Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dank u Telenet.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dank u Telenet.

Dat is nu net een beetje het probleem; afzonderlijk zijn de modules Internet - TV - Telefonie niet echt goedkoop.
    Neem ze in een pakket en je bekomt een interessante prijs.
    En net daar speelt Telenet het slim, voor een paar euro extra rekenen ze er op dat iedereen bij hen blijft.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
      Zo'n prijsverhoging is een uitstekend moment om na te gaan of het niet goedkoper of beter kan.
      Ik betaal nu 73 euro per maand. Daar gaat 3 euro bijkomen.

Over de internetverbinding ben ik tevreden (dat is ooit anders geweest).
      De vaste telefoon gebruik ik zo goed als nooit maar ik vind het wel handig om een vast nummer te hebben als ik ergens een tel. nummer moet opgeven en mijn gsm nummer niet wil geven.
      Sinds we Netflix hebben wordt er bijna geen kabel meer gekeken. Enkel nog het VRT nieuws en F1 races. Dat eerste kan ik wellicht gratis bekijken. F1 races is wat lastiger.

Telefoon + kabel kost me bijna 350 euro per jaar bij Telenet. Voor dat bedrag kan ik wel wat beter/goedkoper vinden denk ik.

Ik ga dit even opzoeken. Tips zijn welkom
      Net dat is het probleem. Er is geen andere internetprovider die je de snelheden van Telenet kan geven. En dat weten ze natuurlijk.
      Als je kan leven met 30-40 Mbps, dan is Belgacom ook goed, maar toch niet zo veel goedkoper. En je kan de WiFree zones niet gebruiken....

Ik heb me ingeschreven voor de groepsaankoop. Ben echt benieuwd wat daar uit komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Er is geen andere internetprovider die je de snelheden van Telenet kan geven.
        De vraag is of je die snelheid nodig hebt natuurlijk. Is het antwoord ja dan betaal je wat ze vragen en hoef je verder niet te zeuren. Met de uitrol van vectoring gaan de snelheden van VDSL ook omhoog en ook de upload schijnt nu in de nieuwe profielen weer verhoogd te worden (max 10 Mbit)

Staar je ook niet blind op TN<>Px er zijn nog providers en hopelijk heeft Mobistar in de nabije toekomst een mooi aanbod op de kabel.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Ik kan me niet herinneren dat bij de regelmatige (jaarlijkse ?) indexering van de Belgacomprijzen (in stilte weliswaar), petities, Facebookpaginas en groepsaankopen opgestart worden.
          Enkel als Telenet na jaaaaaaren hun prijzen eens aanpassen is het kot te klein.

Waarmee ik niet het algemeen nogal hoge prijsniveau in België wil goedpraten.
          Eigenlijk zou het Scarlettarief (voor een wat geamputeerd aanbod) het "normale" prijsniveau moeten zijn voor een volwaardig aanbod.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Enkel als Telenet na jaaaaaaren hun prijzen eens aanpassen is het kot te klein.

Jaaaaaren?

Op 26 januari 2014 voert Telenet een tariefaanpassing van 1,97% door voor een aantal vaste diensten
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Dat is nu net een beetje het probleem; afzonderlijk zijn de modules Internet - TV - Telefonie niet echt goedkoop.
              Neem ze in een pakket en je bekomt een interessante prijs.
              Je hebt gelijk. Het Internet 160 abonnement dat bij Whoppa zit kost 67,8 euro dus voor amper 5,15 euro per maand heb je daar kabel tv + vaste telefoon bij (+ 8,15 euro na de prijsverhoging).
              Het is het internetabonnement dat belachelijk duur is bij Telenet. Maar dat gebruik ik heel vaak, de snelheid en betrouwbaarheid is goed dus dan toch maar niets veranderen.
              Ik zou 10 euro per maand kunnen besparen door om te schakelen naar Whop maar dan is er een limiet van 150 GB wat nipt is met Netflix.
              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Ik denk dat ze zich een oude truck aan het toepassen zijn.
                Net voor de koe naar de slachtbank moet kan je ze nog eens melken maar veel zal er niet uitkomen.

Volgens de geruchten zal telenet zijn coaxnetwerk moeten openstellen naar andere firmas die gelijkaardige diensten gaan kunnen aanbieden.
                Natuurlijk aan beter prijs.
                Nu is het kwestie van de laatste buit binnen te halen en de koe te melken.

Electrabel heeft ons die toer ook gelapt in de tijd toen de energiemarkt vrij kwam. Toen kreeg je korting van 5% bij het afsluiten van een nieuw contract voor 2 jaar (je moest wel even in de klein lettertjes lezen op pagina 24 dat de richtprijzen met 30% gestegen waren tov je huidig contract.

