Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee maal betalen voor hetzelfde ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twee maal betalen voor hetzelfde ?

Ik stel me vragen over de wettelijkheid van "Overal TV" van Belgacom.
    Het komt erop neer dat je tweemaal gaat betalen voor hetzelfde product
    en dat lijkt mij niet logisch.

Om van "Overal TV" te kunnen genieten moet je digitale televisie hebben
    dat betaal je dus, maar je moet ook internet hebben, en in sommige
    gevallen ook mobiel internet, of internet op je GSM. Dat betaal je ook !

Als je dan wil genieten van de ontvangst van de TV stations kost dat
    nog is extra 5 euro per maand. Maar je verbruik, van zowel internet
    als mobiel internet, als internet op je GSM gaat van je tegoed af !

Zijn er op het forum mensen die juridisch sterk genoeg zijn
    om te oordelen of dit kan of niet kan ?

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Re: Twee maal betalen voor hetzelfde ?

IK snap dit soort redenering totaal niet ... ttz om gebruik te maken van een dienst heb je een bepaalde infrastructuur nodig, ongeacht .. als ik uw redenering volg, dan betaal je 2x om windows te kunnen gebruiken want je hebt een computer nodig, die je al betaald hebt, om het te lopen? ... 3x als je er nog internet bijtelt? mis ik iets?

Comment

Maak een keer de rekening bij Telenet Jeff.
      Wat zegt Telenet:
      "Met je kabelabonnement kun je sowieso tot 4 tv’s aansluiten zonder meerprijs."

Kabelabonnement = 13,50 euro per maand.
      Eén digibox kopen= eenmaal 99 euro.
      Je hebt wel één digibox per tv nodig

Wellicht hebben plantrekkers andere oplossingen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

ik heb het allang opgegeven ...via telenet zou ik overal tv kunnen kijken op ipad, iphone......nou moe, mooi niet
        deze middag hun telehomspot geprobeerd in de tuin.....van een kale reis teruggekomen (niet dat ik ermee zit)
        zal de ipad blijven gebruiken waarvoor ik hem gekocht heb, boeken lezen in mijn prive hoekje achterin de tuin
        groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
          ik heb het allang opgegeven ...via telenet zou ik overal tv kunnen kijken op ipad, iphone......nou moe, mooi niet
          deze middag hun telehomspot geprobeerd in de tuin.....van een kale reis teruggekomen (niet dat ik ermee zit)
          zal de ipad blijven gebruiken waarvoor ik hem gekocht heb, boeken lezen in mijn prive hoekje achterin de tuin
          Dat moet op te lossen zijn Aline.
          Als dit op een ander werkt dan moet dat bij u ook werken
          Hopelijk kunnen de BD-collega's voor oplossingen zorgen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Hoe ver zit je van de telenet modem?
            Veel beton of staal er tussen?

Misschien moet je een tweede router zetten, maar dan wel ingesteld als access point.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
              Telenet werkt via kabel.

in geval van nieuwbouw, zit de kabel en de install vooraan het huis in de garage.
              in geval van oud huis, zit de kabel en de install vooraan in huis.

neem ongeveer 15 meter naar e achterkant van uw huis, waar nog wat rommel tussen zit zoals , zetel, auto, muren, tafels en kasten.

gij zit 10 meter ver in de tuin.
              das al 25 meter dat uw wifi moet overbruggen met een heel gedoe aan rommel tusse.

uw iPad heeft beijlange niet de signaalsterkte/ontvangst als een Laptop/PC

maak eens zelf de conculussie of het nu bij telent ligt, of uw hardware/situatie.

Comment

Ik snap de redenering en ik geef je gelijk.
                Maar het kan zijn dat de dienst in werkelijkheid bv 20 euro kost en dat ze je maar 5 euro aanrekenen als sur-plus op je connectie.
                Juridisch heb je geen poot om op te staan denk ik.

Zo zit onze wetgeving met tal van dubieuze heffingen waarvan je in vraag kan stellen of je ze niet 2 keer betaald.
                Zo heb ik bv geen kinderen maar betaal wel mee voor het kindergeld voor anderen die wel kinderen hebben.
                Ik bespaar op het milieu, beter voor de toekomst en ik wordt nog gestraft ook!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Maar het kan zijn dat de dienst in werkelijkheid bv 20 euro kost en dat ze je maar 5 euro aanrekenen als sur-plus op je connectie.

