeg 16V voedingen voor laptops te vinden, het verschil tussen 16V en 16,5V geeft bij de meeste toestellen geen problemen (als er 2A door het dunne draadje gaat, dan gaat er ook wel bijna 0,5V verloren onderweg).
                          Maar die laptop voedingen zijn altijd grote blokken die je ergens moet kunnen wegstoppen, ze maken die niet rechtstreeks in een stekker omdat die allemaal meer dan 4A moeten kunnen leveren (en dan moet die groter zijn omdat die anders te heet wordt).

In de Media markt heb ik ook al van die verloopstekkers zien liggen, en die zien er toch wat degelijker uit dan de goedkoopste Chinese verloopstekkertjes die minder dan 1 euro kosten.
                          Maar dat zijn wel "reisverloopstekkers", waarbij het gewoonlijk de bedoeling is om apparaten met een Europese stekker aan te kunnen sluiten in het buitenland, let er daarom op dat het ook omgekeerd kan, want dat heb je nodig.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Deze ?

Comment

Als reisstekker gebruiken wij reeds jaaaaren deze, en ze voldoen prima.
                              Maar dan enkel op reis, is dus nooit heel lang aangesloten.
                              Hieronder een setje in mekaar geschoven en een setje los :

Ik weet nog dat we er tamelijk wat geld voor betaald hebben, maar hoeveel ??? Het is te lang geleden.
                              Ik zie er wel niks op staan van CE of dergelijke.

Ze zijn al de wereld rond geweest, maar dan niet door ons, maar door vrienden die ze meenemen.
                              En wij hebben nog nooit vernomen dat ze in één of ander land niet konden gebruikt worden, of dat er ééntje ontbrak in het serietje.
                              Wijzelf hebben ze enkel gebruikt in Ierland en Wales.

Comment

Amai, dat is een beetje overkill voor deze huismus

Ik heb nog eentje gevonden:

Koop je SKROSS ADAPT WORLD/EUROPE aan de laagste prijs bij Vanden Borre. Snelle levering of afhaling in de winkel na 30 minuten.

Comment

Working...
                                X