Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ultrasoon reiningen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ultrasoon reiningen

Heeft iemand een idee waar ik in Limburg een carburator van een auto ultrasoon kan laten reinigen? Ik vind niemand.

Thnx!

Re: Ultrasoon reiningen

Ik heb twee toestellen waarmee ik horloge-onderdelen kan reinigen, maar ik betwijfel of ik er een carburator inkrijg.
    Ik wist trouwens niet dat dit ook ultrasoon gereinigd werd. ( maar ik weet dan ook niet zoveel van auto's af.... )
    Zal toch al een serieuze ultrasoon moeten zijn....
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Een carburator heeft inwendig leidingen en grillige vormen. Met ultrasoon krijg je perfect proper, lijk maar eens op youtube.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ik heb twee toestellen waarmee ik horloge-onderdelen kan reinigen, maar ik betwijfel of ik er een carburator inkrijg.
        Ik wist trouwens niet dat dit ook ultrasoon gereinigd werd. ( maar ik weet dan ook niet zoveel van auto's af.... )
        Zal toch al een serieuze ultrasoon moeten zijn....
        Carburator wordt er ook nooit "volledig" ingelegd.
        Voor mijn motor ben ik hem volledig aan het demonteren...
        en dan wordt zo'n carburator heel wat kleiner (hoewel ik niet weet of dit voor een auto ook zo is).

wimsel: is carbcleaner geen optie?
        Geeft naar wat ik gezien had soms een prachtig resultaat, en is "gemakkelijker" als ultrasoon
        (alleh, ik weet natuurlijk niet over wat voor auto het gaat en wat het doel is )
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Voor bepaalde toepassingen moet je ook de geschikte reinigingsvloeistoffen gebruiken die de verschillende metaalsoorten niet aantasten.
          Op het werk hebben we een redelijk grote ultrasoon reinigingsbak staan om koperen buizen te reinigen vooralleer die worden gebrazeerd (er worden verschillende bewerkingen op uitgevoerd waarbij er olie en vetresten op achterblijven, en dan zijn er meer lekken als de buizen machinaal worden gebrazeerd).

Maar ze hebben niet graag dat je daar om het even wat insteekt, omdat de reinigingsvloeistof daardoor vroegtijdig vervuild kan raken.
          Bij firma's die motoren reviseren heb je waarschijnlijk wel de mogelijkheid om die carburator(s) ultrasoon te laten reinigen (sommige garagisten hebben misschien ook zo'n apparaat, maar tegenwoordig vervangen ze onderdelen liever meteen door nieuwe, die moeten niet gereinigd worden).

Ik heb hier ook zo'n bakje staan waarmee je een horloge ultrasoon kan reinigen (stond ooit in de aanbieding bij de Lidl).
          Daarmee heb ik al het vuil dat in het metalen bandje (tussen de schakeltjes) van mijn horloge (een waterdichte Casio) zat er heel gemakkelijk uit gekregen.
          Last edited by Black B@ndit; 22 februari 2013, 09:52.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

In Tilburg is een firma die dat doet.
            Zie hier

Groeten Jacques
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Kijk eens naar de duikshops in je buurt, die hebben soms zoiets om ontspanners (ademautomaten voor onze noorderburen) te reinigen.
              In Tisselt, maar dat is de buurt Mechelen Willebroek, heb je bv Qute Duikshop en die beschikt over zo een apparaat.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
              X