Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dorstlessers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dorstlessers

Lauwe rooibosthee (zonder suiker) of vers limoensap met water (plat of bruis), met eventueel een beetje suiker (doe ik nooit) of een snuifje zout (= beste als dorstlesser maar je moet wat aan de smaak wennen). En je kan daar natuurlijk ook wat munt bij doen. En als je dan toch bezig bent ook nog een beetje rum .

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Een Eskimo = Schweppes met appelsiensap..... vind ik persoonlijk één van de beste dorstlessers....
      Een Eskimo is nogal streekgebonden (in naam en samenstelling) en persoonlijk vind ik de variant tonic+pompelmoessap beter als dorstlesser.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Voor mij persoonlijk is de beste dorstlesser water, kraantjeswater meer bepaald, lekker fris en bovendien spotgoedkoop !
        Een gans jaar door drink ik 1 tot 1,5L water per dag, dezer dagen kan dat oplopen tot 2 a 2,5L per dag (buiten mijn tas koffie, soep, glas cola of ice-tea).

Maar na een tijdje steekt al dat water wel een beetje tegen en dan drink ik een glas coca of ice-tea met ijsblokjes.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Voor mij persoonlijk is de beste dorstlesser water, kraantjeswater meer bepaald, lekker fris en bovendien spotgoedkoop !
          Een gans jaar door drink ik 1 tot 1,5L water per dag, dezer dagen kan dat oplopen tot 2 a 2,5L per dag (buiten mijn tas koffie, soep, glas cola of ice-tea).

Maar na een tijdje steekt al dat water wel een beetje tegen en dan drink ik een glas coca of ice-tea met ijsblokjes.

Bij mij is het net omgekeerd
          Ik drink 2L Ice-tea en Cola Zero met af en toe wat water
          Want je mond plakt er zo verdomd van he me al die zoetigheid :clown

Comment

gewoon water en/of Rivella.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
              Bij mij is het net omgekeerd
              Ik drink 2L Ice-tea en Cola Zero met af en toe wat water
              Want je mond plakt er zo verdomd van he me al die zoetigheid :clown
              Niet bepaald gezond hoor zoveel ice-tea en Cola zero ( = rommel ) drinken, krijg je nog meer dorst van...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Om de dorst te lessen hou ik het bij Vittel, volgens mijn smaak het betere water. Als het dan toch mijn oren uitkomt wordt het een gewoon pintje bier of een Cola Light.
                Toen we kinderen waren liepen wij in de zomer naar school met een kruikje water met grenadine toevoeging... was ook wel lekker, toen wel te verstaan...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Naar het schijnt zou karnemelk een van de beste dorstlessers zijn, maar ik kan het nog niet ruiken, laat zitten drinken.
                  Wij hadden "vroeger" altijd karnemelk in de koelkast staan om een kater te lijf te gaan. Niet dat we dat zo dikwijls nodig hadden, maar als de kans erin zat voorzagen wij dat wel.
                  En het is inderdaad een goeie dorstlesser ook.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    You can see this principle at work in a lot of British cuisine.
                    hahaha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Wij hadden "vroeger" altijd karnemelk in de koelkast staan ......
                      En het is inderdaad een goeie dorstlesser ook.
                      drink het dagenlijks, zo,n 5 pakken in de week.
                      lust geen "gewone" melk.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        drink het dagenlijks, zo,n 5 pakken in de week.
                        lust geen "gewone" melk.
                        grt,bouk.
                        En ik lust geen melk meer, ben opgegroeid tussen de koeien en elke dag kregen we melk.
                        s'mogens een glas bij ontbijt, s'middags was het gekookte pap en s'avonds nog eens gekookte pap dus je begrijpt wel dat ik dat witte goedje nu HAAT.
                        Het ergste was nog dat ik ouder werd ik ze verdikke nog moest gaan melken ook.

In de winter drink ik ook een liter of 2 maar das dan meer zwarte koffie
                        En vroeger naar het werk 2 thermossen en in de zomer een pul koude koffie van 1.5 liter
                        Nu ben ik een zoetekauw geworden en drink ik alles wat maar vocht bevat, zelfs mijn dagelijks pintje choufe sla ik graag naar binnen.
                        In deze tijd drink ik gemiddeld zo een liter of 3 a 4 per dag, en ik weet het dat zero en ice tea brol is maar het smaakt toch beter dan water hoor

Comment

Ik vind de beste dorstlesser gewoon kraanwater of alcoholvrij bier. Van elke suikerhoudende of alcoholhoudende (fris)drank waaronder ook pils krijg je meer dorst

Comment

Hier iemand die tot een maand of 2 geleden veel Zero drank dronk (Cola Zero) maar ben er moeten mee stoppen, ik kreeg af en toe een draaierig gevoel en enkele dagen na het stoppen met Zero te drinken was die weg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Hier iemand die tot een maand of 2 geleden veel Zero drank dronk (Cola Zero) maar ben er moeten mee stoppen, ik kreeg af en toe een draaierig gevoel en enkele dagen na het stoppen met Zero te drinken was die weg
                              Jamaar, niet abnormaal, met die whisky die er bij zat....
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Jamaar, niet abnormaal, met die whisky die er bij zat....
                                LOL, ik drink whisky "straight up", geen cola, ijs, ... nope, af en toe een lekkere single malt gaat erin maar dan zonder (zero) cola

Comment

Working...
                                X