Electrabel moet hier nooit van zen leven nog over de deur komen.
                Telenet staat het zelfde te wachten, ik slik dit even door en zal nadien wel lachen als er concurentie op de kabel komt.

Ik heb ook bericht gekregen dat ik rond de 8 euro mag ophoesten. Ik zal het in gedachten houden, dont worry.

Comment

Het verschil tussen Telenet en Electrabel is het volgende:

De stroom die Electrabel levert is niet snellet, beter of groener dan van zijn concurrenten, enkel duurder, waar je niks voor terugkrijgt.

Telenet is duurder, maar wel sneller en betrouwbaarser. Ook hun Wifree is uniek, en voor mij iets waard.
                  En als die hun prijzen opslaan is het kot te klein.

Mercedes slaat ook af en toe zijn prijzen op, en is ook al de duurdere. Daar reageert niemand tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Het verschil tussen Telenet en Electrabel is het volgende:

De stroom die Electrabel levert is niet snellet, beter of groener dan van zijn concurrenten, enkel duurder, waar je niks voor terugkrijgt.

Telenet is duurder, maar wel sneller en betrouwbaarser. Ook hun Wifree is uniek, en voor mij iets waard.
                    En als die hun prijzen opslaan is het kot te klein.

Mercedes slaat ook af en toe zijn prijzen op, en is ook al de duurdere. Daar reageert niemand tegen.
                    Klopt niet helemaal. Dat zal idd zo zijn voor mensen die trippleplay abo hebben met internet bij, maar wij zitten voor internet bij edpnet.be (daar staan alle poorten op 1 na al open sinds hun bestaan), telefonie doen we via een apparte VoIP provider. En die slaan niet op maar verhogen hun snelheid en limieten wel !!!

Ik krijg van Telenet enkel steeds minder zenders en de kwaliteit gaat er niet op vooruit. Dus betaal ik meer om nog minder te krijgen.

Comment

En nen hoop "zever zenders" die me geen knijt interesseren, xafke
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

En sinds kort bijna geen voetbal meer op "Sporting Telenet" en de beeldkwaliteit, buiten de twee HD kanalen, die echt abominabel is.
                        Als die binnen afzienbare tijd niet beter worden dan heeft Telenet er bij mij gelegen wat televisie betreft.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En nen hoop "zever zenders" die me geen knijt interesseren, xafke
                          We kunnen niet allemaal eenheidsworst eten elke dag heh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            En sinds kort bijna geen voetbal meer op "Sporting Telenet" en de beeldkwaliteit, buiten de twee HD kanalen, die echt abominabel is.
                            Als die binnen afzienbare tijd niet beter worden dan heeft Telenet er bij mij gelegen wat televisie betreft.
                            Dat er bijna geen voetbal meer is op Sporting Telenet heb ik nog niet gemerkt, wat ik wel merk is dat het voetbal"spel" van de meeste matchen die ze uitzenden abominabel is .
                            Met uitzondering van dat van Zulte-Waregem natuurlijk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                              Zo'n prijsverhoging is een uitstekend moment om na te gaan of het niet goedkoper of beter kan.
                              Ik betaal nu 73 euro per maand. Daar gaat 3 euro bijkomen.

Over de internetverbinding ben ik tevreden (dat is ooit anders geweest).
                              De vaste telefoon gebruik ik zo goed als nooit maar ik vind het wel handig om een vast nummer te hebben als ik ergens een tel. nummer moet opgeven en mijn gsm nummer niet wil geven.
                              Sinds we Netflix hebben wordt er bijna geen kabel meer gekeken. Enkel nog het VRT nieuws en F1 races. Dat eerste kan ik wellicht gratis bekijken. F1 races is wat lastiger.

Telefoon + kabel kost me bijna 350 euro per jaar bij Telenet. Voor dat bedrag kan ik wel wat beter/goedkoper vinden denk ik.

Ik ga dit even opzoeken. Tips zijn welkom
                              Ik ben van Whoppa naar Whop overgeschakeld: 60 MBPS ipv 100, en 10 € minder per maand.
                              Ik heb dat eerder gedaan uit principe, en omdat ik geen keuze heb: bij mij liggen geen telefoonkabels, anders was ik waarschijnlijk al overgestapt.
                              Ik heb die capaciteit niet nodig: in Frankrijk betaal ik voor hetzelfde (wel minder snel internet) ongeveer 35 € +TV Vlaanderen 25 € per maand ipv hier 92, en heb daar ook alles wat ik nodig heb.

Comment

Working...
                              X