Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Politie en invullen van verzekeringspapieren bij een auto-ongeval.
Ik schrijf rechts onderaan mijn bemerkingen,
Persoon x schrijft links onderaan zijn bemerkingen.
Ja ik heb zo'n papier al moeten invullen.
Ja ik heb toen politie gebeld omdat meneer eerst wou doorrijden.
Dus het verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.
zeker dat jouw vriend niet gewoon in fout is, maar dat liever niet toegeeft?
Het belangrijkste van zo'n formulier zijn die kruisjes en de schets : en daarvan kan je maar 1 versie maken...
Hoe kan jij trouwens weten dat dat verhaal met haken en ogen aan elkaar hangt ?
Het is trouwens mogelijk dat mijn kennis liegt, maar zelfs dan heeft die politieman niet op de juiste manier gehandeld. Als er tegenstrijdige verklaringen zijn, dan moet deze een PV opstellen. Niet zelf bepalen wat de juiste toedracht is en deze op dat aanrijdingsformulier vastleggen, zonder verhaal van de tegenpartij.
Dat vakje opmerkingen dient om bijkomende info te geven i.v.m. de getekende situatie van de botsing, niet om 2 verschillende versies van dezelfde botsing aan te geven. Je mag trouwens maar 1 situatietekening maken, en normaal mogen daar geen doorhalen in staan.
Als hij liegt, kan hij ook over de tussenkomst van de politie wat zeveren...
Waarom het verhaal met haken en ogen aan elkaar hangt? Ik heb nog maar zelden geweten dat politie de ongevalspapieren komt invullen... en dat dan 1 verklaring doorstreept wordt...
Als jouw vriend als eerste met de politie mocht praten, en als eerste alles kon invullen, dan stond zijn schets er toch al op?
hoe kan er dan een 2e andere schets bijkomen?
en in de opmerkingen heb ik mijn versie van mijn ongeval vertelt... zodat verzekering mijn situatie heeft...
maar goed, politie en andere man zullen wel de leugenaars en valsspelers zijn...
Yep : die schets stond er al op, maar na het verhaal van de andere besturing heeft de politieman die schets doorschrapt en aangepast naar de versie van de 2e bestuurder en dan deze versie laten aftekenen.
Normaal mag er op zo'n document geen enkele doorschrapping staan. Zeker niet in die situatieschets...
Re: Politie en invullen van verzekeringspapieren bij een auto-ongeval.
Je ondertekent altijd alleen uw eigen verklaring (tekst) en uw aangevinkte vakjes, wat de rest aanbelangt (tekst tegenpartij) heeft daar niets mee te maken.
Ieder heeft recht zijn versie neer te pennen en ook op de achterkant kan je voor de verzekering een commentaar invullen.
Expertise kan heel duidelijk uitmaken hoe het ongeval in dit geval gebeurde, de schade zal met beide versies heel anders zijn.
Hou echter rekening dat wat mensen "vertellen" vaak anders is dan de waarheid ... ook van een goede kennis.
op het eerste blad wat daar staat en is ondertekend, is dat je akkoord gaat met hetgeen op gans dat eerste blad staat.
en is dan ook niet meer betwistbaar vermist het ondertekend is.
grts
Last edited by korandoke; 28 november 2014, 13:48.
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
Raar dat niemand blijkbaar foto's genomen heeft VOOR de wagens te verzetten. Met zowat elke GSM kan je tegenwoordig toch even snel een paar foto's nemen. Dat lijkt mij achteraf een hoop discussie minder als er onduidelijkheden zijn op het aanrijdingsformulier.
daar ben ik nog niet zo zeker van, je mag links niet inhalen.
grts
Als je op de binnenbaan rijdt van zo'n dubbel rondpunt, dan moet je om af te kunnen rijden eerst de wagens die op het rechter buitenvak rijden (en dus het rondpunt wil rondrijden) voorrang verlenen. Dat is logisch, want zij voeren geen manoeuver uit. Als je op de binnenbaan zit, moet je om het rond punt te verlaten, hun baanvak dwarsen, waarbij je dus wel een manoeuver uitvoert, en je dus in fout bent als je geen voorrang hebt gegeven.
Nu : ik zie steeds meer dergelijke ronde punt met "verplichte" rijstrook : wil je naar rechts of rechtdoor dan neem je het buitenvak, wil je 270° (of 360°...), dan moet je het binnenvak nemen. Ze beginnen blijkbaar door te hebben dat dergelijke ronde punten behoorlijk gevaarlijk zijn.
Al eens zo'n formulier ingevuld ? Op 1 formulier kan je maar 1 situatie voorstellen. Je kan dat formulier dus maar gebruiken als er tussen beide partijen overeenstemming is... Dat formulier is ook voornamelijk bedoeld om dergelijke verzekeringskwesties te regelen zonder politie.
Ik heb al zo een aangifte gedaan met een tegengestelde verklaring dan tegenpartij, met schets was ik het niet eens en heb gewoon in mijn tekstvak mijn relaas geschreven en vermeld.
Werd uitgesproken in mijn voordeel ... dus ja de verklaring mag anders zijn.
De algemene kennis van de wegcode, net als deze van het Nederlands, blijft barslecht.
Je zal maar de verzekeringsexpert zijn die zo'n aanrijdingsformulier of proces-verbaal moet lezen.
De algemene kennis van de wegcode, net als deze van het Nederlands, blijft barslecht.
Je zal maar de verzekeringsexpert zijn die zo'n aanrijdingsformulier of proces-verbaal moet lezen.
Mijn nederlands is niet mijn sterkste kant maar de mensen verstaan mij toch.
Kennis van de wegcode zal ook wel meevallen.
Maar als informaticus zie ik veel prutsen dagelijks door zowat 99% van de bevolking, ik geef daar ook geen commentaar op maar help die mensen met tips.
Als ik bij de dokter ben is hij de expert en luister ik naar zijn oordeel.
Moraal van het verhaal is dat iedereen zijn specialiteit en wel ergens beter in is dan jou. Dat moet je respecteren.
Dat is iets wat taalkundigen missen, ze denken dat iedereen hun vakgebied ook moet beheersen.
Stel ik mij de vraag, waarvoor hebben we dan taalkundigen nodig?
Stel ik mij de vraag, waarvoor hebben we dan taalkundigen nodig?
Om de verzekeringsexperts op te leiden?
Over opleiden gesproken... Een dokter of informaticus is wel specifiek in zijn vakgebied opgeleid. Iederéén is opgeleid om correct Nederlands te gebruiken, namelijk in de lagere en middelbare school.
Een dokter of informaticus die zijn job uitoefent zoals sommige durven schrijven, die blijft van mijn lichaam of computer af.
Je kan je in deze context bovendien een aantal vragen stellen.
Is iemand die zich ergert aan een ander zijn rijstijl ook iemand die zich ergert aan een ander zijn schrijfstijl?
Is iemand die een loopje neemt met de taalkundige regels ook iemand die de een loopje neemt met de verkeersregels?
Is iemand die geen leestekens gebruikt ook iemand die geen richtingaanwijzers gebruikt?
Is iemand die redeneert: "Het maakt niet uit hoe ik schrijf, zolang de mensen mij maar verstaan", ook iemand die redeneert: "Het maakt niet uit hoe ik rij, zolang ik maar op mijn bestemming geraak"?
Comment