Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 Koningen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 Koningen.

Drie koningen, drie koningen, geef mij een nieuwen hoed. Mijn ouwen is versleten, mijn moeder mag 't nie weten, Mijn vader heeft het geld, in de kroeg neergeteld.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Re: 3 Koningen.

Verwacht je nu wat snoep of geld ?

Comment

Hier nog geen aan de deur gehad, straks na de eerste schooldag zullen ze er wel weer zijn
      Is traditie en hoort erbij ... vind ik

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik associeer 6 januari met een jaar of 3 (4?) geleden toen een klein meisje kwam op de deur bonken : "help me, ze zijn mijn papa aan het vermoorden".
        Ik mijn schoenen aangetrokken en 200 meter verder langs de beek lagen er twee in het water, de bovenste was nuchter, de papa was zo zat als een kanon en lag nog juist met neus en mond boven.
        Het was rond het vriespunt, in de vooravond en die onderste bewoog niet meer. De bovenste was aan het briesen en het tieren dat ik de politie moest bellen, zo gezegd zo gedaan. Ondertussen was de jonge mechelse herder van de papa van zijn tak aan het maken tegen mij. En de flikken, die vonden het niet.
        Dus dat bleef nogal duren en die onderste roerde zich nog altijd niet. Dus ik voorzichtig tegen die andere : zouden we hem niet uit het water halen want straks geraakt hij onderkoeld met misschien fatale afloop.... "Niks ervan, hij heeft geprobeerd om me te vermoorden". Enfin, de politie arriveerde uiteindelijk toch, die ene ging om te beginne die hond doodschieten maar deed het dan toch, niet die andere klopte de zatterik eens een paar keren met zijn kop tegen een boom om hem te kalmeren (hij kende hem). En dan het verhoor !!! Ik zeg : ik deed de deur open, zag het meisje schreien en deed mijn schoenen aan. Noteert : "deed zijn schoenen aan". Enfin, ik heb met de twee agenten nog aardig wat afgelachen die avond.

Comment

Tsja, ze zijn hier net aan de deur geweest.
          Het is toch niet meer wat het geweest is hoor.
          De drie koningen die hier aan de deur kwamen, waren met twee, hadden geen ster of niks bij, waren niet verkleed....... gewoon met fiets en in gewone kledij......en ze zongen 'Twee koningen, twee koningen....."
          Wij maakten er 50 jaar geleden meer werk van hoor. Wij kregen zelfs hulp van vader die een ster maakte die we met een touwtje konden doen draaien, we hadden ook voor elk een soort kroon gemaakt, bekleed met 'zilverpapier' (het woordje alu folie werd nog niet gebruikt) dat we gedurende maanden opgespaard hadden van rond de chocoladerepen, hadden passende kledij aan ook.....en we gingen te voet.
          Straks komen ze met de auto van pa/ma of achterop de brommer van grote broer.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Hier nog geen aan de deur gehad, straks na de eerste schooldag zullen ze er wel weer zijn
            Is traditie en hoort erbij ... vind ik

grts
            Sieg
            Ik ook.
            En daar moeten ze met hun poten van af blijven
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hier in Spanje is Driekoningen een echte feestdag. Iedereen heeft vrijaf en de winkels zijn gesloten.
              Gisterenavond zijn we in de haven gaan kijken naar de aankomst van de koningen. Vanaf het schip hebben ze in een stoet meegelopen door de stad tot in een winkelcentrum.
              Daar stonden 3 tronen. De kindertjes mochten één voor één tot bij een koning komen om hun verlanglijstje af te geven. Dan kregen ze allemaal een zak snoep en een bal.
              Sint Niklaas kennen ze niet in Spanje. Het zijn de drie koningen die hier de geschenkjes voor de kinderen bijhebben. Het verhaal van 's nachts over de daken te lopen en door schouwen te kruipen, wordt hier als uiterst bizar beschouwd.
              Nog geen zangertjes aan de deur gehad.

Comment

Ik mis ze nog steeds ........................boer Lowie en Selevie,
                die door de dorpen trokken gans de maand Januari om Driekoningen te gaan zingen

Wie kent die nog ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                  Ik mis ze nog steeds ........................boer Lowie en Selevie,
                  die door de dorpen trokken gans de maand Januari om Driekoningen te gaan zingen

Wie kent die nog ?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Kunnen ze niet zijn he Theo tenzij jij toegang hebt tot de hemel of hel,
                    want ze zijn al een aantal jaartjes dood.

Maar wat mij bijbleef was je gaf hun 20 frank en ze waren vriendelijk tegen U en je kreeg er nog een zakje noten bovenop.
                    Maar gaf je maar 5frank dan kreeg je de noten ook maar zonder zak en op de grond gesmeten voor je voeten
                    Mijn schoonvader gaf 100frank en hij kreeg een een BAAL noten lol

Comment

Drie koningen en hun moeder ...
                      Die kwamen weer wat vroeger ...
                      De hond had het snel door ...
                      Ze stonden aan de deur vanvoor ...
                      Eigenlijk waren ze met z'n zeven ...
                      En toch stonden ze hier te beven ...
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Hier een link wist zelf niet dat ze al ERFGOED waren
                        Maar er zullen er wel zijn die ze nog gezien hebben langs Vlaamse wegen.

Comment

Drie koningen traditie is in Nederland al 50 jaar over: misschien incidenteel nog op het platteland.
                          Als kind hadden we een halve eeuw geleden er een vol spaarpotje aan verdient door gebrek aan concurrentie: we waren toen de enige drie koningen in onze wijk.

Comment

Working...
                          X