Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

Ik ben geïnteresseert id Xafkes oplossing als alternatief voor telenet. Den digi is kaput, maar ik heb nog niets vervangen en als ik kan vervangen door iets dat evengoed of beter is waai not ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Ik ben geïnteresseert id Xafkes oplossing als alternatief voor telenet. Den digi is kaput, maar ik heb nog niets vervangen en als ik kan vervangen door iets dat evengoed of beter is waai not ?
      Je kon een digibox kopen.
      Geen huur te betalen en opnemen via een HD-recorder als je die hebt.
      Mijn Pioneer doet het nog goed.
      Maar ook hier niet alles zenders beschikbaar, wel de courante.
      BBC Entertainment bijv. kan ik niet krijgen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Mag ik het nu eens simpel stellen: op je digicorder zit een scart - kan je dan via die scart ( weliswaar analoog ) overzetten van je digicorder naar je dvd recorder ????
        Goeie vraag.
        Technisch ben ik er niet van onderlegd. Maar ik weet dat tegenwoordig er aan die nieuwe digicorder ook een HDMI uitgang zit, die kan je misschien aan de pc koppelen om iets over te zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Goeie vraag.
          Technisch ben ik er niet van onderlegd. Maar ik weet dat tegenwoordig er aan die nieuwe digicorder ook een HDMI uitgang zit, die kan je misschien aan de pc koppelen om iets over te zetten.
          Wat Alfa vraagt kan dus. Duurt wel lang.
          Waarom? Gebeurt in real time
          Staat mooi uitgelegd op de site van Telenet.
          't Is wel een kabelsoepje maar dit kan het waard zijn.

Die HDMI-uitgang gaat naar de TV.
          Vrees dus dat jouw vraag zo niet kan opgelost worden

Om dit te verhelpen heb ik dus een HD-recorder (en ook met DVD) in gebruik.
          Wat ik wil hebben neem ik zo rechtstreeks op op die HD-recorder.
          (analoog)
          Dat kopieer ik naar DVD > naar pc > naar de mediaspeler of een NAS.
          Opnemen met de HD-recorder doe ik wel met de hoogste beschikbare kwaliteit.
          Een goede grafische kaart in de pc is wenselijk voor een snel proces.
          Last edited by theokus; 19 maart 2014, 11:26.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Op mijn Medion dvd recorder zit ook een HDMI aansluiting , misschien rechtstreeks opnemen ? Zelf nog nooit geprobeerd , wel analoog Digibox naar DVD.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Goeie vraag.
              Op alle HD toestellen zit een HDMI-aansluiting : dat is nu eenmaal de manier van aansluiten naar je TV. Maar ook HDMI is beveiligd : dat zal je echt niet kunnen opnemen...
              Groeten,

Polleke

Comment

HDMI kabels mogen niet zomaar op elk toestel gebruikt worden. Als men kijkt naar de wereld van satellietontvangers dan is de de Dreambox, een Open Source Linux box maar die mag geen HDMI kabel krijgen omdat de Dreambox de beveiliging zou omzeilen en die dan via de HDMI zou doorsturen. Daarom dat die een DVI uitgang heeft. Het gaat heus niet op om te denken dat de content die je afspeelt op een Digibox naar buiten kan laten komen en die op te nemen:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Op alle HD toestellen zit een HDMI-aansluiting : dat is nu eenmaal de manier van aansluiten naar je TV. Maar ook HDMI is beveiligd : dat zal je echt niet kunnen opnemen...
                  Juust
                  Een antennekabel kan je ook nog op de TV aansluiten.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Om dit te verhelpen heb ik dus een HD-recorder (en ook met DVD) in gebruik.
                    Wat ik wil hebben neem ik zo rechtstreeks op op die HD-recorder. (analoog)
                    Dat kopieer ik naar DVD > naar pc > naar de mediaspeler of een NAS.
                    Maar dat proces om op te kopiëren naar dvd, dan naar pc, en dan naar de NAS, duurt wellicht even lang als de opgenomen uitzending gewoon bekijken.

Comment

Maar dat proces om op te kopiëren naar dvd, dan naar pc, en dan naar de NAS, duurt wellicht even lang als de opgenomen uitzending gewoon bekijken.
                      Alles lezen mijn zoon
                      Ik heb een goede, krachtige grafische kaart.

Maar je hebt ergens gelijk.
                      40 minuten opname op DVD > binnen de 15 minuten geconverteerd naar mpeg of iets anders.
                      Het schrijven naar dvd via de HD-recorder duurt ook zoiets.
                      Het is het me waard En ik kan ze bewaren.
                      En ik heb geen alternatief als er geen dvd's te koop zijn.
                      Series ed. die ik graag zie en die te koop zijn op dvd die koop ik.

De digicorder is ook voor opnames natuurlijk maar die kunnen gewist worden.
                      Dus die wil ik niet bewaren.

