Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PayPal betaling nu direct van bankrekening?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

Nog even ter illustratie mocht men denken dat restauranthouders of de horeca in het algemeen zwartwerkers zijn.
    Zou er iemand aan twijfelen dan ?

We moeten al evenmin twijfelen dat ENKEL de horeca zou foefelen, dat is ook waar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb bij PayPal ook nooit mijn bankrekeningnummer doorgegeven, alle betalingen zijn tot nu toe nog altijd afgehandeld via de Mastercard.
      Hier ook, heb het nooit anders geweten.

Wellicht zijn er intussen allerhande mogelijkheden bijgekomen waar ik me nog niet over geïnformeerd heb. Maar deze week stond die bij mij nog steeds standaard aan mijn kredietkaart gelinkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Lang leve Zweden, daar kan je letterlijk alles met een kaart betalen, zelfs je parking.
        Sommige landen zijn inderdaad heel anders in hun gewoonten.

In Finland gaan mensen op café en geven hun kredietkaart af aan de barman, die laat de kaart slingeren achter de toog samen met heel wat andere kaarten van andere klanten, tot het einde van de avond wanneer de klant naar huis wil, en dan kan die gewoon even afpinnen en klaar.

Toen ik mijn pintje meteen cash wou betalen aan de toog bekeek de barmen me met vreemde ogen aan

Comment

Lang leve Zweden, daar kan je letterlijk alles met een kaart betalen, zelfs je parking.

In Griekenland daarentegen, kon ik in sommige tankstations zelfs niet met een kaart betalen, en dat was overal zo. Gesjoemel alom.
          Nu we weten wel waar Griekenland en Zweden economisch staan zeker...

Cash is old fashioned, en enkel goed voor zwarte transacties.
          Hoe meer er correct verloopt, hoe lager de belastingsvoeten kunnen worden voor zij die het spel eerlijk spelen.

Ik heb net mijn huis voor een groot stuk laten schilderen. Krijg een offerte met 6% BTW.
          Die kerel is 1 week bezig, en begint te zagen om "een stukske" in het zwart te doen. Ik wijs eerst af, begint meneer te dreigen dat hij dan misschien toch liever tussendoor elders gaat werken.
          Heb hem geantwoord dat hij dat moet weten, maar ik betaal enkel wat op factuur staat. En dus heeft dat in plaats van 3 weken dik 6 weken geduurd. Elke dag met lange tanden komen werken, omdat ik tussen mijn tanden gezegd had dat ik dan misschien ook eens een paar telefoontjes zou doen.

Zijn eerste voorstel was zelfs om ALLES zonder factuur te doen. Toch niet te geloven dat die daar mee weg geraakt hé.

Mijn motto is: als ik belastingen moet betalen op mijn inkomen, dan moeten de mensen die mij iets verkopen dat ook doen.
          Kan hier enkel maar op antwoorden dat u mij meer en meer verrast. Wat een ander doet zijn toch uw zaken niet? Maar goed je hebt gelijk afspraken zijn afspraken. Maar met een beetje goeie wil had je eer toch vanaf geweest na drie weken, hoe weinig btw je ook moest betalen. spijtig toch die mentaliteit van :" ik niet... een ander ook niet..."
          En van die telefoontjes gesproken, misschien is een verkliklijn nog gemakkelijker.
          Last edited by enero; 2 december 2015, 15:16.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Zou er iemand aan twijfelen dan ?

We moeten al evenmin twijfelen dat ENKEL de horeca zou foefelen, dat is ook waar.
            Wat bedoelt u met foefelen?
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb het echt niet voor fraudeurs, en ik wil daar ook niet aan meewerken, omdat ik dan ook fraudeur ben.

Dus, als ik daar aan moet meewerken, dan zijn het mijn zaken WEL.

Ik krijg van al die zogenaamde vakmannen die hun afspraken NIET nakomen echt mijn bakske vol.

Wat is er tegenwoordig mis met:
              - tonen welk werk er gedaan moet worden, en daarvoor een offerte krijgen
              - schriftelijk bevestigen dat de offerte mag uitgevoerd worden zonder het onderste uit de kan te onderhandelen (in dit geval zelfs gewoon niks onderhandelen)
              - dan het werk tijdig uitgevoerd krijgen, en helemaal uitgevoerd
              - daarvoor een correcte factuur krijgen, en die tijdig betalen.

Punt is: de kerel moest schilderen in de gang, living en een slaapkamer. Ook de trap moet afgeschuurd en herlakt worden. Plinten moesten geplaatst en vervangen worden.

Offerte gekregen in Augustus, waarop staat dat alles kan uitgevoerd worden in September.

