Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Jean Pierre deed het ooit met een non uit het begijnhof Brugge.
Collapse
X
-
-
Re: Jean Pierre deed het ooit met een non uit het begijnhof Brugge.
als maar de helft van wat hij schrijft en beweert zou kloppen, moet hij al meer dan honderd jaar oud zijn.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtals maar de helft van wat hij schrijft en beweert zou kloppen, moet hij al meer dan honderd jaar oud zijn.
grt,bouk.
Ze hebben hem nog nodig he als Fillip koning word om nog eens te kunnen roepen
Comment
-
-
Ik heb een huis in Brugge waar JP zijn ouders schuin tegenover woonden. Op een dag was ik er aan het werk en stopt er daar een blauwe Rolls Royce, na een eeuwigheid kwam de JP daar letterlijk uit gekropen. Toen hij binnen was heb ik eens binnen gegluurd in de auto, jongens jongens, was me dàt een vuilhoop daarbinnen.
Een andere keer, ook puur toeval kwam hij te voet toe op de Eiermarkt (de uitgangsbuurt van de jongeren in het weekend), het was mooi weer en er zat nogal wat volk buiten. JP neemt twee briefjes van 5000 (BEF toen nog), 250€ dus gooit die daar achteloos op de tafel en zegt een kellner : "geef al dat jong volk hier iets om te drinken". Iedereen begon daar meteen met Jean Pierre, Jean Pierre !!! te scanderen, hij even later met een hele meute fans naar het Zand waar zijn auto (ik dacht een Ferrari F40) compleet vierkant geparkeerd stond. Politie aanwezig, samen met een takelwagen van Jackie Allemeersch die weigerde om de wagen weg te takelen omdat hij geen verantwoordelijkheid wou dragen voor een eventuele beschadiging. Van Rossem daar naar toe : "is't geld dat ge moet hebben ?". Die auto was zelfs niet gesloten, hij trekt de deur open en iets wat ik maar het handschoenkastje zal noemen. Blijkt bomvol briefjes van 5000 te zitten, hij neemt daar een ferme greep in en ik hoor hem nog zeggen "als ge geld moet hebben hierzie, pak maar wat je moet hebben". Heel die bende jongeren daarrond maar luidkeels Jean Pierre, Jean Pierre !!!! roepen. Hij had wel enige panache, dat klopt
De laatste keer dat ik hem gezien heb was in de gevangenis van Brugge. Vooraleer te reageren zoals ik verwacht: ik heb ooit de kans gehad om dankzij Dr Johan Baeke (je kent hem vanop tv en de krant als gerechtspsychiater) die een goede vriend is een bezoek te brengen aan de Brugse gevangenis, dit in het kader van één of ander eindwerk van drie studentes. Ik moet zeggen : ze waren onder de indruk.
En om het verhaal af te maken : ik heb twee gepensioneerde collega's die nog met hem in dezelfde middelbare klas hebben gezeten in een bekend Brugs Elitecollege : het was volgens hen een stil, bedeesd ventje.
Comment
Comment