Via FTP "vliegt" alles naar NAS of mediaspeler.
                      (alles bekabeld en niet draadloos)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Vroeger had ik met mijn zoons een eigen vocabulaire. Dat was nog de tijd van de videobanden. "Opnemen en houden" betekende iets dat niet mocht gewist worden, dat we meermaals wilden bekijken. Daarvoor (zoals ik boven al gezegd heb) moet ik nu de DVD-recorder inschakelen. Neemt rechtstreeks op op DVD-RW schijven. Die rip ik met MacTheRipper naar de Mac, edit (bv onnodige stukken voor en achter de opname, reclame ertussenuit) met iMovie, en bekijk ik dan meestal op mijn iPad. Ik zou uiteraard de ge-edit-te opname terug op DVD kunnen zetten. Voorlopig staat een pak van die opnames op een externe HD.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          HDMI kabels mogen niet zomaar op elk toestel gebruikt worden. Als men kijkt naar de wereld van satellietontvangers dan is de de Dreambox, een Open Source Linux box maar die mag geen HDMI kabel krijgen omdat de Dreambox de beveiliging zou omzeilen en die dan via de HDMI zou doorsturen. Daarom dat die een DVI uitgang heeft. Het gaat heus niet op om te denken dat de content die je afspeelt op een Digibox naar buiten kan laten komen en die op te nemen:

http://adamsblog.aperturelabs.com/20...peek-into.html
                          Ik heb een vu+duo, die heeft wel een HDMI aansluiting, heeft zelfs een goede ingebouwde mediaplayer, daarmee neem je alles dat je wilt op in HD, en kan je zelfs op bluray branden, zelfde kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Vroeger had ik met mijn zoons een eigen vocabulaire. Dat was nog de tijd van de videobanden. "Opnemen en houden" betekende iets dat niet mocht gewist worden, dat we meermaals wilden bekijken. Daarvoor (zoals ik boven al gezegd heb) moet ik nu de DVD-recorder inschakelen. Neemt rechtstreeks op op DVD-RW schijven. Die rip ik met MacTheRipper naar de Mac, edit (bv onnodige stukken voor en achter de opname, reclame ertussenuit) met iMovie, en bekijk ik dan meestal op mijn iPad. Ik zou uiteraard de ge-edit-te opname terug op DVD kunnen zetten. Voorlopig staat een pak van die opnames op een externe HD.
                            Zo werk ik ook
                            Maar ik kijk enkel via TV of de monitor van de computer.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

1 kleine bemerking ... misschien moeten we dat "houden" toch allemaal wat relativeren. De kasten staan hier vol met zeker 100 video-cassettes. Ga ik die ooit (nog) eens zien ?
                              Ik betwijfel het.

Ga ik ze later kunnen "meenemen" - ik betwijfel het: mij hebben ze wijsgemaakt dat daar alleen rijstpap is, laat staan nog nen oude VCR....

Ik neem nu nog regelmatig gewoon met de digicorder op en zelfs met die beperkte schijfruimte merk ik dat ik al moeite heb om alles "gezien" te krijgen.
                              En...Theo, alles komt terug hoor: VRT is al maanden STAR TREK TNG aan het heruitzenden. ( nu VRT staat bekend om zijn degelijke heruitzendingen ).
                              En onlangs zag ik nog het stokoude, maar nog steeds steengoede "Are you being" served op BBC.

Dus: niet te veel nodeloos "bewaren"

Enne...wat je niet kan opnemen of of DVD vind, kan je voor 99,999% op tinternet vinden.
                              Ondertussen blijven de goede series ook weer komen - die mogen we dan eveneens niet missen:

* De Zonen van Van As komen terug. ( "Ik wist niet dat wij weg zijn geweest" )

* Volgende week "Marsman" ==> ziet er ook weer goed uit.

* Eigen Kweek was toch ook een gigantisch succes ? Van Vlees en Bloed ? Loslopend Wild ? Quiz me Quick ? Clan ? Toch allemaal goede series met de nodige dosis humor.

Het stopt niet.....
                              Last edited by Alfa Centauri; 19 maart 2014, 17:42.
                              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ja maar, smaken verschillen he
                                Star Trek ed., zegt me niet zo veel > daar heb je het al
                                Die "zonen" ? En van Marsman heb ik nog nooit gehoord

Van Vlees en Bloed vond ik prima.
                                Het Eiland ook.

Allo Allo vond ik goed, jaren geleden.
                                Na die gendarm met zijn "guud meuning" was het bij mij ook bijna over and out.
                                Ze vervingen ook "gezegend met talent" acteurs en dat trok op niet veel.

Are you being Served?
                                imho, daar zitten zeer goede afleveringen tussen.
                                Maar toen kwamen meer en meer verkleedpartijen
                                en ook dingen die niks met de winkel te maken hadden.

Je vindt dingen op het tinternet ja maar meestal met een kwaliteit van jean mes pieds he

Dad's Army, blijft goed

One foot in the Grave, heeft ook sterke afleveringen.

Only fools and Horses.
                                Zitten een paar knappe acteurs in (Sir David Jason).

As Times go by.
                                Die dialogen zijn echt goed en met humor.
                                (Judi Dench en Geoffrey Palmer, zijn niet te kloppen)

Zelfs Last of the Summer Wine, vind ik plezant
                                Traag van opbouw maar met zeer typerende karakterrollen.
                                En ook weer met een paar goede acteurs.

Enz. enz. enz.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X