Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Storing nieuwe autoradio : iso kabel & antenne vastgemaakt, maar nog 2 over?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Storing nieuwe autoradio : iso kabel & antenne vastgemaakt, maar nog 2 over?!

Ik kocht een nieuwe autoradio met een iso stekker voor mijn wagen.

Aan die iso kabel hangt zo'n zwart kabeltje zoals hieronder

Voor daarop heb ik een antenne adapter gekocht en deze dus m'n autoradio gestoken

Aan die ISO stekker hangt ook 1 zo'n blauw kabeltje :

Waarop moet dit aangesloten worden ?

De de originele radio-kabel van m'n wagen blijft nog over.
    Ik kan deze beiden op elkaar aansluiten, maar maakt geen verschil, nog steeds storing bij het rondrijden.

Heb al gemerkt als ik m'n vinger tegen de antenne doe dat het signaal precies stabiel wordt.
    Moet er één of andere aarding ook nog zijn ofzo?

Er is nog één gaatje in het midden van m'n autoradio, in m'n originele is zo'n schroefje met plastik dopje ingeschroefd.
    Last edited by 2010; 18 februari 2014, 23:15.

Re: Storing nieuwe autoradio : iso kabel & antenne vastgemaakt, maar nog 2 over?!

In het midden dient dat schroefje met dopje vermoedelijk om de radio te centreren en op hoogte te houden achteraan (als ik juist begrijp wat u bedoelt tenminste).
    Het toestel zou in principe geaard moeten zijn, wat het normaal al is als het van de nodige stroom voorzien is (+ & -) ... maar dat zal wel want anders werkt die helemaal niet.
    Maar om welk toestel gaat het en wat noem je eigenlijk storing?
    Bedoel je slecht ontvangst, geklik, gekraak of wat?
    Vermoedelijk een slecht contact met die antenne adapter, veel voorkomend probleem omdat daar veel te veel brol in bestaat (ook in autoradio's).
    Wat zegt de handleiding waarvoor dit kabeltje zou moeten dienen?
    Ik kan me moeilijk voorstellen dat je zoiets koopt zonder enige uitleg bij.
    Niet zomaar op eender wat gaan aansluiten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Storing nieuwe autoradio : iso kabel & antenne vastgemaakt, maar nog 2 over?!

⭐⭐⭐⭐⭐Hulp bij het aansluiten van een autoradio, versterker, speakers, subwoofer, dubbel din radio en heel veel technische tips. Op deze site vind je alle antwoorden op je technische vragen. Grote kans dat jouw vraag al eerder gesteld is, wat betekent dat je het antwoord op de vraag ook vindt.

zie paragraaf 5

Comment

Working...
      X