Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LENOVO-vraag (welke winkel ? )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LENOVO-vraag (welke winkel ? )

Even een korte vraag. Mijn broer is bij mij te rade gekomen daar hij een nieuwe laptop wil kopen.
    Het MOET een Lenovo zijn - dus daar wil ik geen discussie over.

Hij is naar mij gekomen omdat hij weet dat ik al lang met Thinkpads werk. Maar . . . ik heb al mijn Thinkpads 2nd hand gekocht. Als je een beetje uitkijkt is dit best te doen + alle kinderziektes zijn er dan al uit.
    Maar je moet natuurlijk je huiswerk doen.

Hij wil absoluut een nieuwe kopen, maar zoekt de winkel met de beste after-sales-service in de buurt van het Leuvense ( ruim genomen )

Ik heb zitten googelen, maar winkels die LENOVO verkopen zijn zeer dun gezaaid, laat staan dat ze er in voorraad hebben.

Ik heb er 3 gevonden, maar welke van de 3 zou ik hem aanraden ? ( Hij heeft 2 linkse handen, dus zelfs voor een RAM-latje zie ik hem nog naar de winkel lopen )

Enfin hier wat ik gevonden heb. Indien jullie positieve of negatieve ervaringen hebben, graag enig reactie - mag ook via PM. ( discretie verzekerd - ik wil hem alleen de beste keuze bezorgen )

1. TONES in Heist Op Den Berg

2. PCWAREHOUSE in Leuven

3. EUROSYS in DIEST

Bij voorbaat dank !
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: LENOVO-vraag (welke winkel ? )

Edit:

Persoonlijk zou ik TONES aanraden, daar die toch wat in stock hebben.

PCWAREHOUSE is het dichtsbij.

Maar EUROSYS heeft bijkbaar de scherpste prijzen; hier heb ik evenwel geen enkele ervaring mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Edit:

Persoonlijk zou ik TONES aanraden, daar die toch wat in stock hebben.

PCWAREHOUSE is het dichtsbij.

Maar EUROSYS heeft bijkbaar de scherpste prijzen; hier heb ik evenwel geen enkele ervaring mee.
      Ik wel maar niet in Diest.
      Nooit geen miserie gehad.

Wel ooit met een Compaq-laptop.
      Een plastic stukje rond de aan- uitschakelaar was gebarsten en viel blijkbaar niet onder garantie.
      (vervanging > 70 euro)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Da's door het gebruik hé Theo !!!!
        Je mag die niet zoveel aan-en-uit zetten !

Comment

Uit ervaring ...

Tones : Oneerlijke praktijken bij afhandeling van garanties (blijkbaar ben ik niet alleen).
          Pcwarehouse : Niet echt meer de aangenaamste winkel en zeker niet de beste prijzen, of ze daar nog lang zullen zitten betwijfel ik ook een beetje.

Lenovo zelf haalt Coolblue aan als verkooppunt voor particulieren, die hebben alvast een supergoede en eerlijke service.
          Niet voor alles altijd het goedkoopst maar zeker deftig, vriendelijk, gedienstig en ze hebben ook een mooie winkel al is dat iets verder maar op een half uurtje ben je ook daar als het moet.
          Ook hun online verkoop loopt heel correct, deftig ingepakt en zeer snel geleverd zoals ze ook beloven.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Heb ook al aan Coolblue gedacht, maar die hebben wel niet alles van Lenovo in huis.
            Anderzijds sommige ( niet allemaal ) Lenovo producten hebben een "Pickup & Return" waarborg - dus dan moet je toch al minder bij de winkel gaan klagen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Uit ervaring ...

Tones : Oneerlijke praktijken bij afhandeling van garanties (blijkbaar ben ik niet alleen).
              Pcwarehouse : Niet echt meer de aangenaamste winkel en zeker niet de beste prijzen, of ze daar nog lang zullen zitten betwijfel ik ook een beetje.

Lenovo zelf haalt Coolblue aan als verkooppunt voor particulieren, die hebben alvast een supergoede en eerlijke service.
              Niet voor alles altijd het goedkoopst maar zeker deftig, vriendelijk, gedienstig en ze hebben ook een mooie winkel al is dat iets verder maar op een half uurtje ben je ook daar als het moet.
              Ook hun online verkoop loopt heel correct, deftig ingepakt en zeer snel geleverd zoals ze ook beloven.

http://www.coolblue.be/zoeken?search...3&query=lenovo
              Perfecte service.
              Hun voorraad klopt ook.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Jamaar, "service", wat betekent dat ???

Goede online stock en snelle levering is fijn, maar is ook fin voor de verkoper hé.

Goede service leer je enkel kennen bij PROBLEMEN.

Comment

Jamaar, "service", wat betekent dat ???

