Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gas boetes.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gas boetes.

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
    Vind ik terecht. Uitstekende voorwerpen aan een voertuig kunnen een gevaar betekenen voor andere weggebruikers. En je moet het maar meemaken dat een achteruitparkerende wagen een flinke deuk in jouw voorbumper maakt met zijn trekhaak.
    bullshiit
    volgens de wegcode in België mag je een trekhaak steken hebben en een lading vervoeren die tot 1meter die uitsteekt te meten vanaf het verste punt van de carroserie (bijvoorbeeld uw bumper of spoiler)
    anders zou je ook geen enkele fietsdrager achteraan op je auto mogen zetten (zonder of met trekhaak)
    die fietsdragers zonder trekhaak komen verder achter je auto vandaan dan een wel of niet afneembare trekhaak (misschien 15cm dat die achter je auto vandaan komt)
    leer maar eens deftig de wegcode voordat je onzin neerpent
    Last edited by gert007; 2 juni 2013, 18:35.

Comment

Weet ge wat ze er hier over zeggen, onze franse buren? "Gaan jullie terug naar de Hit**r-tijd? Allemaal netjes in het gelid lopen...?"
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

Comment

Als de politie om een uur of 12 ergens een zatte uit de goot moet halen, en met de combi naar huis brengen mag die van mij gerust een GAS boete krijgen, hetzelfde,voor sluikstorten, maar voor belleke trek, of boterhammen eten op straat.... Dat zijn inderdaad Hitlerstreken.

Blijft inderdaad het probleem dat je ergens in beroep moet kunnen gaan tegen zo'n boete.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          bullshiit
          volgens de wegcode in België mag je een trekhaak steken hebben en een lading vervoeren die tot 1meter die uitsteekt te meten vanaf het verste punt van de carroserie (bijvoorbeeld uw bumper of spoiler)
          anders zou je ook geen enkele fietsdrager achteraan op je auto mogen zetten (zonder of met trekhaak)
          die fietsdragers zonder trekhaak komen verder achter je auto vandaan dan een wel of niet afneembare trekhaak (misschien 15cm dat die achter je auto vandaan komt)
          Ik weet heus wel dat de wegcode dit toestaat. Zo onnozel ben ik niet. Ik wou alleen mijn afkeer voor trekhaken ventileren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            bullshiit
            Er staat in de wegcode - inderdaad - dat de bol van de trekhaak niet voor je nummerplaat mag komen.
            Als je geen aanhangwagen trekt (of fietsendrager) en de bol komt voor je nummerplaat heb je - terecht volgens de wetgevinbg - prijs.
            Daar we niet weten hoe de trekhaakbol zich bevindt t.o.v. de nummerplaat, zou het handig zijn als de OP hier wat meer info verstrekt.
            Regelmatig zie ik (kleinere) auto's op de snelweg waar de trekhaakbol zich juist voor de nummerplaat bevindt... flitsen kan niet meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
              Regelmatig zie ik (kleinere) auto's op de snelweg waar de trekhaakbol zich juist voor de nummerplaat bevindt... flitsen kan niet meer...
              Ik denk niet dat dat een groot probleem is. Een ex-collega werd ooit "in de vlucht" beboet omdat zijn nummerplaat onleesbaar was door de trekhaak. In de vlucht dus... tijdens het voorbijrijden De nummerplaat klopte maar de kleur van de auto hadden ze dan weer verkeerd. Het is wel lang geleden, het ging om een Princess van British Leyland.

On Topic: GASboetes zijn overbodig omdat ze al door de wet gedekt zijn. Alleen het feit dat ze onmiddellijk geïnd kunnen worden i.p.v. via het parket verschilt + dat er een paar belachelijke dingen bijzitten. Iemand doen schrikken...!! GASboete voor de belastingen als de aanslag in de bus valt dus. Waarzeggerij... Frank de Boosere en Sabine... GASboete.

Gelukkig kunnen onze l"ij"ders zich daar mee bezig houden i.p.v. met onbelangrijke zaken. Luxeprobleem toch...
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                Weet ge wat ze er hier over zeggen, onze franse buren? "Gaan jullie terug naar de Hit**r-tijd? Allemaal netjes in het gelid lopen...?"
                Nagels met koppen!

België is volgens sommige politici een democratisch land waar iedereen vrij is?!

Je reinste BS want de laatste tijd (jaren) gaan we eerder naar een gestapo regime a la Noord-Korea i.p.v. naar een land waarin iedereen
                zich vrij en gelukkig voelt.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

politiek...?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                    Vind ik terecht. Uitstekende voorwerpen aan een voertuig kunnen een gevaar betekenen voor andere weggebruikers. En je moet het maar meemaken dat een achteruitparkerende wagen een flinke deuk in jouw voorbumper maakt met zijn trekhaak.
                    Het omgekeerde is ook waar hé, mischien heeft mijn trekhaak mij reeds zijn kostprijs opgebracht omdat verschillende
                    pipo's zonder enig respect voor andermans eigendom anders tegen mijn achterbumper hadden gereden...

