Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MacBookPro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: MacBookPro

Heb ondertussen de voetjes vervangen zoals in de handleiding van Apple aangegeven.
    Ik zou iedereen die hiermee geconfronteerd wordt afraden de losgekomen voetjes met Tec7 of dergelijke er weer aan te kleven. De lijm loopt zo nl. door de openingen in de voetjes en het deksel blijft dan kleven aan het binnenwerk. Zeer gevaarlijk dus wil je nadien nog het deksel eraf krijgen zonder onherstelbare schade te veroorzaken.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Goed dat je hebt opgelost, en bedankt voor de waarschuwing. Die toestellen zijn te duur en te kostbaar om inderdaad als ongeoefende doehetzelfer meteen de zware middelen in te zetten.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Goed dat je hebt opgelost, en bedankt voor de waarschuwing. Die toestellen zijn te duur en te kostbaar om inderdaad als ongeoefende doehetzelfer meteen de zware middelen in te zetten.
        Wel ik had zelf al de fout gemaakt dat ik het loskomende voetje met een soort contactlijm, geen seconden lijm, had proberen vast te maken. Dat lukte maar gedeeltelijk en kwam nadien weer los. Nu ik het deftige materiaal heb aangeschaft en het achterste deksel probeerde te openen was het op een tweetal plaatsen vastgekleefd. Met veel geduld, geluk, en zwetende handjes, heb ik uiteindelijk het deksel toch zonder schade los gekregen.
        Ik stel vast dat de reden van het verbrokkelen en loskomen van de voetjes te maken moet hebben met een vrij grote warmteproductie. Deze hoge warmte stel ik vooral vast aan de linker bovenhoek. Ik vermoed dat dit bij jullie hetzelfde is. Aangezien ik vooral op een eettafel werk in onze living en op een nap waarin de pootjes iets of wat inzakken is de ventilatie bij mij waarschijnlijk niet optimaal.
        Ik heb wel een soort schuine Apple-stand om de MacBook op te zetten, maar die is bedoeld om dan ook met een keyboard te werken. Ik ontzie mij soms de moeite om dat ding uit te pakken en te installeren. Vind ik dus nogal omslachtig. Voor mij moet een laptop mobiel zijn en gemakkelijk verplaatsbaar zijn. Heeft er iemand soms een idee van iets anders waarop de MacbookPro kan opgezet worden om betere ventilatie te hebben. Soort kleine wigvormige stand misschien??
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nog even meegeven dat ik dan uiteindelijk deze voetjes heb besteld :http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ma...E:L:OC:BE:3160
          Niet de goedkoopste, maar blijkbaar de originele.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
          X