Goede online stock en snelle levering is fijn, maar is ook fin voor de verkoper hé.

Goede service leer je enkel kennen bij PROBLEMEN.
                  Problemen zijn geen problemen meer als het opgelost wordt.
                  Een goede ervaring in een winkel door iets te kopen dat nooit stuk ging is geen garantie op goede service door de winkel, enkel puur geluk met het toestel.
                  Goede service leer je pas kennen als er iets fout gaat.

Ik heb al eens iets gehad waar een fabricagefout in zat, mailtje gestuurd naar Coolblue en een paar dagen later had ik een nieuw exemplaar in huis ... transportkosten was voor hun rekening en buiten het afdrukken van een retourbon en verzendlabel dat ze zelf in orde brachten hoefde ik niets te doen.
                  Coolblue geeft ook altijd twee weken tevredenheidsgarantie ... niet tevreden, dan kan je het terugbrengen (ook al koop je in de winkel).

Bij Tones heb ik ook al gekocht (nooit meer), daar ging ik terug en kreeg te horen dat ze geen garantie konden geven op iets dat ik zelf gemonteerd had ... was veel gezaag en gemekker om hun op andere gedachten te brengen. Ook van andere personen verneem ik gelijkaardige problemen, ook recentelijk.
                  Loveno (nu falliet) was even erg, verkopen zoveel ge wilt maar iets uitpakken en zien dat het gebroken in de verpakking steekt maar toch geen nieuw krijgen.

Bij Pcwarehouse ook al eens een defecte schijf gehad na meer dan twee jaar (schijf met drie jaar garantie) ... binnen gegaan met de defecte en twee minuten erna buiten met een nieuwe dat zelfs een grotere capaciteit had mits de vorige niet meer beschikbaar. Geen discussie en dus zonder mekkeren en zelfs zonder controle gewisseld.
                  Spijtig genoeg worden ze steeds kleiner, prijzen gaan de hoogte in en geeft het niet veel vertrouwen dat ze daar nog lang gaan zijn.

Maar zoals je zelf al aanhaalde ... op veel portables zit een aan huis service of een ophaalservice door de fabricant geregeld.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Neen neen, niet op "veel" portables, alleen op de duurdere reeksen.
                    Op een Edge ga je dat niet krijgen, dan kun je zelf naar de winkel tikken

Zoals het bij PCWAREHOUSE is gegaan zo zou het moeten.
                    Maar had je dan je aankoopbon nog ? Want ik kan me voorstellen dat je die na twee jaar misschien wel kwijt zou kunnen zijn.
                    Enfin, ik toch.

Van Coolblue heb ik zowel goede als minder goede dingen gehoord.

Van Tones in feite ook. Het zal er misschien ook van af hangen WAT er precies stuk gaat.
                    Alhoewel dat dit niet zo zou mogen.

Comment

Hier toch nu met 2 jaar onsite warranty voor een edge...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ja, maar dat is blijkbaar een "promo" van Coolblue.
                        ( Je ziet dat het normaal "wat kost" )

Comment

Ja, maar dat is blijkbaar een "promo" van Coolblue.
                          ( Je ziet dat het normaal "wat kost" )
                          Ik denk dat je zulke garantie op geen enkele consumer laptop krijgt, tenzij je extra betaalt. Lijkt me toch wel een goeie deal. Bovendien vind ik dat de prijs voor zo'n garantie bij Lenovo nog meevalt. Bij Dell is het denk ik duurder. Ik ben zelf op zoek naar een laptop voor Linux en die E530 lijkt me wel wat.
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Mensen worden lui.

Maar had je dan je aankoopbon nog ? Want ik kan me voorstellen dat je die na twee jaar misschien wel kwijt zou kunnen zijn.
                            Na twee jaar heb ik alles nog, na tien jaar ook en na twintig jaar ook ... enfin toch van alles waarvan ik het materiaal zelf nog heb.

Van Coolblue heb ik zowel goede als minder goede dingen gehoord.
                            Ook echte feiten vergelijken van betrouwbare mensen ... er zijn er ook veel die hun speelgoed kapot krijgen, geen garantiebon of factuur meer hebben en direct beginnen kelen omdat ze op een zondag niet geholpen worden.

Van Tones in feite ook. Het zal er misschien ook van af hangen WAT er precies stuk gaat.
                            Ja, maar als ge een simpele DVD-writer koopt, die inbouwt en hij leest geen enkele CD of DVD, dan moeten ze niet afkomen met "ge hebt dat zelf geïnstalleerd en blablabla".
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik heb van alles ook de bonnetjes, maar inzake harddisk heb ik al heel wat gekocht, daar wordt het moeilijk om alles op te sporen

Comment

Working...
                              X