Gisteren komt er hier een collega langs met zijn Range Rover, letterlijk al stomende. Een scheur in het bovenste plastic gedeelte van zijn radiator. Ik heb hem voorlopig kunnen depanneren met schuurpapier en dat kneedbaar staal (die sjiekskes zoals ik ze noem) maar ja, na twee uur wachten is dat natuurlijk niet volledig uitgehard. Maar kom, hij is thuis geraakt.
Zijn garagist beweerde aan de telefoon : nieuwe radiator en dat vind ik er toch wel over.
Dat bovenste gedeelte is gewoon via een dichting en veel omgeplooide metalen clipjes tegen het "net" aangedrukt. Mercedes gebruikt ook dat systeem. Ik had daar ooit eens een lek en heb toen ieder clipje met een smalle vise-grip een duwtje bijgegeven. Opgelost.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen bedrijven zijn die dat plastieken bovenstuk kunnen vervangen. Ik heb lang geleden nog eens het net laten vervangen in onze Honda Civic, het was steviger dan nieuw en bovendien goedkoper.
Maar twee weten meer dan één. Iemand ?
Paul.
Zijn garagist beweerde aan de telefoon : nieuwe radiator en dat vind ik er toch wel over.
Dat bovenste gedeelte is gewoon via een dichting en veel omgeplooide metalen clipjes tegen het "net" aangedrukt. Mercedes gebruikt ook dat systeem. Ik had daar ooit eens een lek en heb toen ieder clipje met een smalle vise-grip een duwtje bijgegeven. Opgelost.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen bedrijven zijn die dat plastieken bovenstuk kunnen vervangen. Ik heb lang geleden nog eens het net laten vervangen in onze Honda Civic, het was steviger dan nieuw en bovendien goedkoper.
Maar twee weten meer dan één. Iemand ?
Paul.
Comment