Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie weet er hier iets van autoradiatoren ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie weet er hier iets van autoradiatoren ?

Gisteren komt er hier een collega langs met zijn Range Rover, letterlijk al stomende. Een scheur in het bovenste plastic gedeelte van zijn radiator. Ik heb hem voorlopig kunnen depanneren met schuurpapier en dat kneedbaar staal (die sjiekskes zoals ik ze noem) maar ja, na twee uur wachten is dat natuurlijk niet volledig uitgehard. Maar kom, hij is thuis geraakt.
    Zijn garagist beweerde aan de telefoon : nieuwe radiator en dat vind ik er toch wel over.
    Dat bovenste gedeelte is gewoon via een dichting en veel omgeplooide metalen clipjes tegen het "net" aangedrukt. Mercedes gebruikt ook dat systeem. Ik had daar ooit eens een lek en heb toen ieder clipje met een smalle vise-grip een duwtje bijgegeven. Opgelost.
    Ik kan me niet voorstellen dat er geen bedrijven zijn die dat plastieken bovenstuk kunnen vervangen. Ik heb lang geleden nog eens het net laten vervangen in onze Honda Civic, het was steviger dan nieuw en bovendien goedkoper.
    Maar twee weten meer dan één. Iemand ?

Paul.

Re: Wie weet er hier iets van autoradiatoren ?

Hier vlakbij zit iemand die niets anders doet dan plastiek repareren.

(Ik heb een privebericht gestuurd met adres en telefoonnummer.)
    Last edited by Black B@ndit; 27 juli 2013, 11:20.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik ben lang geleden nog verantwoordelijk geweest voor het ganse heftruck park
      bij Vandemoortele Izegem Paul, kapotte radiatoren lieten wij steeds HIER herstellen

Comment

Bedankt mannen, ik heb de links doorgestuurd.
        Ik durf er niet aan te denken wat een originele nieuwe radiator voor een Range zal kosten. Als die mens ietwat handig is gaat hij toch een serieuze besparing kunnen doen.
        Bij mijn Mercedes is dat gewoon : water aflaten, 2 spanbanden lossen van de twee slangen, twee clips eruit wippen en klaar. Als ik goed uitgeslapen ben : 5 minuten werk, zelfs geblinddoekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Bij mijn Mercedes is dat gewoon : water aflaten, 2 spanbanden lossen van de twee slangen, twee clips eruit wippen en klaar. Als ik goed uitgeslapen ben : 5 minuten werk, zelfs geblinddoekt
          De ventilator zit dan nog op de krukas, zoals dat lang geleden bij bijna elke auto was?

Bij de meer recente wagens zit er nog een heleboel in de weg dat er eerst uit moet voor je ergens aan kan.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            De ventilator zit dan nog op de krukas, zoals dat lang geleden bij bijna elke auto was?

Bij de meer recente wagens zit er nog een heleboel in de weg dat er eerst uit moet voor je ergens aan kan.
            Klopt. Wordt aangestuurd door een warmtesensor bij de thermostaat die elektromagneten bedient die op hun beurt de schroef meenemen.
            Bij moderne wagens moet je idd de halve voorkant afbreken vooraleer je ook maar aan iets kan. Het is een Range type 2 (2,5 diesel) met van die rechthoekige achterlichten maar ook al met de nodige elektronica.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Dan heb je al veel kunnen oefenen als je dat al zo snel kan....
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                Dan heb je al veel kunnen oefenen als je dat al zo snel kan....
                Het blijft natuurlijk altijd leuk om hier dat soort experts aan te treffen waar je vervolgens verder totaal niks aan hebt.
                Beste jongen, bij mijn W123 OM617 300D heb ik ooit eens een krukaskeerring moeten vervangen op 400.000 km (ongetwijfeld heb je dat zelf al meerdere malen gedaan), bij mijn W124 200E moet je lezen bij #6, daar heb ik de radiator idd voor niks eruit genomen. Ik ben dus écht wel getraind in het plaatsen van radiatoren in Mercedessen.

Comment

Paul,

ik ben zeker geen expert en dat je niets aan me hebt en dat je sneller een radiator kan vervangen dat mij geloof ik maar al te graag! Sorry dat ik op je,wel zeer lange, teentjes getrapt heb.
                  Ik mag wel zeggen dat ik al 40 jaar het onderhoud van mijn wagens zelf doe en dat mijn huidige wagen met nu 302000km op de teller draait als een, weliswaar 14 jaar gebruikt, klokje.
                  Last edited by RichKE; 29 juli 2013, 00:01.
                  Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                    Paul,

ik ben zeker geen expert en dat je niets aan me hebt en dat je sneller een radiator kan vervangen dat mij geloof ik maar al te graag! Sorry dat ik op je,wel zeer lange, teentjes getrapt heb.
                    Ik mag wel zeggen dat ik al 40 jaar het onderhoud van mijn wagens zelf doe en dat mijn huidige wagen met nu 302000km op de teller draait als een, weliswaar 14 jaar gebruikt, klokje.
                    Beste,

Het feit dat je de lengte van mijn tenen kan inschatten na één (uitgelokte) reactie van mijn kant zegt al een en ander. Er zijn hier genoeg mensen die me wél kennen. Mijn voorstel is dan ook om dit niet te laten escaleren, dat leidt nergens toe.
                    Ik heb twee adressen gekregen van personen die een oplossing kunnen bieden voor het radiatorprobleem en daar ging het me tenslotte om.

Mvg

PaulM

Comment

inderdaad en ik wens je alle succes met de oplossing van al je problemen!
                      Last edited by RichKE; 29 juli 2013, 14:31.

Comment

Working...
                      X