Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medion beeldscherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Medion beeldscherm

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Omdat VROEGER de computers in De Naldi toch veel goedkoper waren dan bij de pc-boer.
    Nu vind ik meestal het verschil te klein om daar nog computer-materiaal te kopen.

USB sticks verkopen ze er ook regelmatig, maar over de snelheid ervan wordt meest niet veel gezegd.
    Ik zou ook geen Aldi computer of scherm meer kopen, gewoon omwille van het geringe prijsverschil met de betere computer winkels.
    Maar over die laatste verkoop USB sticks moet ik je toch tegenspreken hoor Alfa Centauri,
    de beste stick die ik heb is er eentje van de laatste die er bij Aldi te koop waren, verrassend snel,
    zelfs vier keer sneller dan wat op hun reklame stond. KLIK
    Last edited by Guest42; 2 december 2013, 07:35.

Comment

Ik zou niet weten wat er mis is aan een Medion scherm. Ik heb er jaren mee gewerkt en geen van die schermen deed moeilijk.
      Voor wat TS het wilt gebruiken is dit een heel goed scherm aan een zeer interessante prijs EN drie jaar garantie.
      Heb ooit een Eizo scherm gehad (CRT was dat nog toen) die na een paar weken de geest gaf.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ik zou ook geen Aldi computer of scherm meer kopen, gewoon omwille van het geringe prijsverschil met de betere computer winkels.
        dus maakt het niet uit.
        dacht dat de service/omruilen/geld terug bij Aldi juist zo goed was..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Als informaticus heb ik nooit begrepen dat mensen net daar gaan kopen waar TOTAAL GEEN 1 kenner rondloopt.

Ga je ook naar de veearts als je je niet lekker voelt? Moet je es proberen.

Wil je mijn advies: koop voor fotobewerking ZEKER een IPS scherm en koop em in een computerwinkel DEUH
          Alsof de gemiddelde computerwinkel beter is?
          Kheb stage mogen lopen bij de betere computerwinkel in mijn buurt...
          Een man die zich niet schaamde om computers te laten doorbranden om zo een nieuwe te kunnen verkopen...
          Jup, dan moet je zeker naar een computerwinkel gaan...

Daarbovenop, werken er in veel computerwinkels tegenwoordig gewoon verkopers, die stukken verkopen zonder al te goed te weten waarom of hoe...

Maar goed: verder geen ervaring met het scherm, of met medion beeldschermen...
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Alsof de gemiddelde computerwinkel beter is....

Daarbovenop, werken er in veel computerwinkels tegenwoordig gewoon verkopers, die stukken verkopen zonder al te goed te weten waarom of hoe... ...
            Hear, hear.
            mee eens.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wel ervaring met Medion beeldschermen.
              Voor die prijs kon ik het niet laten en ik draai el aan tijdje op een scherm van Medion.
              Kleuren zijn goed, ben maar amateur fotograaf he mijn passie is gamen en daar is ie geweldig in

Comment

Vreemd .. ik heb er 2 van een "vorige" generatie (22") ik ik ben daar bijzonder tevreden over ... net of een slechte foto beter wordt door een "goed" scherm .. of een goede foto nog beter wordt door een goed scherm, naargelang ... zijn jullie allemaal "professionele" bewerkers dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Vreemd .. ik heb er 2 van een "vorige" generatie (22") ik ik ben daar bijzonder tevreden over ... net of een slechte foto beter wordt door een "goed" scherm .. of een goede foto nog beter wordt door een goed scherm, naargelang ... zijn jullie allemaal "professionele" bewerkers dan?
                  Ik heb ook mijn twijfels over die "goede" "betere", maar vooral "duurdere" schermen.
                  Diegenen die zo'n superscherm hebben vinden het dan ook nog eens nodig het met de regelmaat van een klok te gaan kalibreren, en dat dan dikwijls om hun foto ergens in een forum te plaatsen waar honderden mensen er naar kijken op een niet gekalibreerd goedkoop scherm ......
                  Dat de prof zo'n scherm koopt, akkoord, die kan het dan bovendien nog eens in mindering brengen bij zijn belastingsaangifte, maar als hobbyist......
                  Groetjes

Comment

Als je de keuze hebt tussen een IPS scherm en eentje met een wat "oudere" technologie, en als het prijsverschil niet groter is dan 15-20%, dan zou ik er niet lang over nadenken om toch een IPS scherm te kopen.
                    Ik gebruik nu al een paar jaar een 23" IPS scherm, en ik heb er helemaal geen spijt van dat ik daarvoor toen 200 euro heb betaald in plaats van zo'n 160 voor een gewoon scherm met dezelfde afmetingen.
                    Ondertussen zijn de IPS schermen ook nog wat goedkoper geworden.
                    Vooral de kijkhoek van een IPS scherm is een stuk beter dan die van goedkopere schermen.

Een verschrikkelijk duur scherm heb ik ook niet nodig, dat heb je vooral nodig als je bijvoorbeeld bepaalde soorten product fotografie doet waarbij de kleuren in de folder zo correct mogelijk moeten zijn.
                    Als ik hier een foto bewerk, en ik stuur die door om ze te laten afdrukken, dan krijg ik altijd een afdruk die er uitziet zoals ik het wens, meer moet dat niet zijn.
                    Als dat lukt met een scherm van 200 euro, dan moet ik geen scherm van 1000 euro kopen, want dan is dat geldverspilling.

