Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LED strip om achter de Tv te bevestigen - liefst met USB-voeding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LED strip om achter de Tv te bevestigen - liefst met USB-voeding

Daar ik graag een zachte verlichting achter de TV zou hebben dacht ik aan een LED-strip.
    Maar om weer een voedingskabel met bijbehorende adapter te vermijden vroeg ik me af dat die strips ook niet bestaan op USB voeding. Dan kan ik ze op de USB van de TV aansluiten.
    Ik heb wel wat gevonden op Ebay, maar de ervaring leert mij dat ik toch best eerst eens vraag op Belgiumdigital.
    Misschien bestan er nog betere alternatieven ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: LED strip om achter de Tv te bevestigen - liefst met USB-voeding

Uiteraard : TV kopen van Philips met Ambilight ...
    Groeten,

Polleke

Comment

Ha ha, dan had ik dat niet nodig.
      Ik heb een Samsung gekocht, maar ik wil wel toch een beetje achtergrondverlichting.

Comment

De maximale stroom van een USB aansluiting is beperkt (ik denk 500mA bij 5V), het hangt er dus vanaf hoeveel vermogen de ledstrips nodig hebben of je ze kan voeden via zo'n aansluiting.
        Met die 5V kan je ze ook niet rechtstreeks aansluiten, want leds hebben een lagere spanning nodig (welke spanning, dat hangt dan weer af van de kleur van de led).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Zou ik persoonlijk niet op USB aansluiten, de stroomtoevoer via USB is beperkt, en een eventuele overbelasting of kortsluiting
          kan je ganse voeding op zijn gat trekken.

Een ledstrip van bv. 5 watt per meter trekt op 5 volt reeds 1 Amp. wat voor een USB voeding reeds te veel is.
          Last edited by Guest42; 1 mei 2013, 15:00.

Comment

Achter mijn Medion flatscreen heb ik volgende gemonteerd, niet via USB maar op netstroom en dat werkt perfect: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50192068/

Je kan immers ook voor andere modellen kiezen zoals bijvoorbeeld dit model of dit model

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Overbelasting daar was ik al een beetje bang voor...
              Enfin, dan weer een stekkertje meer.....

Effe opsommen:

1. Tv
              2. Beugel
              3. Switch
              4. Versterker
              5. Blu ray speler
              6. Mediaplayer
              7. Digicorder
              8. Tv backlight
              . . . en wellicht vergeet ik nog wat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Achter mijn Medion flatscreen heb ik volgende gemonteerd, niet via USB maar op netstroom en dat werkt perfect: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50192068/

Je kan immers ook voor andere modellen kiezen zoals bijvoorbeeld dit model of dit model

Tof !
                Hoe bevestig je die ?
                Ik zou die in feite op de tv zelf willen bevestigen, want onze tv kan via een beugel naar voren komen en draaien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Tof !
                  Hoe bevestig je die ?
                  Ik zou die in feite op de tv zelf willen bevestigen, want onze tv kan via een beugel naar voren komen en draaien.
                  Dank je!

Ik heb de LED strips gewoon los op het tv-meubel gelegd, je kan ze indien gewenst vastkleven d.m.v. een kleef strip die eraan bevestigd is.
                  (of je bent zelf vindingrijk en maakt ze vast met bijvoorbeeld velcro...)

Ik zal straks enkele foto's plaatsen.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ok, bedankt. Ons meubel is maar tijdelijk, want er kimt iets anders - de strips zelf lijken me zeer licht, dus misschien kleven met dubbelzijdige kleefband ?

Prijs is zeer schappelijk.

Worden ze warm ? normaal gezien niet, dacht ik.

Comment

Ik heb ook led verlichting van Ikea op mijn 140 cm plasma tv , maar ik heb de leds genomen die van kleur kunnen veranderen , ofwel laat je ze branden in de kleur die je wenst , of je laat de kleuren afwisselend aan en uit gaan , want er staat een draaischijf op voor meerdere instellingen.
                      Ik heb deze 40 euro betaald ,en het zijn 4 strips die je met dubbelzijdige plakband of tape , hoe je het wilt noemen vastzetten .
                      De strips zijn elk 25 cm lang.

Dit zijn ze : http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40192361/
                      Last edited by VDSDigit@l; 1 mei 2013, 16:04.
                      Groeten , VDSDigit@l

Comment

Onlangs zelfklevende LED-strips gekocht op groupon.
                        35€ / 5m geloof ik.
                        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
                          Ik heb ook led verlichting van Ikea op mijn 140 cm plasma tv , maar ik heb de leds genomen die van kleur kunnen veranderen , ofwel laat je ze branden in de kleur die je wenst , of je laat de kleuren afwisselend aan en uit gaan , want er staat een draaischijf op voor meerdere instellingen.
                          Ik heb deze 40 euro betaald ,en het zijn 4 strips die je met dubbelzijdige plakband of tape , hoe je het wilt noemen vastzetten .
                          De strips zijn elk 25 cm lang.

Dit zijn ze : http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40192361/
                          Ziet er goed uit, maar de Tv is ongeveer 123 cm breed en 70 cm hoog, dus ik vrees dat dit wat krap zal zijn

Comment

Misschien is dit iets ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Ziet er goed uit, maar de Tv is ongeveer 123 cm breed en 70 cm hoog, dus ik vrees dat dit wat krap zal zijn
                              Hier kan ik je ook in volgen , ik zat ook met de gedachte om nog een set te bevestigen , maar als je het resultaat ziet , valt het reuze mee .
                              Groeten , VDSDigit@l

Comment

Working...
                              X