Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandblusser in de auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brandblusser in de auto

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Voor de elektrische wagens is er nog een ander probleem, ik denk niet dat je een lithiumbrand kan blussen met een simpel poederblussertje, daar heb je speciale blusmiddelen voor nodig.
    Daar hebben ze zelfs de technici voor nodig blijkbaar.

Bij een aanrijding tegen een boom op de provinciale weg N415 ter hoogte van Lage Vuursche tussen Hilversum en Baarn is woensdagochtend vroeg een automobilist om het leven gekomen. Dit meldt de politie woensdag.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Dat ze er maar mee beginnen in de scholen, in plaats van de leerlingen te verplichten te weten wanneer Pepijn de Korte of Karel de Grote geboren werden en stierven .
      Ik denk dat dit soort 'voorlichting' vééééél nuttiger zou zijn. Maar ja, wat dan met de leraars geschiedenis...omscholen tot voorlichtinggevers misschien !?
      Precies. Ieder jaar geef ik deze demonstratie. Maar ook met het WAAROM
      Ik verlies tijd maar telkens denk ik : als ik er ooit ENE zou kunnen er toe bijbrengen om dit NIET te doen ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        Daar hebben ze zelfs de technici voor nodig blijkbaar.

http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/24...k-ongeval.html
        Ik heb nog ergens gelezen dat de accu's van de meest recente Tesla's zo'n 400V leveren, dat is zeker iets om rekening mee te houden als zo'n auto in een ongeval betrokken is...
        De brandweer zal dus niet op dezelfde manier te werk gaan als bij een auto met klassieke brandstoffen (benzine, diesel, LPG, maar ook CNG zorgt weer voor andere problemen omdat de druk van het gas daar heel hoog kan zijn).
        En omdat het allemaal nieuw is, is er een grote kans dat de brandweermannen die als eerste ter plaatse komen nog niet de nodige ervaring en opleidingen hebben gehad om met die specifieke problemen om te gaan.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb nog ergens gelezen dat de accu's van de meest recente Tesla's zo'n 400V leveren, dat is zeker iets om rekening mee te houden als zo'n auto in een ongeval betrokken is...
          De brandweer zal dus niet op dezelfde manier te werk gaan als bij een auto met klassieke brandstoffen (benzine, diesel, LPG, maar ook CNG zorgt weer voor andere problemen omdat de druk van het gas daar heel hoog kan zijn).
          En omdat het allemaal nieuw is, is er een grote kans dat de brandweermannen die als eerste ter plaatse komen nog niet de nodige ervaring en opleidingen hebben gehad om met die specifieke problemen om te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Dat ze er maar mee beginnen in de scholen?
            Deze school doet er blijkbaar wat aan, want toevallig passeerde ik aan dit fotoalbum en zag dit:

Aan het aantal lege brandblusser te zien, hebben ze allemaal eens mogen proberen.

Comment

Working...
            X