Mijn scherm wordt af en toe gekalibreerd, meestal staat die waarschuwing van "Eye-One Match" (dat ik het scherm moet kalibreren) al een paar weken op het scherm als ik de computer opstart vooraleer ik het nog eens kalibreer.
                    Veel verschil zit er dan nooit op.
                    Als het een keer gekalibreerd is, dan kan je zeker met een scherm met led achtergrondverlichting (zijn er nog andere?) wel een hele tijd voort, want leds verouderen niet zo heel snel.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Heb je dan geen goede service bij Medion waardoor ze je kunnen verder helpen met een onderdeel om te herstellen?
                      Of kon de beenhouwer van de Aldi u geen onderdeelnummer geven?

Aan de hand van het typenummer zal het geen probleem zijn om zo'n schakelaar te bestellen via de Medion website, bij den Aldi zelf moet je daarvoor niet gaan aankloppen.
                      Deze pc is net iets meer dan 3 jaar oud, daardoor valt die net buiten de garantie.
                      Als die schakelaar een maand eerder stuk was gegaan, dan had ik er nog een besteld.
                      Nu zal die externe schakelaar goedkoper en handiger zijn.
                      Een nieuwe Medion schakelaar zelf zal niet zo duur zijn, maar met de verzendkosten erbij kost die waarschijnlijk meer dan 10 euro, bij de schakelaar die ik besteld heb zijn voor dat bedrag de verzendkosten inbegrepen.
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Aan de hand van het typenummer zal het geen probleem zijn om zo'n schakelaar te bestellen via de Medion website, bij den Aldi zelf moet je daarvoor niet gaan aankloppen.
                        Dat is nu net wat ik "service" noem bij een winkel, als je er iets koopt dat je nadien bij dezelfde terecht kan om wisselstukken te bekomen of om het te laten herstellen.
                        Het is nu "maar" een schakelaar, maar voor dezelfde prijs was het een HD ... vraag eens aan eender wie van de Aldi om een vervanger te zoeken voor een Barracuda, de kans dat die antwoord dat ze geen Bacardi verkopen is heel groot.
                        Deze pc is net iets meer dan 3 jaar oud, daardoor valt die net buiten de garantie.
                        Als die schakelaar een maand eerder stuk was gegaan, dan had ik er nog een besteld.
                        Nu zal die externe schakelaar goedkoper en handiger zijn.
                        Dus je zou enkel ene bestellen als het gratis is?
                        Een nieuwe Medion schakelaar zelf zal niet zo duur zijn, maar met de verzendkosten erbij kost die waarschijnlijk meer dan 10 euro, bij de schakelaar die ik besteld heb zijn voor dat bedrag de verzendkosten inbegrepen.
                        Nu ja, als jij tevreden bent met een externe schakelaar in plaats van de originele dan is dat uw zaak ... maar mocht je die PC ooit willen verkopen, dan zal je veel meer kwijt zijn dan die 10€ doordat de PC niet meer heel is.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Ga je ook naar de veearts als je je niet lekker voelt? Moet je es proberen.
                          Ja, als ik een paardemiddel nodig heb .... (grapje hé)
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dat is nu net wat ik "service" noem bij een winkel, als je er iets koopt dat je nadien bij dezelfde terecht kan om wisselstukken te bekomen of om het te laten herstellen.
                            Het is nu "maar" een schakelaar, maar voor dezelfde prijs was het een HD ... vraag eens aan eender wie van de Aldi om een vervanger te zoeken voor een Barracuda, de kans dat die antwoord dat ze geen Bacardi verkopen is heel groot.
                            Dus je zou enkel ene bestellen als het gratis is?
                            Nu ja, als jij tevreden bent met een externe schakelaar in plaats van de originele dan is dat uw zaak ... maar mocht je die PC ooit willen verkopen, dan zal je veel meer kwijt zijn dan die 10€ doordat de PC niet meer heel is.
                            jongens toch... wat een geëmmer ...
                            Als u HD kapot is koopt ge gewoon een nieuwe in de computerwinkel of via het internet en ge steekt die in uw computer.
                            ik denk trouwns dat u eerst andere zorgen heeft bij een kapotte HD.
                            en pc's 2dehands verkopen is ook nog zo iets. een dell geraakt ge al niet aan de straatstenen kwijt laat staan een medion
                            een pessimist is een optimist met ervaring.
                            Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                            Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

So what? .. een body van een jaar oud van een middenklasse dSLR, geraakt ge ook niet kwijt aan de straatstenen .. en dan?? PC's (en stuff) en fotogear zijn sowieso "weggegooid" geld, als men dat nog niet wist .. bij deze dus!

Comment

Voor een oude pc (eender welk merk) krijg je inderdaad niet veel meer terug (als je er al iets voor krijgt).
                                Maar gelukkig is die tegenwoordig wel veel langer bruikbaar dan vroeger.
                                Als je nu een pc koopt, en je wil niet de allernieuwste spelletjes spelen, dan kan je er gemakkelijk 6 jaar of langer mee blijven werken (ik heb er hier nog een oude Medion staan waarop ik nog steeds foto's kan bewerken, alleen voor de zwaardere bewerkingen zal die trager worden dan de Medion pc die ik nu al zo'n 3 jaar gebruik).
                                Toen ik mijn eerste pc kocht was het anders, die kwam echt wel in de problemen na een paar jaar omdat de evolutie van software en allerlei toepassingen (vooral multimedia) toen in verhouding veel sneller ging.
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X