Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe smoelenbak iemand ervaring met 8000 reeks philips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe smoelenbak iemand ervaring met 8000 reeks philips

Mijn schoonouders hebben onlangs een 40 inch led tv van philips gekocht. Uit de 8000 reeks. Ik was echt verwonderd van het beeld dat uit die tv kwam. Daar is mijn plasma niks tegen. Deze week eens een energiemeter tussen onze plasma tv gestoken. Verbruikt tussen de 280 a 350 watt! Ik heb het eens uitgerekend ik kom op +- 600 kwh per jaar.

Dus het hoge verbruik van mijn plasma tv en de beeldkwaliteit van de huidige led tv's zetten me aan om een nieuwe tv aan te schaffen. Heeft er iemand ervaring met de 46PFL8008K van philips ?

Persoonlijk ben ik nogal voorstander van samsung tv's. Maar na het zien van de beedkwaliteit van de 8000 reeks van philips begin ik te twijfelen.

En dan komt nog die ambi light er bij, mijn madam vind dit zeer aangenaam.

Dus iemand ervaring met de 46PFL8008K

mir
    Last edited by mir; 20 oktober 2013, 19:57.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Nieuwe smoelenbak iemand ervaring met 8000 reeks philips

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Mijn schoonouders hebben onlangs een 40 inch led tv van philips gekocht. Uit de 8000 reeks. Ik was echt verwonderd van het beeld dat uit die tv kwam. Daar is mijn plasma niks tegen. Deze week eens een energiemeter tussen onze plasma tv gestoken. Verbruikt tussen de 280 a 350 watt! Ik heb het eens uitgerekend ik kom op +- 600 kwh per jaar.

Dus het hoge verbruik van mijn plasma tv en de beeldkwaliteit van de huidige led tv's zetten me aan om een nieuwe tv aan te schaffen. Heeft er iemand ervaring met de 46PFL8008K van philips ?

Persoonlijk ben ik nogal voorstander van samsung tv's. Maar na het zien van de beedkwaliteit van de 8000 reeks van philips begin ik te twijfelen.

En dan komt nog die ambi light er bij, mijn madam vind dit zeer aangenaam.

Dus iemand ervaring met de 46PFL8008K

mir
    Hangt er van af welke Samsung TV je gezien hebt mir.
    De 8000-reeks van Samsung is uitstekend
    Dat smartgedoe gebruik ik echter zeer weinig.
    Ik heb van de mijne nog geen seconde spijt gehad.

Verder weet ik ook niet of dat ambi light het kijkcomfort verhoogt.

TV's passen zich ook aan aan het omgevingslicht en dat werkt bij Samsung.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Wij hebben hier een Philips met Ambi Light, is al een jaar of 4/5 oud denk ik.
      Zalig dat Ambi Light, geeft gevoel dat je tv stukken groter is en tegelijkertijd mooi in je living.

Comment

Mijn zoon een 42' van Philips uit de 8000 reeks.
        Echt een topper!

Comment

Wat ik wel vind is dat de software van de smart tv heel traag gaat. Nu dat ga ik toch niet gebruiken aangezien ik er een mini pc ga aanhangen.

mir

Comment

Wat ik wel vind is dat de software van de smart tv heel traag gaat. Nu dat ga ik toch niet gebruiken aangezien ik er een mini pc ga aanhangen.

mir
            Dat is waar.

Hier ook een Samsung van de 8000-reeks met alle toeters en bellen.
            Maar een TV gebruik je nog altijd om TV te kijken. Of foto's.

Dus dat smartgedoe gebruiken we in feite niet zo veel.
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Wij hebben al zo'n twee jaar een 40" Philips TV uit de 7000 reeks, ook met Ambilight. Supertevreden mee. Heb trouwens nog nooit iets anders gehad dan Philips voor TV...
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb het een beetje gehad met de Philips toestellen; te veel mankementen gekend.
                Heb nu een Samsung en een Panasonic; heel goed gerief.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Ik heb het een beetje gehad met de Philips toestellen; te veel mankementen gekend.
                  Heb nu een Samsung en een Panasonic; heel goed gerief.
                  Wat raar: de Philips TV's worden door Samsung gemaakt. Philips heeft al jaren geen TV fabrieken meer.

Comment

Mijn ouders hebben een Samsung TV. Niets slechts over te zeggen, alleen jammer dat er een glasplaat voor het scherm zit. Onze Philips heeft een mat scherm. Reflecties kunnen soms storend zijn...

