Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe schijf van XP pro comp bekijken.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe schijf van XP pro comp bekijken.

Dit lukt helemaal niet.Deze zat als tweede schijf (alleen voor data) in een PC met XP PRO.Moederbord kapot en nu probeer ik er data af te halen.Via comp beheer word deze schijf aangegeven als Dynamisch / Ongeldig.Andere pc's proberen opstarten via de C schijf van XP PRO en CD XP PRO om via die weg de schijf te kunnen lezen lukt ook niet.Schijf is nagezien op fouten en niets te vinden.Wie kan mij helpen.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Externe schijf van XP pro comp bekijken.

Misschien via een docking-station?
    Sharkoon’s wide product range is designed for PC users and gamers looking for user-friendliness, value for money and the performance they expect.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Allemaal geprobeerd Theo.

Comment

Ik snap de vraagstelleing compleet niet ... wordt bedoeld dat deze schijf, correct gemonteerd als "slave" in een ander systeem niet te benaderen is cq uit te lezen is?

Comment

I've been using Windows 7 for a while now but all the sudden I'm having an issue with one of my Hard Drives. I have a 320gig SATA as my primary system drive, a 500gig SATA data drive (this one is set to 'dynamic') and then an 120gig ATA drive (That I currently have no data on yet.) For a...

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Jan
            Zou moeten helpen
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Deze steekt nu in een docking station en heb geprobeerd ze uit te lezen via een PC met Win7 en een met XP home.Als ik dan in comp.beheer ga kijken staat deze steeds op Dynamisch / Ongeldig.

Comment

Dat techinsch Engels is een groot probleem.

Comment

Marc, dit is Nederlands: (Klik)

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Vraag is .. wie of wat veranderde de disk descriptor ?

Comment

"In dit artikel wordt beschreven hoe u een standaardschijf kunt converteren naar een dynamische schijf en hoe u een dynamische schijf kunt terugzetten naar een standaardschijf met behulp van de module Schijfbeheer van Windows XP Professional. "Dat gaat niet want het moederbord van PC met XP PRO is kapot.
                      [COLOR="#000000"]"Maak een back-up van de gegevens op alle volumes op de schijf die u wilt converteren naar een standaardschijf."Is niet mogelijk want station heeft,in schijfbeheer, geen letter toegewezen gekregen, wel het cijfer 7.In "mijn comp " is de schijf niet te zien.
                      "Klik in het linkerdeelvenster op Schijfbeheer.
                      Klik met de rechtermuisknop op een volume op de dynamische schijf die u wilt wijzigen in een standaardschijf en klik op Volume verwijderen."

Als ik dat doe ben ik alles kwijt.

Comment

Heb ik ook eens voorgehad, meegenomen naar een vriend die met MAC werkt, en daar lukte het wel om de bestanden terug te halen.

Comment

Er zijn een hele hoop Linux "distributies" die men op een usb stick kan zetten oa "KNOPPIX" ea (tenminste als men nog een andere computer heeft). met deze usb kan men een volledig grafische Linux omgeving booten. Meestal hebben deze distributies alle tools aan boord om een ganse reeks onderhoudwerken te doen aan de hardware. Als je de "disc descriptor" kan terugzetten zoals in het (engelse?) artikel werd gezegd dan is je probleem opgelost zonder één bit te verliezen .. mogelijk stond er op deze schijf een "verborgen" recovery partitie, ingesteld door de fabrikant?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Heb ik ook eens voorgehad, meegenomen naar een vriend die met MAC werkt, en daar lukte het wel om de bestanden terug te halen.
                            Da's een goeie tip maar als ik nu XP PRO install op die oude PC waar nu XP home op draait zou het dan kunnen lukken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              Dat techinsch Engels is een groot probleem.
                              I downloaded HxD, a disk hex editor and opened the disk in it. In sector 0, location 1C2, the value read "42." This means dynamic drive, so I changed the value to "07" and saved the changes and rebooted.

Ik downloadde HxD, een schijf hex-editor en open de schijf erin. In sector 0, locatie 1C2, de afgelezen waarde "42." Dit betekent dynamische schijf, dus ik veranderde de waarde op "07" en redde de veranderingen en gereboot.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Marc, dit is Nederlands: (Klik)
                              Inderdaad, maar niet ter zake....

Jan

Comment

Working...
                              X