Ik bevestig onder de opschortende voorwaarde dat de werken gestart worden in September (wou vermijden dat ik vast hing als meneer maar bleef vertragen).
              In September komt hij halve dage, en doet voor 90% de living (palen en plinten niet gedaan).
              Dan komt hij terug half November, en doet de slaapkamer en de gang. Ook de palen werden gedaan, maar de plinten zijn geplaatst maar niet gevoegd.

Voor de trappen wil hij terugkomen in Februari als we op verlof zijn....
              Voorschotten hebben we al betaald (om de verf te kunnen kopen), en uiteraard cash tegen ontvangstbewijs (ben geen idioot).
              Nu vraag hij de rest te betalen en 250€ over te laten voor de trappen.
              Zal eerder 1000€ worden, anders komt hij nooit meer..., trouwens, ik verwacht eerder een factuur voor ik nog iets betaal.

heeft niks met mentaliteit te maken van "ik niet... een ander ook niet... "

Afspraken nakomen, dat is de prioriteit. En als je in het "zwart" handelt is dat allemaal nog veel moeilijker.
              Ga maar eens klagen als er na 3 maand de verf af valt, of het papier komt los.

Ik ken een boel andere jonge ondernemers, en die zijn echt niet bezig met frauderen en dergelijke. Die kleuren binnen de lijnen, en zorgen dat hun zaak groeit. Valt meer mee te verdienen dan met al dat gefoefel.
              Of dacht je dat ik die schilder aan anderen ga aanraden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                foe·fe·len (foefelde, heeft gefoefeld)
                1
                (België; informeel) frauderen
                2
                (België; informeel) prutsen, knoeien, slordig werken
                - See more at: http://www.vandale.nl/opzoeken?patte...n#.Vl8LxnarSUk

Van Dale kon het niet beter verwoorden.

Comment

Dit. (kon je zelf ook wel vinden zeker)?
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Ik heb het echt niet voor fraudeurs, en ik wil daar ook niet aan meewerken, omdat ik dan ook fraudeur ben.

Dus, als ik daar aan moet meewerken, dan zijn het mijn zaken WEL.

Ik krijg van al die zogenaamde vakmannen die hun afspraken NIET nakomen echt mijn bakske vol.

- schriftelijk bevestigen dat de offerte mag uitgevoerd worden zonder het onderste uit de kan te onderhandelen (in dit geval zelfs gewoon niks onderhandelen)

Punt is: de kerel moest schilderen in de gang, living en een slaapkamer. Ook de trap moet afgeschuurd en herlakt worden. Plinten moesten geplaatst en vervangen worden.

Offerte gekregen in Augustus, waarop staat dat alles kan uitgevoerd worden in September.

Ik bevestig onder de opschortende voorwaarde dat de werken gestart worden in September (wou vermijden dat ik vast hing als meneer maar bleef vertragen).
                    In September komt hij halve dage, en doet voor 90% de living (palen en plinten niet gedaan).
                    Dan komt hij terug half November, en doet de slaapkamer en de gang. Ook de palen werden gedaan, maar de plinten zijn geplaatst maar niet gevoegd.

Voor de trappen wil hij terugkomen in Februari als we op verlof zijn....
                    Voorschotten hebben we al betaald (om de verf te kunnen kopen), en uiteraard cash tegen ontvangstbewijs (ben geen idioot).
                    Nu vraag hij de rest te betalen en 250€ over te laten voor de trappen.
                    Zal eerder 1000€ worden, anders komt hij nooit meer..., trouwens, ik verwacht eerder een factuur voor ik nog iets betaal.

heeft niks met mentaliteit te maken van "ik niet... een ander ook niet... "

Afspraken nakomen, dat is de prioriteit. En als je in het "zwart" handelt is dat allemaal nog veel moeilijker.
                    Ga maar eens klagen als er na 3 maand de verf af valt, of het papier komt los.

Ik ken een boel andere jonge ondernemers, en die zijn echt niet bezig met frauderen en dergelijke. Die kleuren binnen de lijnen, en zorgen dat hun zaak groeit. Valt meer mee te verdienen dan met al dat gefoefel.
                    Of dacht je dat ik die schilder aan anderen ga aanraden?
                    Beste, in de bouw zijn er weinig of geen afspraken die worden nageleefd. Mijn vrouw verhuurt appartementen en werkt dagelijks met die heerschappen, dus ervaring zat. Moest ze zich daar dagelijks druk om maken dan is het niet leefbaar. Uw frustratie is ook geen alleenstaand feit. En misschien in het vervolg uw ambachtslui beter screenen, en dan nog. En als je dan zoveel jonge ondernemers kent die niet "foefelen", waarom neem je dan fraudeurs??? Ik denk dat, mocht je getaxeerd worden aan 21%, je misschien anders zou spreken. Goed, het goeie voorbeeld moet wel van ergens komen. Maar vooraleer je iemand fraudeur noemt moet je wel degelijk bewijsmateriaal hebben hé.
                    Last edited by enero; 2 december 2015, 17:11.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Dit. (kon je zelf ook wel vinden zeker)?
                      Dubbele post blijkbaar.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Of zoals Urbanus het destijds zei : ' ... niks trucare, klein bitke foefelare ... '.