Even terzijde, mijn schoonouders hebben een 40" Sony... beeldkwaliteit is beduidend minder goed dan bij Samsung en Philips. Van Panasonic ook al goeie dingen gehoord én gezien in de winkel.
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Wij hebben al zo'n twee jaar een 40" Philips TV uit de 7000 reeks, ook met Ambilight. Supertevreden mee. Heb trouwens nog nooit iets anders gehad dan Philips voor TV...
                      Ja die 7000 reeks ziet er ook ok uit. Ik zie niet direct een verschil met de 8000 reeks. Bij de specs zie ik dat de 7000 een 700Hz toestel is en de 8000 reeks een 1400hz.

Samsung heeft dan weer 1000Hz.

Dus nog steeds aan het twijfelen. Ook weet ik nog niet of ik een 46 inch of 55 inch neem. Kijkafstand is 3.5 meter. Ik heb hier zo een poster van samsung waar beide formaten op ware grote staan. Ik vind 55 inch op 3.5 meter toch op het randje. Dus misschien toch maar voor de 46 inch. Is ook nog eens 500 euro verschil tussen 46 en 55 inch.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Wat raar: de Philips TV's worden door Samsung gemaakt. Philips heeft al jaren geen TV fabrieken meer.
                        De TV divisie van Philips is overgenomen door het Chinese TPV technology. Daarnaast hadden ze ook een joint venture opgericht met LG om LCD panels te maken.
                        Dat Samsung TV's zou maken voor Philips zou me redelijk verwonderen, maar het kan altijd... De gemiddelde TV van Philips gebruikt dus LG panels.

Daarnaast : mijn zus heeft een Philips TV uit de 9000 serie (wel een kleintje), maar daar is ze heel content van. Philips is inderdaad niet altijd even betrouwbaar : mijn oude beeldbuisTV heeft het bv. maar een 8 jaar volgehouden, wat ik toch kort vind. Maar ik heb ook dingen van Philips die het behoorlijk lang volhouden... Dus dat zegt zeker niet alles.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Op 3.5m is zelfs een 46" tv te groot. Ik had een 47" van LG gekocht, maar was daar niet tevreden over. Ik weet niet precies wat het was, maar ik vond het beeld niet zuiver genoeg. En het wisselen van zender ging tergend traag met een Ci+ module van telenet.

Ik zit ook op zo'n 3.5m afstand. De tv ingeruild voor een 42" van Sony en hier ben ik content van. Ligt het nu aan LG of de grootte vd tv, ik weet het eigenlijk niet. Het wisselen van zender gaat wel vlotter dan de LG. Van de andere kant vind ik de webbrowser op de LG beter.

Ze zeggen dat je minimum 3x de diagonaal moet nemen en beter nog 4x.
                          Last edited by alex606; 19 november 2013, 18:28.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Op 3.5m is zelfs een 46" tv te groot. Ik had een 47" van LG gekocht, maar was daar niet tevreden over. Ik weet niet precies wat het was, maar ik vond het beeld niet zuiver genoeg. En het wisselen van zender ging tergend traag met een Ci+ module van telenet.

Ik zit ook op zo'n 3.5m afstand. De tv ingeruild voor een 42" van Sony en hier ben ik content van. Ligt het nu aan LG of de grootte vd tv, ik weet het eigenlijk niet. Het wisselen van zender gaat wel vlotter dan de LG. Van de andere kant vind ik de webbrowser op de LG beter.

Ze zeggen dat je minimum 3x de diagonaal moet nemen en beter nog 4x.
                            Heb een 46"... nog geen seconde spijt van
                            (zit ook op ong. 3,5 m van het toestel)
                            Ik denk ook dat de leeftijd wat meespeelt.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ja die 7000 reeks ziet er ook ok uit. Ik zie niet direct een verschil met de 8000 reeks. Bij de specs zie ik dat de 7000 een 700Hz toestel is en de 8000 reeks een 1400hz.

Samsung heeft dan weer 1000Hz.

Dus nog steeds aan het twijfelen. Ook weet ik nog niet of ik een 46 inch of 55 inch neem. Kijkafstand is 3.5 meter. Ik heb hier zo een poster van samsung waar beide formaten op ware grote staan. Ik vind 55 inch op 3.5 meter toch op het randje. Dus misschien toch maar voor de 46 inch. Is ook nog eens 500 euro verschil tussen 46 en 55 inch.

mir

Mijn "flikker" Panasonic was ook 46" maar die had nog een brede zwarte rand rond het beeldscherm zelf.
                              De Samsung die ik nu heb is ook 46" en lijkt echt een pak kleiner Je weet nu waarom.
                              De stap van 46 naar 55 is niet echt groot mir.), omdat het de lengte van de diagonaal is.
                              Toch niet bij een tv met een dun randje rond het beeldscherm.

Een raad die ik kreeg en zelf ook geef is naar de winkel gaan en kijken.
                              Samsung heeft een zeer scherp en duidelijk beeld.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X