Zo zit onze wetgeving met tal van dubieuze heffingen waarvan je in vraag kan stellen of je ze niet 2 keer betaald.
                  Zo heb ik bv geen kinderen maar betaal wel mee voor het kindergeld voor anderen die wel kinderen hebben.
                  Juist.
                  Zowel allerhande verlof voor de ouders.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Nee ik weet het hoor, maar het was maar een idee.
                    Een overstap naar Telenet overweeg ik niet, daar zijn der dan weer andere problemen .
                    Ik zou het logisch vinden van een extra betaling te doen, als het verbruik niet van een
                    andere pot moet betaalt worden. Maar ik lig er nu niet echt van wakker en ik zal er geen gebruik van maken.

MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      IK snap dit soort redenering totaal niet ... ttz om gebruik te maken van een dienst heb je een bepaalde infrastructuur nodig, ongeacht .. als ik uw redenering volg, dan betaal je 2x om windows te kunnen gebruiken want je hebt een computer nodig, die je al betaald hebt, om het te lopen? ... 3x als je er nog internet bijtelt? mis ik iets?
                      Het zit wel iets anders in elkaar hé!

MVG, Jeff C.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

Wie gaat jouw pensioen betalen denk je?
                        Jij betaalt vandaag het pensioen van je ouders, nonkels en tantes.

Maar dit heeft weinig te maken met het topic.
                        Niemand verplicht je die diensten aan te kopen, en al zeker niet bij een bepaalde provider.

Comment

install ligt in de living die pal aan de tuin ligt, mijn plaats zal zoals hier opgegeven is wel de oorzaak zijn
                          mijn plekje ligt achteraan de tuin op zo'n 40 meter.... rechtdoor met niets ertussen (behalve een Japanse kerselaar)
                          aan de tafel op het terras aan de living heb ik wel alles
                          maar zoals ik al zei, lig er niet echt wakker van
                          bedankt in ieder geval voor het verklaren waarom het niet werkt
                          groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Het zit wel iets anders in elkaar hé!

MVG, Jeff C.
                            'k zou niet weten hoe ...

edit: .. en met telenet ben je beter af? (yelo TV) misschien wordt men daar nog harder gemolken?

bron HLN 21/02/2013 Belga
                            ".... Vanaf 5 maart wordt de nieuwe functionaliteit uitgerold voor smartphones en tablets. Vanaf 3 april zal er voor klanten met een HD (ready) TV en een recente digicorder gradueel een update komen. De nieuwe functies zullen vanaf 2014 betalend worden, al is er nog geen duidelijkheid over de prijs. Twee op de drie klanten zouden klaar zijn voor het nieuwe platform. Er wordt een betalend ruilprogramma voor digicorders opgezet...."
                            Last edited by Guest41; 20 mei 2013, 12:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                              Ik stel me vragen over de wettelijkheid van "Overal TV" van Belgacom.
                              Het komt erop neer dat je tweemaal gaat betalen voor hetzelfde product
                              en dat lijkt mij niet logisch.

Om van "Overal TV" te kunnen genieten moet je digitale televisie hebben
                              dat betaal je dus, maar je moet ook internet hebben, en in sommige
                              gevallen ook mobiel internet, of internet op je GSM. Dat betaal je ook !

Als je dan wil genieten van de ontvangst van de TV stations kost dat
                              nog is extra 5 euro per maand. Maar je verbruik, van zowel internet
                              als mobiel internet, als internet op je GSM gaat van je tegoed af !

Zijn er op het forum mensen die juridisch sterk genoeg zijn
                              om te oordelen of dit kan of niet kan ?

MVG, Jeff C.
                              Waarom zou je 2 keer betalen ? Als je TV overal wil, moet je een pack hebben waar zowel TV als internet inzit. En voor zover ik weet betaal je dat pack maar 1 keer.
                              In een maxi pack zit die prijs nu inbegrepen (dus die 5 €). Binnenkort (vanaf 1 juli) is dat ook het geval bij een comfort pack (maar tussendoor verhogen ze de prijs wel met een 3 €)... In die beide packs heb je onbeperkt downloaden. Dus dat dat van je verbruik afgaat, klopt, maar als je Wifi gebruikt speelt dat geen rol... En data-verkeer op je GSM is inderdaad niet gratis (boven een bepaalde limiet), maar dat is toch altijd zo ?
                              Ik zie niet direct verschil tussen dataverkeer voor internetten of voor "overal TV". Een filmpje bekeken op Youtube zorgt toch evengoed voor datatrafiek ?
                              Last edited by polleke_cgc; 20 mei 2013, 20:36.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X