Last edited by Empe; 2 december 2015, 17:26.

Comment

Inderdaad.

Heb ook karweiwerken om te laten uitvoeren. Wat mijn antennes uitgestoken qua mogelijke stielmannen/aannemers. Jongens, jongens ... 't zouden slechte tijden zijn en zelfstandigen zou het water tot boven de lippen staan ???

Wat ik al allemaal over de vloer heb gekregen ... ik denk dat ik mij een paar Polen zoek, die werken snel, goed,, met faktuur en zonder " algemene voorwaarden " die hen van zowat alles vrijstellen maar de klant wel tot zowat alles verplichten.

Comment

Pol,

Eerst en vooral heb ik jou nooit voor fraudeur uitgescholden, maar wie het schoentje past trekke het aan.
                            Je kan niet cash geld verdedigen om mogelijk successierechten te ontduiken, en op restaurant te gaan zonder bonneke, en dan in uw gat gebeten zijn.

Voor de rest is alles gezegd.

Comment

Ik denk dat, mocht je getaxeerd worden aan 21%, je misschien anders zou spreken. .
                              Sinds wanneer maakt btw. verrekenen iets uit voor een zelfstandige ??? Dat is een nul-operatie. 21 % btw. is een EINDverbruikers taksatie, alle tussenstappen zijn en blijven nul operaties voor de tussenhandelaars.

Het klinkt alleen maar goed als zo'n zelfstandig je voorstelt om zonder btw te werken, in werkelijkheid gaat het die zelfstandige om het ontduiken van inkomstenbelasting, eventueel ontduiken van rzs voor zijn werknemers, enzovoort.

De staat (wij allemaal) wordt dus meervoudig opgelicht.

Maar, doe me een plezier en breek me de bek open over btw, belastingen en frauderen.
                              Last edited by Empe; 2 december 2015, 18:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                                Sinds wanneer maakt btw. verrekenen iets uit voor een zelfstandige ??? Dat is een nul-operatie. 21 % btw. is een EINDverbruikers taksatie, alle tussenstappen zijn en blijven nul operaties voor de tussenhandelaars.

Het klinkt alleen maar goed als zo'n zelfstandig je voorstelt om zonder btw te werken, in werkelijkheid gaat het die zelfstandige om het ontduiken van inkomstenbelasting, eventueel ontduiken van rzs voor zijn werknemers, enzovoort.

De staat (wij allemaal) wordt dus meervoudig opgelicht.

Maar, doe me een plezier en breek me de bek open over btw, belastingen en frauderen.
                                Het gaat 'm hier dus over hoe het zou klinken als men zonder btw zou werken. (ik moet hier wel op mijn woorden letten, want precies zijn ze hier allemaal van een andere planeet). En of het gebeurt ?... en ook niet enkel op vraag van de zelfstandige, wees daar maar zeker van, al is het soms maar gedeeltelijk, zoals hierboven al beschreven. En diegenen die dit doen of vragen trekken zich maar weinig aan van wat de gevolgen daarvan zijn voor de maatschappij, anders zouden ze het niet doen. Maar het gebeurt, net zoals er Polen of andere Oost-Blokkers hier floreren die zich nauwelijks iets aantrekken van btw of rsz. Keur ik dat goed ? Nee, maar nogmaals "het gebeurt". En ik ken er nogal wat in mijn onmiddellijke omgeving. Laat het dan toevallig nog diegenen zijn die een partijkaart hebben...
                                En jawel, bij mij is het allemaal officieel. 80% komt binnen op mijn rekening vanuit een officiële instelling waar ik dagelijks over de vloer kom. De rest is van privé patiënten aan het officieel tarief dat in mijn wachtzaal wordt geafficheerd, dus goed gekend door elkeen. Maar ik heb ook collega's, zogeheten "krakers" of pseudo-osteopaten, die mensen maandelijks eens laten overkomen om een duwtje in de rug of in de nek te geven en daar 50€ per zitting voor rekenen. Geen ziekenkasbriefje of fiscale strook meneer ... Moet ik vermoeden dat dit zwart is ? Ik heb daar geen bewijzen van en het is niet aan mij om daarover te oordelen. En of ik daar een probleem mee heb, nee hoor. Dit is niet mijn zaak en ik ben ook niet zinnens die mensen te verklikken net zoals ik vermoed dat er hier zijn die wel in staat zijn van dit te doen.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X