Wat drummen, iets wat de fransen enkele jaren geleden blijkbaar als normaal gingen beschouwen, als je ergens in Frankrijk
                    in een of andere grootstad rondliep kon je dat elke dag zien, de helft reed er met roestige franse auto's en vond het blijkbaar
                    heel normaal om op deze manier te parkeren, niet op wat ze zagen, maar op wat ze voelden, daar laat ik er mijn trekhaak
                    ook altijd opstaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Het omgekeerde is ook waar hé, mischien heeft mijn trekhaak mij reeds zijn kostprijs opgebracht omdat verschillende
                      pipo's zonder enig respect voor andermans eigendom anders tegen mijn achterbumper hadden gereden...

Wat drummen, iets wat de fransen enkele jaren geleden blijkbaar als normaal gingen beschouwen, als je ergens in Frankrijk
                      in een of andere grootstad rondliep kon je dat elke dag zien, de helft reed er met roestige franse auto's en vond het blijkbaar
                      heel normaal om op deze manier te parkeren, niet op wat ze zagen, maar op wat ze voelden, daar laat ik er mijn trekhaak
                      ook altijd opstaan.
                      Inderdaad, het werkt in de twee richtingen. Maar ik ben er toch nooit gerust in als ik mijn glimmende wagen achter een ruige 4x4 met een trekhaak als een stormram moet parkeren en vermoed dat veel mensen dat gevoel wel kennen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Daar moest ik ook ineens aan denken. Verleden week was er een verkoopster van een schoenenwinkel op het journaal die de politie duidelijke veelden van winkeldiefstal had gegeven en de (Franse) nummerplaat van de dief had gegeven maar die konden "niets doen" wegens geen bewijzen. Ga je nu op de leuning van een bank zitten... 120 Euro boete. Lokeren mag zichzelf een boete geven want mensen doen schrikken kost daar ook 12 Euro (was ik toch van geschrokken )

Dat ze de comi

Probeer maar. Hier in de buurt komt een nieuwe gevangenis maar de werken lopen zo veel vertraging op dat het nog niet voor direct zal zijn. Een buurtcommitee (4 pers) laat alles tegenhouden...
                        Dat ze de commitee laten opdraaien voor de kosten en niet iedereen.Nu staat de gevangenis midden in de stad, daar hebben ze toch ook geen probleem mee.k zou de oude omvormen tot een gesloten jeugdinstelling dat is dan ook weer wat extra opvang.Dat enkelen zulk belangrijg dossier kunnen tegenhouden met banale middelen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Dat ze de commitee laten opdraaien voor de kosten en niet iedereen.Nu staat de gevangenis midden in de stad, daar hebben ze toch ook geen probleem mee.k zou de oude omvormen tot een gesloten jeugdinstelling dat is dan ook weer wat extra opvang.Dat enkelen zulk belangrijg dossier kunnen tegenhouden met banale middelen .
                          Je kan het zo gek niet bedenken.
                          In Attenhoven (Landen) houdt 1 persoon een prachtig project tegen. De gemeente wil net geen miljoen euro investeren in een recreatiezone met speeltuin, vijvers, enz.
                          Zijn reden, overlast door kinderen... het park was discriminerend voor volwassenen...

Detail: de speeltuin was er toen hij er kwam wonen...
                          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            @ Jochen; hoezo straffen door de ouders mag ook niet meer? Ik heb geen kids maar indien ik er wel zou hebben en er ging eentje over de schreef dan kreeg ie een rammeling
                            en een pak voor zijn broek van hier tot ginds én terug! En dat daarover maar eens één iemand iets zou durven zeggen of een opmerking over maken sé.
                            Het zijn de ouders die nog steeds zelf beslissen hoe zij hun kinderen behandelen en opvoeden; noch de grote massa, politie, schoolraad, politici of whatever hebben daar enige inspraak in.

Klinkt grof maar zo denk ik er nu éénmaal over.
                            Leren lezen, Kirsten ;-)
                            Ik zeg net hetzelfde dan jij.
                            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              Leren lezen, Kirsten ;-)
                              Ik zeg net hetzelfde dan jij.
                              leren schrijven jochen "zelfde als"

Die GAS boetes brengen me wel op het idee een toeristische brochure voor kwajongens en -meisjes te maken die een opsomming biedt van wat waar nog mag zodat er een dagtrip van de ene stad naar de andere gemeente vol GAS-boetevrij kattenkwaad gepland kan worden.
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                vind het een goed plan.
                                vooral de jeugd veel harder aanpakken.
                                wij waren vroeger veel braver en wisten wat wel en niet mocht.
                                maar die jeugd van tegenwoordig)(.
                                grt,bouk.
                                Ik ben het met je eens Boek, alleen spijtig dat véél ouders de boete zullen betalen !
                                Zo gaat het doel voorbij !
                                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                                X